CNN
—
Zdalnie sterowany robot mapuje sektor odpadów z niebezpiecznej lokalizacji Wybuch łodzi podwodnej TytanUrzędnicy powiedzieli, że śledczy przejrzą nagrania głosowe ze statku macierzystego, który przewoził statek i jego pięciu pasażerów podczas podróży do miejsca wraku Titanica.
Kanadyjscy śledczy weszli na pokład Polar Prince w sobotę, aby „zebrać informacje z rejestratora danych z podróży statku i innych systemów statku, które zawierają przydatne informacje” – powiedziała w sobotę Cathy Fox, szefowa Kanadyjskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu.
Członkowie załogi i rodziny zostali również przesłuchani na pokładzie Polar Prince, który w sobotę wrócił do stolicy Nowej Fundlandii i Labradoru, St. John’s, z flagami opuszczonymi do połowy masztów.
Fox powiedział, że misją agencji nie jest przypisywanie winy, ale „dowiedzenie się, co się stało, dlaczego tak się stało i co należy zmienić, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo lub ryzyko podobnych zdarzeń w przyszłości”.
Rejestrator danych z podróży przechowuje dźwięk z mostka statku. „Treść tych nagrań głosowych będzie przydatna w naszym dochodzeniu” – powiedział Fox.
Ten ruch jest niedawny Rozszerzenie dochodzenia międzynarodowego W niedzielnym zatonięciu Titanica zginęło pięć osób znajdujących się na pokładzie łodzi podwodnej. Kontradmirał amerykańskiej straży przybrzeżnej John Mager powiedział, że eksperci wojskowi znaleźli w oceanie szczątki odpowiadające utracie komory ciśnieniowej małego statku około 1600 stóp od Titanica.
tych, którzy zostali zabici Stockton Rush, dyrektor generalny operatora statku OceanGate Expeditions; brytyjski biznesmen Hamish Harding; francuski nurek Paul-Henri Narcolet; a urodzony w Pakistanie biznesmen Shahjata Dawood i jego syn Suleman byli obywatelami brytyjskimi.
Przeanalizowana zostanie również komunikacja między okrętem podwodnym a jego statkiem macierzystym. Statki mogą komunikować się z okrętami podwodnymi Wiadomości SMSi kontaktuj się co 15 minut, zgodnie z zarchiwizowaną stroną internetową OceanGate Expeditions.
Adrian Wilde/Kanadyjska prasa/AP
Polar Prince przybywa do portu w St. John’s w sobotę. Urzędnicy ze Stanów Zjednoczonych i Kanady badają przyczynę zatonięcia Tytana.
Tymczasem Kanadyjska Królewska Policja Konna Bada „prawa karne, federalne lub prowincjonalne, które mogły zostać naruszone”.
„Nie ma podejrzeń o działalność przestępczą, ale RCMP podejmuje wstępne kroki w celu oceny, czy zamierzamy pójść tą drogą”, powiedział na konferencji prasowej w sobotę superintendent RCMP Kent Osmond, dodając, że agencja bada wszystkie zgłoszone zgony morskie .
Współzałożyciel OceanGate, Guillermo Sohnlein, wezwał ludzi, aby nie spieszyli się z oceną wybuchu epidemii.
„Będą na miejscu zespoły zbierające dane przez kilka następnych dni, tygodni, miesięcy i minie dużo czasu, zanim dowiemy się, co się tam stało” – powiedział Sohnlein w CNN w piątek. „Dlatego zachęcam nas do wstrzymania się ze spekulacjami, dopóki nie będziemy mieć więcej danych”.
Zaangażowana była amerykańska straż przybrzeżna Całodniowa akcja poszukiwawczo-ratowniczaKrajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu prowadzi również dochodzenie w sprawie wybuchu.
Kontradmirał amerykańskiej straży przybrzeżnej Mauger powiedział w czwartek, że zdalnie sterowane pojazdy będą nadal zbierać informacje z dna oceanu.
Działa mapa pojazdów Złomowisko statkuMauger powiedział, że ma ponad 2 mile głębokości na północnym Atlantyku.
Urzędnicy powiedzieli, że w czwartek rano z łodzi podwodnej wydobyto pięć różnych dużych kawałków szczątków. Według Paula Hankinsa, dyrektora operacji ratowniczych i inżynierii oceanicznej Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, każdy koniec krzywej ciśnienia obserwowano w innym miejscu.
Misje ROV są Oczekiwano kontynuacji Według Jeffa Mahoneya, rzecznika Pelagic Research Services, firmy specjalizującej się w podróżach oceanicznych, przez kolejny tydzień.
Jakakolwiek próba odzyskania czegokolwiek z pola gruzu wymagałaby poważnej operacji z udziałem innej firmy pomagającej misji, Deep Energy, ponieważ gruzu byłoby zbyt dużo, aby ROV Pelagic mógł go samodzielnie podnieść, Mahoney powiedział CNN w piątek. Działania ratownicze obejmują użycie sfałszowanego okablowania do usunięcia wszelkich zanieczyszczeń.
OceanGate/AFP/Getty Images/Plik
To niedatowane zdjęcie z OceanGate Expeditions pokazuje początek lądowania łodzi podwodnej Titan.
Międzynarodowe dochodzenie pojawia się wśród narastających pytań dotyczących projektu Tytana.
A Recenzja CNN Materiały marketingowe OceanGate, publiczne oświadczenia dostarczone przez Rush i dokumenty sądowe pokazują, że chociaż firma wyraziła zaangażowanie w środki bezpieczeństwa, odrzuciła standardy branżowe, które nakładają większą kontrolę na jej operacje i statki.
Firma odbiegała od norm branżowych Odmowa dobrowolnego, rygorystycznego przeglądu bezpieczeństwa statkuWedług lidera branży.
W kwietniu 2019 r. Carl Stanley, ekspert od łodzi podwodnych, był na Tytanie podczas podwodnej wycieczki u wybrzeży Bahamów, kiedy usłyszał głośny hałas i zdał sobie sprawę, że coś jest nie tak ze statkiem, i wysłał e-mail do Rusha, dyrektora generalnego OceanGate Expeditions. , bijąc na alarm w przypadku podejrzewanych usterek.
„Moim zdaniem słyszeliśmy… defekt/defekt w jednym obszarze, który wydaje się działać pod ogromnym naciskiem i został zmiażdżony/uszkodzony” – napisał Stanley w e-mailu, którego kopię otrzymało CNN .
„Sądząc z intensywności sondowań, fakt, że nigdy nie zatrzymały się na głębokości, a sondowania miały miejsce na około 300 stóp, wskazywałby na uwolnienie zmagazynowanej energii / rozpad części płaszcza. Puch / gąbczasty” – kontynuował Stanley.
Poproszony o komentarz na temat e-maila Stanleya, rzecznik OceanGate powiedział CNN, że w tej chwili nie jest w stanie podać żadnych dodatkowych informacji.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji