CNN
–
Na ważnym szlaku handlowym ropy naftowej powstaje kryzys, który, jeśli nie zostanie rozwiązany, może zaszkodzić i zwiększyć globalną podaż ceny w krucha chwila dla rynków energii.
Według raportu agencji żeglugowej Tribeca z siedzibą w Stambule, od czwartku 16 tankowców płynących na południe od Morza Czarnego czekało na przekroczenie Cieśniny Bosfor do Morza Marmara, co oznacza wzrost o pięć od wtorku. Kolejnych dziewięciu tankowców czeka na przeprawę w kierunku południowym od Morza Marmara przez Cieśninę Dardanele do Morza Śródziemnego.
Śledzenie na drogach wodnych kontrolowanych przez Turcję, które według tureckich urzędników dotyczy głównie przesyłek ropy naftowej przeznaczonych do Europy. Zwróciło to uwagę urzędników rządowych Wielkiej Brytanii i USA, którzy prowadzą obecnie rozmowy z Ankarą w celu rozwiązania narastającego impasu.
Akaba jest powiązana z Pułap cen zachodnich W sprawie rosyjskiej ropy, która weszła w życie w poniedziałek. Limit ma ograniczać dochody Kremla bez zwiększania presji na światową gospodarkę poprzez ograniczanie podaży. Ale Turcja nalega, aby statki udowodniły, że mają ubezpieczenie, które zostanie opłacone w świetle nowych sankcji, zanim pozwolą im przepłynąć przez cieśninę łączącą Morze Czarne z Morzem Śródziemnym.
Chociaż obecnie nie powoduje to zakłóceń w światowych dostawach ropy, a tym samym w cenach, zakłócenia mogą stać się problemem, jeśli nie zostaną rozwiązane, powiedział Jorge Leone, starszy wiceprezes ds. analizy rynku ropy w Rystad Energy. „To bardzo popularna trasa na całym świecie w handlu światowym, a zwłaszcza w przypadku ropy naftowej” – powiedział CNN Business.
Kraje takie jak Rosja, Kazachstan i Azerbejdżan wykorzystują Cieśninę Turecką do transportu swojej ropy na światowe rynki.
Korki drogowe w Cieśninach Tureckich powstały po jego nałożeniu w tym tygodniu Pułap ceny rosyjskiej ropy. okładki Armatorzy przewożący rosyjską ropę nie mogą uzyskać ubezpieczenia ani innych usług od europejskich dostawców, chyba że ropa jest sprzedawana za 60 USD za baryłkę lub mniej.
W świetle okładki, tureckie władze morskie są zaniepokojone w sprawie ryzyka wypadków lub wycieków ropy z udziałem nieubezpieczonych statków, Statki nie mogą przepływać przez wody tureckie, chyba że mogą przedstawić dodatkowe gwarancje, że ich tranzyt jest objęty ubezpieczeniem.
w Zauważyć Wydany w zeszłym miesiącu przez rząd turecki przed ustaleniem ceny maksymalnej, Dyrektor Generalny ds. Morskich Unal Paylan powiedział, że biorąc pod uwagę „katastrofalne skutki” dla kraju wypadku tankowca z ropą naftową, „jest absolutnie konieczne, abyśmy w jakiś sposób podkreślili, że [protection and indemnity] Ochrona ubezpieczeniowa jest nadal ważna i kompleksowa.”
Międzynarodowa Grupa Klubów Ochrony i Odszkodowań, która zapewnia ochronę i ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej dla 90% towarów wysyłanych drogą morską, stwierdziła, że nie może się do tego zastosować. z tureckim Zasady.
Wymagania rządu tureckiego „wykraczają poza ogólne informacje zawarte w zwykłym liście potwierdzającym wjazd” i będą wymagać od klubów P&I potwierdzenia ubezpieczenia, nawet jeśli naruszą sankcje na mocy prawa UE, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, klub powiedział w oświadczeniu. oświadczenie.
Tureccy urzędnicy twierdzą, że to stanowisko jest „nie do przyjęcia” iw czwartek ponowili swoje żądania listów od firm ubezpieczeniowych. „Większość tankowców oczekujących na przeprawę przez cieśninę to statki UE, a większość ropy jest przeznaczona do portów UE” – poinformował turecki urząd morski w oświadczeniu.
„Trudno zrozumieć, dlaczego ubezpieczyciele z siedzibą w Unii Europejskiej odmawiają dostarczenia tego listu… statkom należącym do Unii Europejskiej przewożącym ropę naftową do [the] Unia Europejska Kiedy Unia Europejska zidentyfikowała przedmiotowe sankcje.
Oczywiste jest, że zachodni urzędnicy martwią się o potencjał Zakłócone dostawy ropy, mówią, że prowadzą rozmowy z rządem tureckim, aby rozwiązać sytuację.
Zastępca sekretarza skarbu USA Wali Ademo powiedział w rozmowie telefonicznej tureckiemu wiceministerowi spraw zagranicznych Sedatowi Onalowi, że pułap cenowy dotyczy tylko rosyjskiej ropy i „nie wymaga dodatkowych inspekcji na statkach” przepływających przez wody tureckie.
„Dwóch urzędników podkreśliło wspólny interes w utrzymaniu dobrego zaopatrzenia światowych rynków energii poprzez stworzenie prostego systemu zgodności, który pozwoliłby na przepływ ropy przez Cieśniny Tureckie” – napisano w oświadczeniu Departamentu Skarbu.
Zgodnie z oświadczeniem brytyjskiego Ministerstwa Skarbu, „Wielka Brytania, USA i UE ściśle współpracują z tureckim rządem, przemysłem żeglugowym i ubezpieczeniowym, aby wyjaśnić wprowadzenie pułapu cen ropy i znaleźć rozwiązanie”.
Dodała, że „nie ma powodu, dla którego statki nie miałyby dostępu do Bosforu ze względów środowiskowych lub zdrowia i bezpieczeństwa”.
Pomimo zaległości tankowców średni czas oczekiwania na przekroczenie Cieśniny Bosfor jest nadal znacznie krótszy niż w zeszłym roku o tej porze, według Leona z Rystad Energy. „Biorąc pod uwagę reakcję urzędników w Wielkiej Brytanii i USA, mam przeczucie, że zostanie to rozwiązane bardzo szybko” – powiedział.
—— GulTyuzuz w Stambule przyczynił się do powstania tego artykułu.
„Przyjazny analityk. Przez całe życie pionierem kulinarnych. Irytująco skromny ćpun internetu”.
More Stories
Japonia: Tajfun Shanshan: Milionom ludzi nakazuje się ewakuować po tym, jak jeden z najsilniejszych tajfunów od dziesięcioleci nawiedzi Japonię
Sąd Najwyższy Brazylii grozi zawieszeniem działalności Spółki X w związku z najnowszymi wydarzeniami w ramach toczącego się sporu
Światowy Program Żywnościowy wstrzymuje swoje działania w Gazie po wielokrotnym strzelaniu do pojazdu pomocy