Nowy Jork
CNN
–
Ustawodawcy mają zamiar przesłuchać dyrektorów naczelnych Branża biletów na wydarzenia we wtorek po tym, jak Ticketmaster nie był w stanie przetworzyć zamówień na nadchodzącą trasę koncertową Taylor Swift, pozostawił miliony fanów w martwym punkcie Brak możliwości zakupu biletów Lub bez biletu nawet po zakupie.
Joe Berchtold, prezes i dyrektor finansowy spółki macierzystej Ticketmaster, Live Nation Entertainment, ma zeznawać przed komisją senacką we wtorek, dwa miesiące po tym, jak fiasko sprzedaży biletów Swifta ponownie rozpoczęło publiczną kontrolę branży. Jack Grotzinger, dyrektor generalny platformy biletowej SeatGeek, również ma zeznawać na rozprawie.
Bilety na nową, pięciomiesięczną trasę Eras Tour Swift, która rozpocznie się 17 marca i obejmie 52 koncerty w wielu miejscach w całych Stanach Zjednoczonych, zostały wyprzedane w Ticketmaster w połowie listopada. Ogromny popyt zdenerwował witrynę sprzedaży biletów, doprowadzając do wściekłości fanów, którzy nie mogli zdobyć biletów. Klienci skarżyli się, że Ticketmaster się nie ładuje, twierdząc, że platforma nie pozwala im na dostęp do biletów, nawet jeśli mają kod przedsprzedażowy dla zweryfikowanych fanów.
Nie mogąc rozwiązać problemów, Ticketmaster anulował później sprzedaż biletów na koncerty Swift dla ogółu społeczeństwa, powołując się na „niezwykle wysokie wymagania dotyczące systemów biletowych i niewystarczającą ilość pozostałych biletów, aby zaspokoić to zapotrzebowanie”.
Gdy wśród legionów hardcore’owych Swifties rosło oburzenie, sama Swift Waży na fiasku. „Jest rzeczą oczywistą, że bardzo chronię moich fanów” – napisał Swift na Instagramie w listopadzie. „Naprawdę trudno jest mi zaufać podmiotowi zewnętrznemu w tych związkach i lojalnościach, i bolesne jest dla mnie obserwowanie, jak zdarzają się błędy bez regresu”.
W rezultacie Komisja Sądownictwa Senatu USA zaplanowała na wtorek przesłuchanie zatytułowane „Oto bilet: zwiększanie konkurencji i ochrona konsumentów w rozrywce na żywo”, aby zbadać brak konkurencji w branży biletowej.
„Problemy w amerykańskim przemyśle biletowym stały się boleśnie widoczne, gdy strona internetowa Ticketmaster schrzaniła setki tysięcy fanów, którzy mieli nadzieję kupić bilety na nową trasę koncertową Taylor Swift, ale te problemy nie są niczym nowym” – powiedziała senator Amy Klobuchar, która siedzi na komisja. W oświadczeniu o przesłuchaniu. Zbadamy, w jaki sposób integracja z branżą rozrywki na żywo i sprzedaży biletów szkodzi zarówno klientom, jak i artystom. Bez konkurencji zachęcającej do lepszych usług i uczciwych cen wszyscy ponosimy konsekwencje”.
W swoim przygotowanym przemówieniu wstępnym Berchtold obwinił „spekulantów przemysłowych” za niedawny szał sprzedaży biletów online i wezwał do uchwalenia przepisów, które powstrzymają tych złoczyńców. Powiedział, że Ticketmaster „został uderzony trzykrotnie większym ruchem botów niż kiedykolwiek widzieliśmy” wśród „bezprecedensowego popytu na bilety Taylor Swift”. „Aktywność bota wymagała od nas spowolnienia, a nawet wstrzymania sprzedaży. Doprowadziło to do okropnych doświadczeń konsumenckich, których głęboko żałujemy”.
„Jak powiedzieliśmy po sprzedaży i powtarzam dzisiaj, przepraszamy wielu rozczarowanych fanów, a także panią Swift” – powiedział w swoim przemówieniu otwierającym. Berchtold zwrócił również uwagę na pewne rzeczy, które serwis mógł zrobić inaczej „z perspektywy czasu”, w tym „niesamowicie zwiększając sprzedaż w dłuższym okresie i lepiej określając oczekiwania fanów dotyczące biletów”.
Oprócz kadry kierowniczej panel powiedział, że świadkami przesłuchania będą Jerry Mickelson, dyrektor generalny Jam Productions, jednego z największych producentów rozrywki na żywo, oraz piosenkarz i autor tekstów Clyde Lawrence.
Lawrence, który skomponował muzykę do filmów, w tym komedii Disney+ „Noel”, napisał komentarz do The The New York Times w grudniowym programie „Katastrofa Live Nation Taylora Swifta to dopiero początek”, w którym skrytykował Live Nation za rzekomo Bycie monopolistycznym i szkodliwym dla artystów.
