Federalny regulator w środę zatwierdził plan kanadyjskiej kolei towarowej dotyczący zakupu amerykańskiego konkurenta, umowę o wartości 31 miliardów dolarów, która uczyniłaby kolej pierwszą działającą w całej Ameryce Północnej.
Zatwierdzając umowę, regulator, Surface Transportation Board, powiedział, że nowa usługa jednoliniowa przekieruje rocznie około 64 000 ciężarówek z dróg na kolej, potencjalnie poprawiając bezpieczeństwo i zmniejszając emisję dwutlenku węgla oraz dodając ponad 800 nowych miejsc pracy związkowych w Stany Zjednoczone. Zarząd Transportu Naziemnego stwierdził, że fuzja nie ograniczy konkurencji.
„Ogólnie rzecz biorąc, połączenie tych dwóch linii kolejowych przyniesie korzyści amerykańskiej gospodarce i poprawi sytuację wszystkich obywateli pod względem bezpieczeństwa i środowiska” — powiedział w komunikacie prasowym Martin J. Opperman, przewodniczący pięcioosobowego zarządu. konferencja w środę.
Zgodnie z planem fuzji Canadian Pacific, szósta co do wielkości kolej towarowa w Stanach Zjednoczonych pod względem przychodów, zgodziła się na zakup drugiego co do wielkości przewoźnika, Kansas City Southern. Kolej kombinowana nigdy nie zostanie pokonana przez piątą co do wielkości linię lotniczą, Canadian National.
Transakcja jest pierwszą fuzją dwóch głównych linii kolejowych od lat 90. Jest to również kulminacja wieloletniej kampanii Canada Pacific na rzecz wzrostu. W ciągu ostatniej dekady firma bezskutecznie starała się o fuzje z kilkoma innymi dużymi liniami kolejowymi, w tym z Norfolk Southern i X-X.
Canadian Pacific powiedział, że może przejąć kontrolę nad południowym Kansas City już 14 kwietnia, tworząc nową linię lotniczą, Canadian Pacific Kansas City. Firma planuje spędzić trzy lata na łączeniu szyn. Połączona firma będzie miała siedzibę w Calgary w Albercie. Common Rail obsługiwałaby około 20 000 mil torów i zatrudniała około 20 000 osób.
„Ta decyzja wyraźnie uznaje wiele korzyści płynących z tej historycznej kombinacji” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Canadian Pacific, Keith Creel. „Jak stwierdził STB, pobudzi to nową konkurencję, stworzy miejsca pracy, doprowadzi do nowych inwestycji w naszą sieć kolejową i będzie napędzać wzrost gospodarczy”.
Pan Opperman powiedział, że fuzja jest znana jako fuzja „od końca do końca”, ponieważ sieci firm w niewielkim stopniu się pokrywają, co jest unikalną cechą wśród ostatnich fuzji kolejowych.
„Nie będzie żadnej straty na równoległej ścieżce konkurencyjnej poprzez połączenie tych dwóch linii” – powiedział. „To główny fakt w tej decyzji”.
Chociaż zarząd zatwierdził fuzję, postawił pewne warunki. Koleje musiałyby utrzymywać otwarte swoje istniejące bramy, węzły, na których spotykają się koleje, a spedytorzy mają możliwość przenoszenia towarów z pociągów jednej firmy do drugiej. Zarząd stworzył również proces, który umożliwia nadawcom kwestionowanie pewnych podwyżek stawek przez nową firmę. Firma Canadian Pacific zażądała dodatkowych danych z ostatnich siedmiu lat, aby zarząd mógł monitorować zgodność z warunkami, które narzuca w celu zatwierdzenia fuzji.
Decyzja zapadła w związku z rosnącymi obawami o transakcję. W liście do Zarządu Transportu Naziemnego w styczniu Departament Sprawiedliwości stwierdził, że ma „poważne obawy” dotyczące konsolidacji branży i poprosił regulatora o dokładne zbadanie fuzji. Senator Elizabeth Warren, Demokratka z Massachusetts, w tym miesiącu zwróciła się do Zarządu Transportu o całkowite zablokowanie umowy, twierdząc, że ograniczy ona konkurencję i może doprowadzić do wyższych kosztów transportu, mniejszej liczby miejsc pracy i większych zakłóceń w usługach.
W liście do agencji napisała: „Ta fuzja wyraźnie nie spełnia testu interesu publicznego, w związku z czym proszę STB o przestrzeganie i odrzucanie prawa”.
Zarząd ma mandat Kongresu do przeglądu fuzji kolejowych, biorąc pod uwagę między innymi ich wpływ na transport publiczny i konkurencję.
Pan Opperman zauważył, że Canadian Pacific i Kansas City Southern są mniejszymi z dużych amerykańskich przewoźników towarowych znanych jako koleje klasy 1. Przyjął również krytykę, że branża naprawdę stała się zbyt ciasna w ostatnich dziesięcioleciach.
Powiedział: „Ta fuzja przedstawiła scenę, na której działamy dzisiaj i rozważając taką umowę, musimy działać w najlepszym interesie kraju jako całości”. Powiedział, że fuzja „w rzeczywistości zapewni silniejszy krajobraz konkurencyjny”.
Decyzja zarządu wzięła również pod uwagę środowisko i inne czynniki. W Szczegółowy przegląd w styczniuZarząd stwierdził, że fuzja nie będzie miała znaczącego negatywnego wpływu na bezpieczeństwo, jakość powietrza ani inne kwestie. Większość wpływu umowy na środowisko „będzie nieistotna, niewielka i / lub tymczasowa”, powiedziała, chociaż niektóre społeczności mogą zaobserwować większe zanieczyszczenie powietrza lub hałas. Pan Obermann powiedział również w środę, że fuzja może poprawić bezpieczeństwo poprzez usunięcie transportu materiałów niebezpiecznych z dróg na tory kolejowe.
Bezpieczeństwo kolei nabrało nowego znaczenia, odkąd pociąg Norfolk Southern wykoleił się we wschodniej Palestynie w stanie Ohio na początku lutego, powodując wyciek niebezpiecznych chemikaliów i co skłoniło urzędników do zezwolenia na kontrolowane spalanie niektórych materiałów. We wtorek prokurator generalny Ohio złożył pozew przeciwko Norfolk Southern.
.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych