Wojna powietrzna
Zaktualizowano 24.04.24 o 17:48 ET, podając szczegóły z komunikatu prasowego Sił Powietrznych i komentarze dostawców CCA.
WASZYNGTON – Startup z branży obronnej Anduril i General Atomics Aeronautical Systems (GA-ASI) zostały wybrane przez Siły Powietrzne do budowy i testowania prototypów dronów do następnej fazy usług. Współpracujący samolot bojowy Program został ogłoszony dziś wieczorem przez Siły Powietrzne.
Decyzja Sił Powietrznych redukuje grupę pięciu konkurentów do dwóch. W rezultacie z wyścigu wykluczono trzech innych dostawców – Boeing, Lockheed Martin i Northrop Grumman.
„Firmy, które nie zostaną wybrane do budowy reprezentatywnych pojazdów produkcyjnych CCA i przeprowadzenia programu testów w locie, nadal będą częścią szerszej puli dostawców partnerów w branży, składającej się z ponad 20 firm, aby konkurować o przyszłe wysiłki, w tym przyszłe kontrakty produkcyjne”. Siły Powietrzne poinformowały.
Przełamał także obronę Zgłoszone po raz pierwszySiły Powietrzne wybrały wstępnie pięciu wykonawców do pierwszej fazy programu, która skupiała się głównie na pracach projektowych. Dzisiejsza selekcja zawęża wybór dostawców, którzy przeniosą swoje projekty z deski kreślarskiej do realnego świata. Jak niedawno powiedział ustawodawcom podczas przesłuchania w Kongresie szef działu zakupów sił powietrznych Andrew Hunter, w nadchodzącej fazie CCA dostawcy „ukończą szczegółowe projekty, zbudują prototypy i przetestują reprezentatywne artykuły testowe do produkcji”.
Wysiłki CCA, które Służba przedstawiła jako główny wielomiliardowy program w budżecie na rok budżetowy 2024, mają początkowo skupiać się na Do 1000 dronów. Według dzisiejszego komunikatu prasowego serwisu urzędnicy planują podjąć do roku budżetowego 26 „decyzję dotyczącą produkcji konkurencyjnej” w sprawie pierwszej rundy prac CCA i „uzyskać pełną zdolność operacyjną przed końcem dekady”.
Powiązany: Jako „pierwszy na świecie” projekt DARPA demonstruje walkę psów AI w prawdziwym samolocie
Na sympozjum wojennym Stowarzyszenia Sił Powietrznych i Przestrzeni Kosmicznej w lutym br. Kendall ujawnił Trwający obecnie konkurs CCA będzie pierwszym „skokiem” w programie, a po nim nastąpi drugi w budżecie na rok 25. Ten drugi wzrost wyeliminuje również dzisiejszych dostawców NowyKolejna szansa na kontrakt z CCA. Współpraca międzynarodowa Kendall powiedziała, że usługa może również pojawić się w drugiej odsłonie, a dzisiejsza premiera usługi sugeruje, że w ramach programu rozważana może być sprzedaż zagranicznego sprzętu wojskowego.
Podczas lutowego okrągłego stołu Kendall ujawniła również „możliwość”, że więcej niż jeden dostawca będzie mógł zobaczyć, jak ich oferta dronów wejdzie do służby w ramach pierwszego przyrostu. Zasugerował także możliwość przeniesienia maksymalnie trzech dostawców przez wcześniejszą fazę testowania, jeśli branża pomogłaby podzielić się częścią kosztów.
Ponieważ dziś tylko dwóch sprzedawców dokonało sprzedaży, nie jest jasne, czy pomysł ten wszedł w życie. Zapytany niedawno, czy branża jest zadowolona z poniesienia części kosztów, Hunter powiedział reporterom, że „podział kosztów nie jest podstawą naszego podejścia do CCA”.
W dzisiejszym komunikacie prasowym serwisu stwierdzono, że wybrana decyzja „nie wyklucza żadnego dostawcy z konkurowania o przyszły kontrakt produkcyjny Przyrostu 1” – co prawdopodobnie wskazuje, że firmy będą musiały wydać wewnętrzne środki, aby rozwijać swoje projekty i konkurować o ostateczną umowę produkcyjną.
