9 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Spadek sprzedaży Tesli w Chinach wraz z nasilającą się konkurencją

Spadek sprzedaży Tesli w Chinach wraz z nasilającą się konkurencją

Sprzedaż Tesli w Chinach, największym na świecie rynku motoryzacyjnym i kluczowym składniku fortuny firmy, spadła pod koniec 2022 r., gdy krajowi producenci, tacy jak BYD, wykroili nisze z tańszymi pojazdami elektrycznymi, wynika z danych opublikowanych w czwartek.

Tesla sprzedała w Chinach około 56 000 pojazdów w zeszłym miesiącu, co oznacza spadek o 21 procent w porównaniu z poprzednim rokiem i 44 procent w porównaniu z poprzednim miesiącem. Według opublikowanych danych przez cały rok sprzedaż Tesli w Chinach wzrosła o prawie 50 procent Chińskie Stowarzyszenie Samochodów Osobowych.

Chiny odpowiadają za prawie 40 procent sprzedaży Tesli. Zaniepokojenie wynikami producenta samochodów było ważnym czynnikiem spadku Spadek kursu akcji Tesli ostatni rok. Akcje spółki zamknęły się w czwartek o około 3 procent.

Tesla rozwija się szybko w Chinach, ale musi stawić czoła coraz silniejszej konkurencji ze strony firm takich jak BYD, która sprzedaje przyzwoite samochody po niskich cenach i jest krajową marką pojazdów elektrycznych nr 1. Sprzedaż BYD, w tym pojazdów hybrydowych, wzrosła w grudniu ponad dwukrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim i wzrosła o 2 procent w grudniu w porównaniu z listopadem, zgodnie z danymi Stowarzyszenia Samochodów Osobowych.

Kluczem są Chiny Globalne ambicje Tesli. W przeciwieństwie do Stanów Zjednoczonych i Europy, łączna sprzedaż samochodów tam wciąż rośnie, ponieważ wiele osób nie posiada samochodów lub posiada tylko jeden. Chiński rząd bardzo promował posiadanie pojazdów elektrycznych jako rozwiązanie problemu zanieczyszczenia powietrza w miastach, chociaż ostatnio ograniczył dotacje.

„Kiedy nie jesteś aktywny na największym rynku świata, nie jesteś nigdzie” – powiedział Axel Schmidt, główny dyrektor zarządzający Accenture, który nadzoruje dział motoryzacyjny firmy konsultingowej, zanim opublikowano dane dotyczące sprzedaży.

Fabryka Tesli w Szanghaju jest jedną z najbardziej wydajnych w firmie i oprócz Chin dostarcza samochody do Europy i innych części Azji. Dane opublikowane w czwartek uwzględniają eksport. Fabryka w Szanghaju była wielokrotnie zamykana w 2022 roku z powodu problemów z łańcuchem dostaw i blokad związanych z pandemią.

READ  5 rzeczy, które warto wiedzieć przed otwarciem giełdy w czwartek, 5 stycznia

Chiny są w środku kryzysu epidemicznego po tym, jak rząd się poddał Jego polityka „zero Covid”. W obliczu protestów społecznych zniósł surowe środki kwarantanny i blokady oraz zwolnił A wzrost przypadków.

Gary Black, partner zarządzający w Future Fund, firmie inwestycyjnej będącej właścicielem akcji Tesli, powiedział na Twitterze, że spadek sprzedaży Tesli należy postrzegać „w kontekście masowej epidemii Covid-19” w grudniu.

Stowarzyszenie stwierdziło, że sprzedaż samochodów hybrydowych i samochodów wyłącznie na baterie w Chinach była w grudniu na tym samym poziomie w porównaniu z listopadem.

Były też inne oznaki, że Tesla cierpi z powodu spadającego popytu na jej produkty w Chinach. Firma jest właścicielem zbicie ceny Jeśli chodzi o Model Y i Model 3, dwa samochody, które produkują, znajdują się w Szanghaju. Strona internetowa firmy mówi, że pojazdy mogą być dostarczone w ciągu zaledwie tygodnia – w zeszłym roku oczekiwanie wydłużyło się do miesięcy.

Analitycy twierdzą, że Tesla może być podatna na napięcia polityczne między Stanami Zjednoczonymi a Chinami. Elon Musk, dyrektor generalny firmy, zabiegał o względy chińskiego rządu, proponując na przykład, aby Tajwan stał się specjalnym regionem administracyjnym Chin jako sposób na oddanie większej kontroli Pekinowi. Tajwan odmawia scedowania jakiejkolwiek kontroli na Chiny lub narażenia na szwank swojej niezależności, a komentarze pana Muska rozgniewały przywódców w Tajpej.

Kolejna obawa Tesli: BYD i inni chińscy producenci samochodów zaczynają sprzedawać w niej samochody Europa. Jego ekspansja może kosztować Teslę, Volkswagena i innych producentów samochodów oraz udział w rynku, gdy wielu europejskich nabywców samochodów wymienia samochody z silnikami spalinowymi na zasilane bateryjnie.

„Głównym zmartwieniem Tesli jest obecnie fakt, że popyt, zwłaszcza poza Chinami, wykazuje poważne pęknięcia w zbroi w czasie, gdy konkurencja pojazdów elektrycznych stale rośnie” – powiedział Daniel Ives, analityk w Wedbush Securities. . do klientów w środę.

READ  Firma przekazała tysiące ofiarom zakłóceń w funkcjonowaniu Singapore Airlines