25 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Sygnalista twierdzi, że Boeing 787 Dreamliner jest uszkodzony. FAA prowadzi dochodzenie

Sygnalista twierdzi, że Boeing 787 Dreamliner jest uszkodzony.  FAA prowadzi dochodzenie

Juliette Michel/AFP/Getty Images

Samolot Boeing 787 Dreamliner w zakładzie montażowym linii lotniczej w North Charleston w Południowej Karolinie.



CNN

Władze federalne twierdzą, że badają tę sprawę Boeinga Po tym, jak sygnalista wielokrotnie wyrażał obawy dotyczące dwóch szerokokadłubowych odrzutowców, stwierdził, że firma wzięła na nim odwet.

Sygnalista Sam Salehpour, inżynier Boeinga, twierdzi, że Boeing szedł na skróty przy produkcji samolotów 777 i 787 Dreamliner, a ryzyko może stać się katastrofalne w miarę starzenia się samolotów. New York Times To on jako pierwszy zgłosił skargę sygnalisty.

Jego formalna skarga do FAA, złożona w styczniu i upubliczniona we wtorek, nie ma związku z nowszym samolotem 737 MAX, który był dwukrotnie uziemiony przez FAA.

Salehpour powiedział we wtorek, że jego skarga podnosi „dwa problemy z jakością, które mogą znacznie skrócić żywotność samolotu”.

„Robię to nie dlatego, że chcę, aby Boeing upadł, ale dlatego, że chcę, aby odniósł sukces i zapobiegł wypadkom” – powiedział Salehpour dziennikarzom podczas wtorkowej telekonferencji. „Rzeczywistość jest taka, że ​​Boeing nie może tak dalej działać. Myślę, że musi działać trochę lepiej. ”

Jego prawniczka Lisa Banks powiedziała, że ​​w ramach dochodzenia FAA przeprowadziła wywiad z Salehpourem. FAA oświadczyła, że ​​bada wszystkie skargi sygnalistów.

„Dobrowolne zgłaszanie się bez obawy przed odwetem jest kluczowym elementem bezpieczeństwa lotniczego” – stwierdziła FAA. „Zdecydowanie zachęcamy wszystkich pracowników branży lotniczej do dzielenia się informacjami”.

Podkomisja Senatu zajmie się tymi obawami na posiedzeniu w przyszłym tygodniu.

Boeing nie od razu skomentował zarzuty dotyczące B777, ale zakwestionował obawy Salehpoura dotyczące B787.

„Te twierdzenia dotyczące integralności strukturalnej B787 są nieprawdziwe i nie odzwierciedlają kompleksowej pracy, jaką Boeing wykonał, aby zapewnić jakość i długoterminowe bezpieczeństwo samolotu” – stwierdziła firma w oświadczeniu.

Firma twierdzi, że samoloty Boeing 787 Dreamliner, które weszły do ​​służby w 2011 roku, mogą mieć żywotność do 50 lat, czyli około 44 000 lotów każdy.

Jednak w skardze Salehpour zarzuca się załogom, że nie wypełniły prawidłowo niewielkich luk podczas mocowania oddzielnie wyprodukowanych części kadłuba. Prawnicy Salehpoura twierdzili, że zwiększa to zużycie samolotu, skraca jego żywotność i stwarza ryzyko „katastrofalnej” awarii.

Twierdzenia te nie są całkiem nowe: przez prawie dwa lata, począwszy od 2021 r., FAA i Boeing Dostawy nowych samolotów Dreamliner zostały wstrzymane Podczas gdy on zaglądał do luk. Boeing oświadczył, że wprowadził zmiany w procesie produkcyjnym i ostatecznie wznowiono dostawy.

„Włączyliśmy wspólne działania inspekcyjne i weryfikacyjne do naszego systemu produkcyjnego, tak aby samoloty schodzące z linii produkcyjnej spełniały te specyfikacje” – powiedział Boeing.

Samoloty 787 Dreamliner nie zostały uziemione, ale FAA dwukrotnie badała kwestie dotyczące kontroli jakości podczas procesu montażu samolotu. Firma potwierdziła, że ​​samolot był i nadal nadaje się do lotu.

Prawnicy Salehpoura stwierdzili, że FAA ze zdziwieniem odkryła w jego skardze, że luki prawne w dalszym ciągu stanowią problem.

„Dosłownie widziałem ludzi wskakujących na fragmenty samolotu, aby ustawić ich w kolejce” – powiedział Salehpour. „Skacząc w górę i w dół, zniekształcasz części, tak że dziury tymczasowo się pokrywają… a nie tak buduje się samolot”.

Salehpour powiedział, że Boeing wziął na nim odwet po tym, jak wyraził inne obawy dotyczące 787 i innego modelu samolotu.

W skardze sygnalisty stwierdzono, że wskazał kierownictwu, że w modelu 787 występują dziury w drogach, które następnie „zignorowano i ostatecznie przeniesiono z programu 787 do programu 777”.

Na swoim nowym stanowisku Saleh Pour stwierdził, że odkrył prace niespełniające norm w zakresie ustawienia części nadwozia i wywierał presję na inżynierach, aby dali zielone światło pracom, których jeszcze nie zbadali.

W sumie problemy dotyczą ponad 400 777 i 1000 787, powiedział Salehpour.

Boeing (Licencjat) Akcje spadły we wtorek o 2%.

To rozwijająca się historia. Zostanie zaktualizowany