FCA US LLC/Stellantis
Dodge Charger Scat Pack 2021 z szerokim nadwoziem.
CNN
—
Stellantis wymienia około 285 000 sedanów Dodge Charger i Chrysler 300 w Stanach Zjednoczonych ze względu na boczne kurtyny powietrzne, które mogą pęknąć i spowodować, że odłamki metalu przelatują przez kabinę.
Napełniacze poduszek powietrznych opierają się na reakcji chemicznej, w wyniku której wytwarza się gaz, który szybko napełnia poduszkę powietrzną. Do dmuchaw zainstalowanych w niektórych modelach Charger i 300 z lat 2018–2021 w procesie produkcyjnym mogła dostać się wilgoć. Woda ta może prowadzić do wewnętrznej korozji i ewentualnych pęknięć inflatora – mówi dokumenty Stellantis złożył wniosek do Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Charger i 300 to dwa duże sedany, które mają większość wspólnych cech architektonicznych. Z dokumentów wynika, że napełniacze poduszek powietrznych użyte w ramach wycofania nie były montowane w żadnym innym modelu Stellantis.
Chociaż sytuacja jest podobna do tej, która doprowadziła do wycofania milionów osób Inflatory poduszek powietrznych Takata Problem ten, stosowany w wielu różnych pojazdach, wydaje się niepowiązany.
Począwszy od początku maja Stellantis będzie wysyłać listy do Chargera i 300 właścicieli pojazdów, u których może wystąpić problem. Właściciele zostaną poproszeni o przyprowadzenie pojazdów do dealera w celu wymiany bocznych poduszek powietrznych po obu stronach pojazdu. Prace zostaną wykonane bezpłatnie dla właścicieli, a osoby, które być może wymieniły już boczne poduszki powietrzne, otrzymają zwrot poniesionych kosztów.
Firma Stellantis nie jest świadoma żadnych wypadków ani obrażeń z tego powodu problemy. Znanych jest pięć przypadków eksplozji napełniaczy poduszek powietrznych. W każdym przypadku znajdowali się w zaparkowanych pojazdach, w których temperatura wewnątrz sięgała ponad 120 stopni, co może się zdarzyć, zwłaszcza podczas upałów.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych