Tesla otworzyła swoją Gigafactory w Austin w Teksasie w czwartek, co jest kluczowym krokiem w spóźnionych planach firmy dotyczących rozpoczęcia produkcji elektrycznego Cybertruck. Aby uczcić otwarcie, Tesla zorganizowała wydarzenie, zapowiadane jako „Cyber Rodeo”, które zaprosiło 15 000 osób do słuchania muzyki na żywo, spożywania posiłków i składania hołdu Elonowi Muskowi i jego firmie.
„Naprawdę wkraczamy w nową fazę przyszłości Tesli” – powiedział publiczności Musk. Nosząc czarny kowbojski kapelusz i okulary przeciwsłoneczne, Musk powiedział, że jest podekscytowany, że w końcu zacznie pracować nad Cybertruck. „Nie mogę się doczekać, aż zobaczę tego dzieciaka w produkcji, będzie epicko”.
Oprócz nowej wersji Cybertruck Musk zaprezentował także nowego Roadstera, którego produkcja ma rozpocząć się w przyszłym roku. Drażnił się również z Robotaxy, który powiedział, że będzie wyglądał „całkowicie futurystycznie”, ale nie podał żadnych szczegółów ani nie podał żadnych szczegółów.
Jest to czwarta fabryka firmy w Stanach Zjednoczonych, po fabryce samochodów w Fremont w Kalifornii, fabryce akumulatorów w Sparks w stanie Nevada i elektrowni słonecznej w Buffalo w stanie Nowy Jork. Tesla ma również fabrykę samochodów poza Szanghajem w Chinach i Niedawno otwarto pierwszą europejską fabrykę niedaleko Berlina, Niemcy. Tesla wydał około 5 milionów dolarów na zakup ziemi poza Austin, plus kolejne 1,1 miliarda dolarów na budowę fabryki.
„Potrzebujemy miejsca, w którym możemy być naprawdę starzy, a nie ma takiego miejsca jak Teksas” – powiedział Musk. „Zamierzamy przejść na naprawdę masową skalę”.
Wyczyn ten został osiągnięty niecałe dwa lata po tym, jak Musk ogłosił, że Austin będzie siedzibą kolejnej Gigafactory firmy i niecały rok po oficjalnym wydaniu Tesli. Siedziba główna w Teksasie z Kalifornii. Oprócz nowej Gigafactory, Musk prowadzi również obiekt SpaceX w Brownsville w Teksasie i mówi się, że mieszkał w domu przyjaciela za wiele milionów dolarów nad jeziorem Austin. (Musk zaprzeczył temu raportowitwierdząc, że obecnie mieszka w „małym domku” w Boca Chica.)
Oczekuje się, że dodanie nowej Gigafactory zwiększy możliwości Tesli w Stanach Zjednoczonych, które od dawna są ograniczone przez ograniczoną przestrzeń. W 2018 roku firma stała się sławna Rozbiła namiot przed swoją fabryką w Fremont w KaliforniiAby pomóc w osiągnięciu celów produkcyjnych dla Modelu 3. Musk powiedział, że kalifornijska fabryka firmy „eksplodowała w szwach”. Tesla powiedział, że spodziewa się wyprodukować 1,5 miliona samochodów w 2022 roku, po wyprodukowaniu prawie miliona samochodów w zeszłym roku – wzrost o 50 procent.
Zakład w Teksasie ma być miejscem, w którym rozpocznie się w 2023 roku, Tesla stworzy długo oczekiwany Cybertruck. Wskazania, że Cybertruck będzie opóźnione, pojawiły się po raz pierwszy w zeszłym roku, kiedy pojawiła się strona rezerwacji online zmieniony Później wycofała się ze strony. Musk powiedział, że spodziewa się dostarczyć klientom kilka ciężarówek do końca 2021 r., ale nigdy nie dostarczono żadnego ładunku. Cybertruck przeszedł już od tego czasu pewne zmiany Wstępne ujawnienie w 2019 r. W tym dodanie jednej nieporęcznej wycieraczki przedniej szyby, tradycyjnych składanych lusterek i niewidocznych klamek drzwi.
Oprócz Cyberciężarówki, Tesla planuje również zbudować modele Y i Model 3 ze Wschodniego Wybrzeża, a także długo wyczekiwaną Teslę Semi. Firma faktycznie rozpoczęła budowę crossovera Model Y w nieukończonej Texas Gigafactory w czwartym kwartale 2021 r., wynika z najnowszego raportu firmy.
Texas Gigafactory znajduje się w Około 2100 akrów ziemi na wschód od międzynarodowego lotniska Austin Bergstrom, z około dwiema milami ekspozycji na rzekę Kolorado w Teksasie. Firma zapowiedziała, że zatrudni do 5 000 pracowników ze średnią pensją 47 147 USD, a prace na poziomie podstawowym zaczynają się od 35 000 USD. Dziś Tesla zatrudnia około 10 000 osób w jedynej amerykańskiej fabryce samochodów we Fremont.
W zamian lokalny rząd Teksasu zapewnił miliony dolarów ulg podatkowych i zachęt dla przedsiębiorstw. W 2020 r. lokalny okręg szkolny zagłosował za zatwierdzeniem 50-milionowej ulgi podatkowej dla Tesli, podczas gdy komisarze hrabstwa Travis zatwierdzili umowę wartą co najmniej 14,7 mln USD, według Reuters.
Ale powitanie nie było całkowicie bezkonfliktowe. W zeszłym tygodniu lokalni ekolodzy starali się zakazać obchodów Tesli Cyber Rodeo, powołując się na zatory drogowe, kurz budowlany i zanieczyszczenie wody, według Bloomberg. Firma spotkała się również z krytyką ze strony grup zajmujących się ochroną środowiska w związku z projektem zakładu w Berlinie.
Mówiąc szerzej, Tesla spotkała się z krytyką dotyczącą swoich praktyk pracy i obaw o bezpieczeństwo w miejscu pracy, głównie skupionych na zakładzie w Fremont. Firma jest pozwana przez Kalifornijską Agencję Praw Obywatelskich za prowadzenie tego, co określa jako „rasowo odseparowane miejsce pracy”. A w zeszłym roku sędzia nagrodził byłego czarnego pracownika Tesli 137 milionów dolarów odszkodowania Po zgłoszeniu wrogiego środowiska pracy, w którym słyszał „codzienne rasistowskie przezwiska”, w tym słowo na „n”, i koledzy kazali mu „wrócić do Afryki”.
Tesla zaczął badać Stany Zjednoczone w poszukiwaniu miejsca pod budowę nowej fabryki na początku 2020 r. „Poznaj lokalizacje Cybertruck Gigafactory. To będzie środek Stanów Zjednoczonych”, napisał na Twitterze Musk. 10 marca. Nashville, Tennessee, Mówi się, że jest wczesnym kandydatem, zanim Austin i Tulsa ostatecznie zostali finalistami. Urzędnicy (i mieszkańcy) Tulsy wykonali wiele krzykliwych ruchów, takich jak Namalował wysoki na 70 stóp posąg platformy wiertniczej, aby wyglądał jak piżmo.
Nowy obiekt został otwarty, ponieważ firma nadal walczy Zamknąć fabrykę w Szanghaju Miasto ma do czynienia z surowymi środkami blokującymi, spowodowanymi niewielkim wzrostem przypadków COVID-19. Mimo to firma odnotowała wysoką sprzedaż w pierwszym kwartale 2022 r., a do klientów trafiło 310 048 pojazdów.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych