Dochodzenie wszczęto w kontekście wzmożonej kontroli bezpieczeństwa Boeinga po śmiertelnych wypadkach w latach 2018 i 2019.
Według doniesień amerykańskich mediów prokuratorzy wszczęli śledztwo w sprawie eksplozji w locie samolotu Boeing 737 Max linii Alaska Airlines.
W sobotę dzienniki „Wall Street Journal” i „Washington Post” podały, że Departament Sprawiedliwości przesłuchał świadków, w tym załogę samolotu, w ramach śledztwa w sprawie wypadku, który miał miejsce 5 stycznia, podczas którego część kadłuba samolotu eksplodowała w trakcie lotu.
Alaska Airlines oświadczyły, że współpracują z władzami.
„W takim przypadku normalne jest, że Departament Sprawiedliwości prowadzi dochodzenie. Linie lotnicze Alaska Airlines oświadczyły w oświadczeniu dla Al Jazeera: „W pełni współpracujemy i nie uważamy, że jesteśmy celem dochodzenia”.
Boeing odmówił komentarza.
Dochodzenie wszczęto w związku z analizą wyników Boeinga w zakresie bezpieczeństwa po serii wypadków, w tym dwóch śmiertelnych wypadków z udziałem Boeinga 737 MAX w latach 2018 i 2019.
Dochodzenie Departamentu Sprawiedliwości pozwoli władzom ocenić, czy Boeing zastosował się do warunków ugody o wartości 2,5 miliarda dolarów, aby uniknąć oskarżenia w związku z incydentami, podaje „Wall Street Journal”.
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała w poniedziałek, że po dokonaniu przeglądu firmy, który obejmował wywiady z pracownikami i wizytę na linii produkcyjnej, zidentyfikowała „problemy z przestrzeganiem zasad w zakresie monitorowania procesu produkcyjnego Boeinga, obsługi i przechowywania części oraz kontroli produktu”. .
FAA stwierdziła, że Boeing będzie miał 90 dni na opracowanie planu rozwiązania problemów.
Oddzielny raport Federalnej Administracji Lotniczej, opublikowany w zeszłym miesiącu, ale przed eksplozją, wykazał poważne problemy z kulturą bezpieczeństwa Boeinga, w tym obawę przed odwetem wśród pracowników naruszających bezpieczeństwo.
W piątek Boeing oświadczył w piśmie do Kongresu USA, że nie jest w stanie zlokalizować zapisów prac wykonanych przy panelu drzwi, który spadł z samolotu linii Alaska Airlines.
Producent samolotów z siedzibą w Seattle stwierdził, że według niego nigdy nie stworzono dokumentacji związanej z tablicą, mimo że przepisy firmy wymagają takiej dokumentacji.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych