26 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Stellantis wycofał 285 000 sedanów ze względu na możliwe uszkodzenie napełniaczy bocznych poduszek powietrznych.

Stellantis wycofał 285 000 sedanów ze względu na możliwe uszkodzenie napełniaczy bocznych poduszek powietrznych.

FCA US LLC/Stellantis

Dodge Charger Scat Pack 2021 z szerokim nadwoziem.



CNN

Stellantis wymienia około 285 000 sedanów Dodge Charger i Chrysler 300 w Stanach Zjednoczonych ze względu na boczne kurtyny powietrzne, które mogą pęknąć i spowodować, że odłamki metalu przelatują przez kabinę.

Napełniacze poduszek powietrznych opierają się na reakcji chemicznej, w wyniku której wytwarza się gaz, który szybko napełnia poduszkę powietrzną. Do dmuchaw zainstalowanych w niektórych modelach Charger i 300 z lat 2018–2021 w procesie produkcyjnym mogła dostać się wilgoć. Woda ta może prowadzić do wewnętrznej korozji i ewentualnych pęknięć inflatora – mówi dokumenty Stellantis złożył wniosek do Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Charger i 300 to dwa duże sedany, które mają większość wspólnych cech architektonicznych. Z dokumentów wynika, że ​​napełniacze poduszek powietrznych użyte w ramach wycofania nie były montowane w żadnym innym modelu Stellantis.

Chociaż sytuacja jest podobna do tej, która doprowadziła do wycofania milionów osób Inflatory poduszek powietrznych Takata Problem ten, stosowany w wielu różnych pojazdach, wydaje się niepowiązany.

Począwszy od początku maja Stellantis będzie wysyłać listy do Chargera i 300 właścicieli pojazdów, u których może wystąpić problem. Właściciele zostaną poproszeni o przyprowadzenie pojazdów do dealera w celu wymiany bocznych poduszek powietrznych po obu stronach pojazdu. Prace zostaną wykonane bezpłatnie dla właścicieli, a osoby, które być może wymieniły już boczne poduszki powietrzne, otrzymają zwrot poniesionych kosztów.

Firma Stellantis nie jest świadoma żadnych wypadków ani obrażeń z tego powodu problemy. Znanych jest pięć przypadków eksplozji napełniaczy poduszek powietrznych. W każdym przypadku znajdowali się w zaparkowanych pojazdach, w których temperatura wewnątrz sięgała ponad 120 stopni, co może się zdarzyć, zwłaszcza podczas upałów.