23 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Spirit odrzuca ofertę JetBlue, mówiąc, że chce mniej lukratywnej umowy z Frontier

Frontier and Spirit merger would create the fifth-largest airline in the US

Linia lotnicza powiedziała, że ​​nie wierzy, że organy regulacyjne pozwolą JetBlue na zakup Spirit.

„Wierzymy, że połączenie JetBlue i duch (ratować) Ma małe prawdopodobieństwo uzyskania zezwolenia antymonopolowego, o ile sojusz Northeast Alliance firmy JetBlue z amerykańskie linie lotnicze (AAL) „Biorąc pod uwagę wysokie ryzyko osiągnięcia, uważamy, że propozycja ekonomiczna JetBlue jest fikcyjna, a rada dyrektorów Spirit nie uznała za konieczne jej rozważenia” – czytamy w liście od Spirit do JetBlue wydanym na początku poniedziałku.

JetBlue ogłosił w poniedziałek, że zaoferuje Spiritowi 200 milionów dolarów opłat z tytułu zerwania, jeśli transakcja nie dojdzie do skutku z powodów antymonopolowych. Ale rzecznik Spirit powiedział, że zarząd firmy odmówił również zaoferowania opłat za zerwanie.

W lutym Spirit Zgodzić się na zgoda Z granica (FRNT). Chociaż linie lotnicze określają swoją proponowaną grupę jako fuzję, to udziałowcy Spirit zostaną kupieni, otrzymując transakcję akcyjną w wysokości 25,83 USD za akcję Spirit. Biorąc pod uwagę piątkową wartość zamknięcia akcji Frontiera, jej wartość jest teraz nieco niższa – 22,42 USD za akcję.
W kwietniu JetBlue ogłosił, że Pełna oferta gotówkowa 33 USD za akcję. Nie podniósł ceny oferty w stosunku do tego, co w swoim poniedziałkowym oświadczeniu nazwał „ulepszoną” ofertą, a głównym dodatkiem była opłata za zerwanie w wysokości 200 milionów dolarów.

Rynek lotniczy o bardzo niskich kosztach

Zarówno Spirit, jak i Frontier są bardzo tanimi przewoźnikami, oferującymi bardzo niskie taryfy podstawowe, ale pobierają dodatkowe opłaty za prawie wszystko inne – nawet za bagaż podręczny.

W swoim liście do JetBlue, firma stwierdziła, że ​​​​Spirit uważa, że ​​​​Departament Sprawiedliwości raczej nie zgodzi się na umowę, na mocy której tańsza linia lotnicza zostałaby zakupiona przez linie lotnicze o wyższych stawkach, co podniosłoby ceny dla konsumentów.

Administracja Bidena przyjęła już bardziej aktywne podejście do promowania konkurencji i kwestionowania fuzji ze względów antymonopolowych.

Na przykład we wrześniu Ministerstwo Sprawiedliwości Złóż pozew federalny spróbować dokończyć Sojusz między Ameryką a JetBlue, chociaż nie jest to całkowite połączenie. Departament Sprawiedliwości powiedział, że podniósł opłaty i ograniczył opcje dla podróżujących samolotem do iz głównych miast w północno-wschodnim regionie. American i JetBlue zaprzeczają oskarżeniu i wnoszą sprawę do sądu.
Najbardziej aktywne stanowisko w sprawie przepisów antymonopolowych i konkurencji w branży lotniczej pojawiło się dwie dekady po tym, jak 11 linii lotniczych połączyło się w cztery główne linie lotnicze – amerykański (AAL)I zjednoczony (UAL)I delta (DA) I Południowy zachód (kocham) – Że wśród nich ponad 80% ruchu lotniczego kraju.
Jeśli zakup Spirita przez Frontier będzie kontynuowany, połączona firma wskoczy na JetBlue i Alaska Air (ALK) Na podstawie mil przejechanych przez płacących pasażerów, według statystyk z 2021 r. To czyniłoby ją piątą co do wielkości linią lotniczą.

„Spirit wierzy, że fuzja z Frontier umożliwi ultra-tanim przewoźnikom osiągnięcie skali, poprawę niezawodności operacyjnej, zwiększenie znaczenia dla konsumentów, lepsze dostarczanie ultra niskich cen większej liczbie konsumentów i skuteczniejsze konkurowanie” Spirit powiedział w liście do JetBlue w poniedziałek.

Jet Blue (JBLU) Nie odpowiedziała od razu na prośbę o skomentowanie odrzucenia jej oferty przez Spirita i tego, czy planuje teraz podjąć wrogą ofertę zakupu Spirita.

Akcje Spirit spadły o 9% w poniedziałek późnym rankiem po ogłoszeniu, podczas gdy akcje Frontiera spadły o około 2%. Cena akcji JetBlue wzrosła o 2%.