Co firmy zaoferowały i co będzie dalej
Jeśli chodzi o konkretne konstrukcje, GA-ASI to ma człowiek ogłaszający Jej członkiem będzie rodzina dronów Gambit, a… Przejęcie Andurila W zeszłym roku Blue Force, sprzedawca autonomicznych samolotów, umieścił drona Fury w ofercie Andurila. Na dzisiejszych zdjęciach promujących zwycięstwo firmy Anduril pokazał drona Fury, co najwyraźniej potwierdzało, że jest to oferta firmy.
„Nie ma czasu do stracenia na zwykłe sprawy. Dzięki programowi CCA Sekretarz Kendall i Siły Powietrzne przyjęli sprawne, przyszłościowe podejście do systemów autonomicznych, szybko i na dużą skalę” – Brian Schimpf, dyrektor generalny i współzałożyciel Anduril. ” – stwierdzono w oświadczeniu. Zostaliśmy wybrani ze względu na tę bezprecedensową szansę, co sygnalizuje zapotrzebowanie na dalszą rozbudowę bazy przemysłowej sektora obronnego. Anduril jest dumny z torowania drogi innym nietradycyjnym firmom z branży obronnej do konkurowania i realizacji programów na dużą skalę.
„W naszej 30-letniej historii GA-ASI znajdowała się w czołówce szybko rozwijających się systemów bezzałogowych statków powietrznych, które wspierają naszych bojowników” – powiedział w oświadczeniu prezes GA-ASI David Alexander. „USF kontynuują współpracę z GA-ASI dzięki naszemu skupieniu na bezzałogowych operacjach bojowych powietrze-powietrze i niezrównanej wiedzy specjalistycznej dotyczącej UAS, co gwarantuje, że samoloty CCA będą produkowane na dużą skalę, aby zapewnić wojownikom przystępną cenowo masę bojową”.
Boeing oświadczył dziś w oświadczeniu, że gigant lotniczy zaoferował „zastrzeżone rozwiązanie dostosowane do unikalnych wymagań USAF pierwszego etapu” i nie przedstawił MQ-25 Stingray ani MQ-28 Ghost Bat.
„Chociaż jesteśmy rozczarowani, że nie będziemy kontynuować tej fazy programu CCA Sił Powietrznych, nie zniechęcamy się w naszym zaangażowaniu w dostarczanie autonomicznych myśliwców nowej generacji amerykańskim i globalnym klientom wojskowym. Kontynuujemy prace nad naszymi silnymi i globalnymi klientami powiększającej się rodziny” – powiedział Boeing. „Pojazdy samobieżne, w tym MQ-25 Stingray i jego przyszłe pochodne, MQ-28 Ghost Bat oraz szereg programów specjalnych, których nie możemy ujawnić”.
Lockheed i Northrop również nie potwierdziły swoich kandydatów.
Lockheed stwierdził w oświadczeniu Firma pozostaje „zaangażowana w opracowywanie najnowszych systemów autonomicznych do misji powietrznych i naziemnych. W dalszym ciągu pracujemy nad rozwojem i integracją otwartej infrastruktury wyszukiwania ścieżek, systemów kontroli naziemnej, takich jak Multi-Domain Combat System™, interfejsów czynnika ludzkiego i systemów misji przez pewien czas skupialiśmy się na ożywieniu transformacyjnej mocy operacji.” „Autonomiczne możliwości i sztuczna inteligencja/uczenie maszynowe w załogowych i bezzałogowych systemach DoD, ze szczególnym naciskiem na integrację CCA z F-35 i F-22 .”
Przedstawiciel Northrop nie odpowiedział natychmiast na prośbę o komentarz.
Wiadomo, że drugim równoległym przedsięwzięciem w ramach CCA są również prace nad programami autonomicznych dronów, choć nie jest jasne, które firmy są w to zaangażowane. myśliwy Powiedział, że w zeszłym roku W ramach usługi nad tym elementem pracy CCA pracowało już od 20 do 30 dostawców, którzy jeszcze w lutym twierdzili, że część dotycząca autonomii będzie kontynuowana niezależnie od postępu po stronie sprzętu.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych