26 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Tesla planuje zbudować w Giga Berlin niedrogi samochód elektryczny o wartości 27 000 dolarów

Tesla planuje zbudować w Giga Berlin niedrogi samochód elektryczny o wartości 27 000 dolarów

Akcje Tesli (TSLA) zakończyły w poniedziałek nieco spadki, gdy producent samochodów elektrycznych ujawnił, że Giga Berlin może zbudować długo oczekiwany tani samochód elektryczny, podczas gdy pracownicy Tesli w Niemczech mogą otrzymać podwyżki w miarę wzrostu nacisków związkowych.

Jak już wspomniałem po raz pierwszy ReuteraTesla planuje zbudować swój główny samochód elektryczny o wartości 25 000 euro (26 838 dolarów) na nadchodzącej platformie Gen 3 w Giga Berlin. Dyrektor generalny Elon Musk ujawnił plany podczas wizyty w Gigafactory w Berlinie w piątek po podróży do Wielkiej Brytanii w celu wzięcia udziału w szczycie AI.

Źródło Reutersa odmówiło jednak określenia, kiedy rozpocznie się produkcja, a inne źródła podają, że Tesla jest bliska opracowania technologii produkcyjnej, która pozwoliłaby jej odlać (lub uformować) prawie całą dolną część samochodu w jednym kawałku, co przyspieszyłoby usprawnić proces produkcyjny. Zwiększ produkcję i obniż koszty.

Musk mówił w przeszłości, że przełomowe zmiany w produkcji i ponowne przemyślenie projektu fabryki pozwolą Tesli produkować samochody elektryczne po niższych kosztach. Niedawno ostrzegł, że wysokie stopy procentowe sprawiają, że samochody elektryczne stają się niedostępne, co stanowi główną przeszkodę w rozwoju firmy (w przeciwieństwie do popytu).

„Niepokoi mnie środowisko wysokich stóp procentowych, w jakim się znajdujemy” – powiedział Musk podczas niedawnej telekonferencji dotyczącej zysków Tesli, dodając: „Nie mogę wystarczająco podkreślić, jak ważny jest koszt… Musimy zapewnić przystępność cenową naszych produktów, aby ludzie mogą kupić [them]„.

Inwestorzy czekali na więcej informacji na temat nadchodzącej tańszej platformy Tesli Gen 3 i modeli na niej opartych po marcowym dniu inwestorskim firmy, podczas którego firma odmówiła ujawnienia dalszych szczegółów.

Według nowej biografii Elona Muska autorstwa Waltera Isaacsona prawie nie doszło do zakupu samochodu za 25 000 euro. Musk bardziej był zainteresowany zbudowaniem niedrogiej „robotycznej taksówki”, czyli samochodu bez pedałów i kierownicy, który mógłby jeździć autonomicznie, niż tańszym pojazdem elektrycznym. Według Isaacsona.

Najlepsi doradcy Muska, w tym dyrektor ds. projektów Franz von Holzhausen, podobno przekonali Muska, że ​​potrzebny jest tani, globalny pojazd elektryczny, aby osiągnąć 50-procentową złożoną roczną stopę wzrostu Tesli oraz że firma może zbudować zarówno tani samochód elektryczny, jak i roboty-taksówkę. Na tej samej platformie. redukując w ten sposób koszty. Isaacson napisał, że Musk najwyraźniej podpisał ugodę po zobaczeniu zmian w projektach obu pojazdów, które zawierają elementy przypominające Cybertruck.

Presja Unii na Giga Berlin

20 marca 2023, Brandenburgia, Grünheide: Pracownicy Gigafactory Tesli w Berlinie Brandenburgia pracują nad końcową inspekcją końcowych samochodów elektrycznych Model Y.  Fabryka Tesli została otwarta i oddana do użytku 22 marca 2022 roku. Jednocześnie pracuje w niej około 10 000 osób.  Zdjęcie: Patrick Pliol/DPA (zdjęcie: Patrick Pliol/Image Alliance za pośrednictwem Getty Images)

Pracownicy Tesla Gigafactory Berlin Brandenburg pracują nad końcową inspekcją końcowych samochodów elektrycznych Model Y, która odbędzie się 29 marca 2023 r. w Brandenburgii, Gruenheide. (Patrick Bliol/Image Alliance za pośrednictwem Getty Images) (Photo Alliance za pośrednictwem Getty Images)

Trzymając się fabryki Tesli w Berlinie, wydaje się, że pracownicy tej fabryki otrzymali podwyżkę po silnych naciskach związkowych.

Podczas wizyty Muska w fabryce dyrektorzy Tesli ujawnili 4% wzrost wynagrodzeń pracowników Giga Berlin. Dziennik Wall Street zgłoszono w niedzielę.

Potężny niemiecki związek zawodowy IG Metall, który reprezentuje pracowników branży motoryzacyjnej w kraju, próbował zorganizować pracowników w Giga Berlin i zmusić Teslę do wyrażenia zgody na kontrakt związkowy. Jak dotąd Tesla nie zgodziła się na przyjęcie kontraktu związkowego. Według magazynu Tesla jest jedynym dużym producentem samochodów w Europie, który nie ma przedstawicielstwa związkowego w fabryce.

Wiadomości w Niemczech nadchodzą po sukcesach związku zawodowego United Auto Workers (UAW) w Stanach Zjednoczonych i komentarzach prezesa UAW Seana Fine’a, że… Kolejnym celem związku jest Tesla.

Przynajmniej w Niemczech Tesla stwierdziła, że ​​podwyżki jej wynagrodzeń nie są powiązane z wysiłkami organizowania się przez związki zawodowe. „Zarzuty dotyczące związku między zmianami wynagrodzeń Tesli a działalnością związkową są fałszywe” – stwierdziła Tesla.

„Jeśli porównać roczne wynagrodzenia, istnieje ogromna przepaść między Teslą a naszymi uzwiązkowionymi pracownikami Porsche, BMW, Audi, Volkswagen, Daimler i Ford” – powiedział Dirk Schulz, dyrektor regionalny IG Metall.

Biuro prasowe Tesla EU i IG Metall nie odpowiedziało od razu na prośbę o dalszy komentarz w sprawie podwyżki płac w Giga Berlin.

Korekta: poprzednia wersja tego artykułu błędnie cytowała autora nowej biografii Elona Muska. Przepraszamy za ten błąd.

Pras Subramanian jest reporterem Yahoo Finance. Możesz to śledzić Świergot i dalej Instagrama.

Aby zapoznać się z najnowszymi raportami i analizami zysków, szeptami i prognozami zysków oraz wiadomościami o wynikach spółek, kliknij tutaj

Przeczytaj najnowsze wiadomości finansowe i biznesowe z Yahoo Finance