Spotify, przynajmniej na razie, nie wprowadzi zakupów w aplikacji, które wcześniej planował w UE. Zamiast tego, jeśli Apple zatwierdzi nowo przesłaną aktualizację, spróbuje zrobić następną najlepszą rzecz: podać informacje o cenach w aplikacji i połączyć użytkowników z opcjami subskrypcji.
Spotify twierdzi krawędź Planuje wprowadzić tę zmianę w odpowiedzi na poniedziałkowe orzeczenie Komisji Europejskiej, która nałożyła na Apple karę w wysokości 1,84 miliarda euro (około 2 miliardów dolarów) za „nadużycie pozycji dominującej” w dystrybucji aplikacji do strumieniowego przesyłania muzyki. Komisja Europejska stwierdziła, że antydyrektywne przepisy Apple uniemożliwiają programistom informowanie użytkowników o „alternatywnych i tańszych usługach subskrypcji muzyki dostępnych poza aplikacją”.
Margrethe Vestager, dyrektor ds. konkurencji w Komisji Europejskiej – powiedział podczas konferencji prasowej Praktyka ta była „niezgodna z prawem” i firmie Apple nakazano usunięcie przepisów zapobiegających routingowi w przypadku aplikacji do strumieniowego przesyłania muzyki. Powiedziała, że Apple „będzie musiał umożliwić twórcom strumieniowego przesyłania muzyki swobodną komunikację z użytkownikami”, umożliwiając im dostarczanie użytkownikom informacji o cenach w aplikacjach. Apple stwierdziło, że to się spodoba W decyzji zarzuca się Spotify chęć „przepisania regulaminu App Store”.
Spotify w pełni korzysta z tego postanowienia. Jeśli Apple zatwierdzi zmianę, Spotify będzie mogło udostępniać użytkownikom iOS w UE informacje o cenach swoich subskrypcji premium oraz różnych oferowanych przez nie funkcjach. Będzie także zawierać linki kierujące użytkowników do witryny internetowej firmy w celu zakupu wybranych subskrypcji. Możesz zobaczyć, jak to będzie wyglądać na osadzonym obrazku powyżej.
Na początku tego roku Spotify ogłosiło plany umożliwienia zakupów w aplikacji na iOS w Unii Europejskiej, ale zdecydowało się nie wprowadzać zmian od razu po tym, jak Apple ujawniło swoje plany zapewnienia zgodności z unijną ustawą o rynkach cyfrowych (DMA). (Termin spełnienia wymogów DMA upływa jeszcze w tym tygodniu). Część planu Apple obejmuje nowy zestaw warunków biznesowych, które umożliwiają programistom umieszczanie aplikacji w alternatywnych sklepach z aplikacjami i płacenie Apple niższej prowizji – ale tylko wtedy, gdy aplikacje płacą 50 eurocenty za… Roczna instalacja aplikacji po 1 milionie pobrań. Opłaty te mogą sumować się z większymi aplikacjami freemium, takimi jak Spotify.
Apple zacznie zezwalać aplikacjom czytników, w tym Spotify, Netflix i Kindle, na umieszczanie w aplikacjach linków do swoich witryn internetowych w 2022 r. Jednak Apple nadal sprawuje kontrolę nad językiem, w jakim aplikacje czytników mogą używać, przekierowując użytkowników do ich linku, co im uniemożliwia od informowania użytkowników, jak to zrobić. Dużo kosztów abonamentu.
Spotify wysłało już Apple plany udostępniania informacji o cenach w swojej aplikacji. Do Apple należy przyjęcie lub odrzucenie propozycji, a tym razem Komisja Europejska będzie obecna, aby przeanalizować tę decyzję.

„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.

More Stories
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”