CAIRO (Reuters) – Agencja żeglugi morskiej Leith powiedziała w czwartek, że holowniki wydobyły z wody duży statek, który utknął na kilka godzin w Kanale Sueskim, umożliwiając powrót do normalnego przepływu przez jedną z najbardziej ruchliwych dróg wodnych na świecie.
Leith zidentyfikował statek jako masowiec klasy Shen Hai Tong 23 o długości 190 metrów (623 stóp).
„Zarządowi Kanału Sueskiego udało się sprowadzić z powrotem M/V XIN HAI TONG 23 o godzinie 07:40 (04:40 GMT). Konwój w kierunku północnym wejdzie o 09:30 GMT” – poinformowała agencja Leth w tweecie.
W oświadczeniu władze kanału poinformowały, że zgłosiły awarię silnika i wysłały holowniki, aby skutecznie wydobyć statek z wody. Dodali, że operacja została na krótko opóźniona z powodu awarii dźwigu okrętowego.
Władze podkreśliły, że „ruch towarowy w obu kierunkach powróci do normy, gdy tylko proces holowania się zakończy, jako środek zapobiegawczy”.
Leith napisał wcześniej na Twitterze, że statek zatrzymał się o 4 rano czasu lokalnego, zakłócając co najmniej dwa konwoje statków.
Dane żeglugi na Refinitiv Icon pokazały, że statek pływający pod banderą Hongkongu „nie dowodził” w pobliżu południowego krańca kanału. Statek był początkowo ustawiony pod kątem, a jego rufa opierała się o wschodnią stronę kanału, ale wydaje się, że statek przesunął się w kierunku środka i skręcił na południe.
Tropiciele pokazali trzy egipskie holowniki otaczające statek.
Statek wypłynął z portu Al-Dhaba w Królestwie Arabii Saudyjskiej. Jest własnością firmy Xiang B12 HK International Ship Lease Company i jest obsługiwana przez Tosco Keymax International Ship Management.
Około 12% światowego handlu odbywa się przez Kanał Sueski, najkrótszą trasę żeglugową między Europą a Azją.
Podczas silnych wiatrów w 2021 roku ogromny kontenerowiec Ever Given zatonął na Kanale Sueskim, wstrzymując ruch w obu kierunkach na sześć dni i zakłócając światowy handel.
W zeszłym roku holowniki wydobyły z wody tankowiec, który na krótko utknął w kanale po awarii technicznej steru, podczas gdy zawalenie się kontenerowca w kanale spowodowało niewielkie opóźnienia w marcu.
(Raportowanie Hatema Mahera i Ahmeda Tolby). Montaż przez Muralikumar Anantharaman
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Przyjazny analityk. Przez całe życie pionierem kulinarnych. Irytująco skromny ćpun internetu”.
More Stories
Japonia: Tajfun Shanshan: Milionom ludzi nakazuje się ewakuować po tym, jak jeden z najsilniejszych tajfunów od dziesięcioleci nawiedzi Japonię
Sąd Najwyższy Brazylii grozi zawieszeniem działalności Spółki X w związku z najnowszymi wydarzeniami w ramach toczącego się sporu
Światowy Program Żywnościowy wstrzymuje swoje działania w Gazie po wielokrotnym strzelaniu do pojazdu pomocy