„Niezależnie od tego, czy spełnia prawną definicję monopolu, kontrola Live Nation nad ekosystemem muzyki na żywo jest oszałamiająca” on napisał.
Krytyka dominacji Ticketmaster To sięga dziesięcioleciale incydent z biletami Swift sprawił, że w wielu rodzinach ten problem ponownie stał się dyskusją przy stole.
Organizator koncertów Live Nation i Ticketmaster, dwie największe na świecie firmy koncertowe, ogłosiły fuzję w 2009 roku. Transakcja wzbudziła wówczas obawy, m.in. Z Departamentu Sprawiedliwości USAże stworzy niemal monopol w branży.
Ministerstwo Sprawiedliwości Dopuszczalny Fuzja Live Nation-Ticketmaster posuwa się naprzód pomimo wniesienia do sądu w 2010 r. sprawy, która wzbudziła sprzeciw wobec fuzji. W zgłoszeniu Departament Sprawiedliwości stwierdził, że udział Ticketmaster wśród głównych sal koncertowych przekroczył 80%.
Ticketmaster kwestionuje swoje szacunki dotyczące udziału w rynku i twierdzi, że ma nieco ponad 30% rynku koncertowego Z komentarzy na NPR niedawno przez Berchtolda.
Podczas gdy wściekli fani walczyli o bilet dla Swifta W zamieszaniu ich zbiorowa złość zwróciła uwagę ustawodawców.
Członkowie Kongresu wykorzystali tę klęskę, aby skrytykować kontrolę Ticketmaster nad branżą muzyki na żywoI Mówiąc to, ponieważ Ticketmaster jest tak dominujący, nie ma powodu, aby poprawiać sytuację milionów klientów, którzy nie mają innego wyboru.
„Siła Ticketmaster na podstawowym rynku biletów izoluje go od presji konkurencyjnej, która zazwyczaj zmusza firmy do wprowadzania innowacji i ulepszania swoich usług” — powiedział Klobuchar, który przewodniczy podkomisji antymonopolowej, Napisał w liście otwartym do CEO Ticketmaster w listopadzie. „Może to prowadzić do dramatycznych awarii usług, które widzieliśmy w tym tygodniu, gdzie to konsumenci płacą cenę”.
Senator Richard Blumenthal powtórzył obawy Klobuchara. Napisał wtedy na Twitterze, że trasa „jest doskonałym przykładem tego, jak fuzja Live Nation / Ticketmaster szkodzi konsumentom, tworząc niemal monopol”.
W grudniu ustawodawcy z Komisji ds. Energii i Handlu Izby Reprezentantów wysłali A Wiadomość do Michaela Rapinoe, dyrektora generalnego Live Nation, z prośbą o informacje na temat tego, co poszło nie tak i kroków, jakie firma podejmuje w celu rozwiązania problemów.
„Niedawny proces przedsprzedaży biletów na nadchodzącą trasę koncertową IRA Taylor Swift – podczas której miliony fanów doświadczyły opóźnień, zamknięć i konkurencji z agresywnymi oszustami, skalperami i botami – budzi obawy dotyczące potencjalnie nieuczciwych i zwodniczych praktyk, z jakimi spotykają się konsumenci i uczestnicy wydarzeń, – napisała komisja w swoim liście.
Komitet zauważył, że wcześniej zgłaszał obawy dotyczące praktyk biznesowych w branży i powiedział, że chce spotkać się z Rapino, aby omówić, w jaki sposób firma obsługuje bilety na koncerty i duże trasy koncertowe. Chce również odpowiedzi na pytanie, jak Ticketmaster planuje ulepszyć w przyszłości.
Brian A. Marks, starszy wykładowca na wydziale ekonomii i analityki biznesowej Pompea School of Business na Uniwersytecie w New Haven, powiedział, że chciałby, aby Swift Pojawić się na rozprawie.
„To przesłuchanie wydaje się koncentrować na Swift i tym, co stało się ze sprzedażą biletów. Musimy również pamiętać, że Taylor Swift i jej zespół wynegocjowali umowę z Ticketmaster na sprzedaż jej biletów na koncerty” – powiedział Marks.
Czy Kongres będzie chciał rozważyć tę umowę? Dla mnie to, co stało się z biletami na koncerty Swifta, niekoniecznie wynikało z tego, że Ticketmaster był dominującym graczem w branży” – powiedział. Artyści, zwłaszcza wielcy, jak Swift, „są wolni gdziekolwiek indziej” może zabraknąć na jutrzejszej sesji”.
— Frank Pallotta, Chris Isidore i David Goldman z CNN przyczynili się do powstania tej historii
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów