WASZYNGTON, 31 sierpnia (Reuters) – Administracja Bidena oferuje producentom samochodów i dostawcom dotacje i pożyczki o wartości 12 miliardów dolarów na modernizację ich fabryk w celu produkcji samochodów elektrycznych i innych zaawansowanych pojazdów, powiedziała w czwartek sekretarz ds. energetyki Jennifer Granholm.
„Przechodząc na pojazdy elektryczne, chcemy mieć pewność, że pracownicy będą mogli dojeżdżać do pracy tam, gdzie się znajdują i że żaden pracownik ani społeczność nie zostanie pominięta” – powiedział dziennikarzom przez telefon Granholm, były gubernator producenta samochodów Michigan.
Przyspieszenie przyznawania dotacji i innych dotacji na finansowanie konwersji istniejących fabryk samochodów na produkcję pojazdów elektrycznych mogłoby pomóc Białemu Domowi złagodzić ostrą krytykę ze strony producentów samochodów i związku zawodowego United Auto Workers (UAW) w związku z proponowanymi przepisami ochrony środowiska, które mają pomóc zapoczątkować erę pojazdów elektrycznych .
UAW ostrzegł, że szybka zmiana może zagrozić tysiącom miejsc pracy w stanach takich jak Michigan, Ohio, Illinois i Indiana.
W zeszłym tygodniu członkowie UAW przeważającą większością głosów głosowali za zezwoleniem na strajk producentów samochodów z Detroit Three, jeśli nie zostanie osiągnięte porozumienie w sprawie wynagrodzeń i planów emerytalnych przed wygaśnięciem obecnego czteroletniego kontraktu 14 września.
„Nie wiem, czy będzie to miało wpływ na negocjacje zbiorowe” – powiedział Granholm, dodając, że administracja rozmawiała z producentami samochodów, pracownikami branży motoryzacyjnej i społecznościami.
„Budowanie gospodarki opartej na czystej energii może i powinno zapewnić korzyści dla obu stron firmom motoryzacyjnym i pracownikom związkowym, którzy od dziesięcioleci zakotwiczają amerykańską gospodarkę” – stwierdził w oświadczeniu prezydent Joe Biden.
Prezydent UAW Sean Fine prowadził kampanię na rzecz ratowania fabryki Jeepa w Belvidere w stanie Illinois, którą Stellantis (STLAM.MI) nakazał zamknąć. Producent samochodów pozostawił otwartą możliwość uzyskania przez fabrykę nowego produktu przy pomocy rządu.
Zapytany o szanse, że dotacje pozwolą na utrzymanie tej fabryki, Granholm powiedział, że rośliny budowane wokół społeczności „są kluczem do wykorzystania tych możliwości finansowania”.
Urzędnik Ministerstwa Energii powiedział podczas rozmowy, że nie będzie żadnych konkretnych wymagań biznesowych dla przedsiębiorstw, aby uzyskać finansowanie, ale większe szanse na uzyskanie finansowania będą miały projekty o lepszych warunkach biznesowych.
Granholm powiedział, że administracja zapewni także finansowanie w wysokości 3,5 miliarda dolarów krajowym producentom akumulatorów.
W przypadku zaawansowanych pojazdów dotacje w wysokości 2 miliardów dolarów będą pochodzić z ustawy o ograniczaniu inflacji przyjętej przez Demokratów w zeszłym roku, a pożyczki o wartości 10 miliardów dolarów będą pochodzić z Biura Programu Pożyczkowego Departamentu Energii.
Doniesienia Timothy’ego Gardnera w Waszyngtonie, redakcja: Bill Berkrot i Matthew Lewis
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych