Spotify, przynajmniej na razie, nie wprowadzi zakupów w aplikacji, które wcześniej planował w UE. Zamiast tego, jeśli Apple zatwierdzi nowo przesłaną aktualizację, spróbuje zrobić następną najlepszą rzecz: podać informacje o cenach w aplikacji i połączyć użytkowników z opcjami subskrypcji.
Spotify twierdzi krawędź Planuje wprowadzić tę zmianę w odpowiedzi na poniedziałkowe orzeczenie Komisji Europejskiej, która nałożyła na Apple karę w wysokości 1,84 miliarda euro (około 2 miliardów dolarów) za „nadużycie pozycji dominującej” w dystrybucji aplikacji do strumieniowego przesyłania muzyki. Komisja Europejska stwierdziła, że antydyrektywne przepisy Apple uniemożliwiają programistom informowanie użytkowników o „alternatywnych i tańszych usługach subskrypcji muzyki dostępnych poza aplikacją”.
Margrethe Vestager, dyrektor ds. konkurencji w Komisji Europejskiej – powiedział podczas konferencji prasowej Praktyka ta była „niezgodna z prawem” i firmie Apple nakazano usunięcie przepisów zapobiegających routingowi w przypadku aplikacji do strumieniowego przesyłania muzyki. Powiedziała, że Apple „będzie musiał umożliwić twórcom strumieniowego przesyłania muzyki swobodną komunikację z użytkownikami”, umożliwiając im dostarczanie użytkownikom informacji o cenach w aplikacjach. Apple stwierdziło, że to się spodoba W decyzji zarzuca się Spotify chęć „przepisania regulaminu App Store”.
Spotify w pełni korzysta z tego postanowienia. Jeśli Apple zatwierdzi zmianę, Spotify będzie mogło udostępniać użytkownikom iOS w UE informacje o cenach swoich subskrypcji premium oraz różnych oferowanych przez nie funkcjach. Będzie także zawierać linki kierujące użytkowników do witryny internetowej firmy w celu zakupu wybranych subskrypcji. Możesz zobaczyć, jak to będzie wyglądać na osadzonym obrazku powyżej.
Na początku tego roku Spotify ogłosiło plany umożliwienia zakupów w aplikacji na iOS w Unii Europejskiej, ale zdecydowało się nie wprowadzać zmian od razu po tym, jak Apple ujawniło swoje plany zapewnienia zgodności z unijną ustawą o rynkach cyfrowych (DMA). (Termin spełnienia wymogów DMA upływa jeszcze w tym tygodniu). Część planu Apple obejmuje nowy zestaw warunków biznesowych, które umożliwiają programistom umieszczanie aplikacji w alternatywnych sklepach z aplikacjami i płacenie Apple niższej prowizji – ale tylko wtedy, gdy aplikacje płacą 50 eurocenty za… Roczna instalacja aplikacji po 1 milionie pobrań. Opłaty te mogą sumować się z większymi aplikacjami freemium, takimi jak Spotify.
Apple zacznie zezwalać aplikacjom czytników, w tym Spotify, Netflix i Kindle, na umieszczanie w aplikacjach linków do swoich witryn internetowych w 2022 r. Jednak Apple nadal sprawuje kontrolę nad językiem, w jakim aplikacje czytników mogą używać, przekierowując użytkowników do ich linku, co im uniemożliwia od informowania użytkowników, jak to zrobić. Dużo kosztów abonamentu.
Spotify wysłało już Apple plany udostępniania informacji o cenach w swojej aplikacji. Do Apple należy przyjęcie lub odrzucenie propozycji, a tym razem Komisja Europejska będzie obecna, aby przeanalizować tę decyzję.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych