Klient używa karty kredytowej, aby zapłacić za produkty 28 stycznia 2022 r. w sklepie detalicznym w Nowym Jorku.
Roberta Nickelsburga | Obrazy Getty’ego
Nowa zasada przyniesie korzyści klientom z zaległymi saldami, ale odbije się to na bardzo lukratywnej działalności sprzedawców detalicznych polegającej na zarabianiu pieniędzy na transakcjach z kartami kredytowymi klientów oraz odsetkach lub opłatach za zwłokę naliczanych od ich niezapłaconych sald.
Według Jane Hali, dyrektor generalnej i analityk handlu detalicznego w firmie badawczej Jane Hali & Associated, wyspecjalizowani sprzedawcy detaliczni posiadający karty sklepowe, tacy jak Gap, odczują negatywne skutki, ale najbardziej znaczące będą one w domach towarowych, ponieważ ich przychody są już pod presją.
„Mówimy o obszarze, który jest słaby, więc jakakolwiek redukcja przychodów będzie dla nich bardziej znacząca niż inny obszar handlu detalicznego” – stwierdziła.
W roku finansowym 2023 przychody z kart kredytowych wyniosły 619 mln dolarów w przypadku Macy's i około 475 mln dolarów w przypadku Nordstrom.
Kohl's odnotował 924 mln dolarów „innych” przychodów w 2023 r., co jest szerszą kategorią obejmującą niewykorzystane karty podarunkowe i reklamy stron trzecich na jego stronie internetowej, chociaż agencja Fitch Ratings szacuje, że większość tej kategorii przychodów pochodzi z kart kredytowych.
Trzy przedsiębiorstwa nie wyjaśniły, jaka część ich całkowitych przychodów z kart kredytowych pochodzi z opłat za zwłokę.
Karty kredytowe marki sklepowej są wyraźnym dobrodziejstwem dla sprzedawców detalicznych: zachęcają do zakupów i prawie nie wiążą się z żadnymi kosztami ogólnymi, powiedział David Silverman, analityk ds. handlu detalicznego w Fitch Ratings.
Są one zazwyczaj emitowane za pośrednictwem firm i banków świadczących usługi finansowe, takich jak Synchrony Financial, TD Bank lub Capital One. Często oferują dodatkowe korzyści dla kupujących, takie jak dodatkowe rabaty lub nagrody za powtarzające się zakupy.
Sprzedawcom detalicznym markowe karty zapewniają wgląd w zachowania klientów, powiedział Silverman, ponieważ umożliwiają śledzenie zakupów i mogą stanowić stałą reklamę bezpośrednio w portfelach klientów.
„Jeśli stale korzystam z karty Macy's, karty Home Depot lub czegoś innego, ta marka staje się częścią mojego codziennego życia” – powiedział.
Jeszcze przed orzeczeniem CFPB karty kredytowe sprzedawców detalicznych borykały się z wyzwaniami.
Kupujący, zwłaszcza młodsi, płacą nowymi metodami, takimi jak kup teraz, zapłać później, dzięki czemu klient może zapłacić za zakupy w ratach. Według Adobe Analytics, który analizuje transakcje online w witrynach detalicznych, całkowite wykorzystanie opcji „kup teraz, zapłać później” w przypadku zakupów online w okresie od stycznia do marca wyniosło 19,2 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 12,3% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Niektórzy klienci wybierają karty kredytowe oferujące korzyści oparte na doświadczeniu, takie jak dostęp do poczekalni na lotnisku lub wcześniejszy zakup biletów na cieszące się dużym zainteresowaniem koncerty.
Dodatkowo w środowisku wysokich stóp procentowych przekonanie klientów do zarejestrowania się lub korzystania z kart sklepowych może być trudniejszą propozycją. Według Bankrate w przypadku kart kredytowych wydawanych przez sprzedawców detalicznych stopy procentowe – zwane także RRSO lub rocznymi stopami procentowymi – na początku kwietnia wynosiły średnio około 29,33%. Dla porównania, dla wszystkich amerykańskich kart kredytowych wynosi ona średnio 20,75%.
Wszystko to prowadzi do spadku przychodów sprzedawców detalicznych z kart kredytowych, którzy teraz mogą spodziewać się ich jeszcze większego spadku.
Spośród wszystkich milionów przywożonych kart marek własnych stanowią one niewielką część sprzedaży netto sprzedawców detalicznych. Karty kredytowe sprzedawców detalicznych odpowiadały za prawie 3% sprzedaży netto Macy i nieco ponad 3% sprzedaży netto Nordstrom w ostatnim roku finansowym.
Kohl's, Macy's i Target odnotowały w ostatnim roku finansowym spadek przychodów z kart kredytowych w ujęciu rocznym, co według firm jest odzwierciedleniem niższych wydatków uznaniowych i normalizacji wzorców kredytowania.
Przychody Target z kart kredytowych spadły w ubiegłym roku do 667 milionów dolarów, w porównaniu z 734 milionami dolarów w poprzednim roku finansowym. Dyrektor operacyjny Michael Fedelke powiedział na marcowym spotkaniu z inwestorami, że firma odnotowała spadek wydatków na kartach kredytowych, ale była w stanie zrównoważyć ten spadek poprzez rozwój swojej działalności reklamowej Roundel.
Ten sprzedawca dużych opakowań niedawno wznowił swój program lojalnościowy w formie trzypoziomowej oferty obejmującej poziom bezpłatny, płatne roczne członkostwo oraz kartę kredytową zwaną teraz Target Circle Card.
Macy's zmaga się także ze spadającymi przychodami z kart kredytowych. Wartość 619 milionów dolarów dla tego segmentu w ostatnim roku finansowym oznacza spadek o około 28%. Firma podała, że spodziewa się dalszego spadku tej kwoty do poziomu od 475 do 490 mln dolarów w tym roku finansowym w związku ze spadkiem sprzedaży netto.
Pogląd ten nie uwzględnia przepisów dotyczących opłat za zwłokę w przypadku karty kredytowej.
Macy's współpracuje ze swoim partnerem finansowym Citi, aby spróbować zrównoważyć decyzję dotyczącą opłat za zwłokę, powiedział inwestorom Adrian Mitchell, dyrektor operacyjny i dyrektor finansowy, podczas wezwania dotyczącego wyników spółki. Bada także strategie mające na celu zwiększenie wykorzystania przez klientów kart kredytowych Macy's i Bloomingdale's, powiedział.
Ze swojej strony Nordstrom odnotował roczny wzrost przychodów z kart kredytowych w każdym z ostatnich trzech lat, chociaż jego przychody są niższe niż przychody Kohl's, Macy's i Target. Zbagatelizowała znaczenie zmiany CFPB, twierdząc, że średnia jakość kredytów w jej portfelu jest zwykle wyższa niż w przypadku innych sprzedawców detalicznych, co oznacza, że spółka jest w mniejszym stopniu uzależniona od opłat za zwłokę.
Gap nie ujawnia przychodów z kart kredytowych, ale jej dyrektor finansowa, Katrina O'Connell, powiedziała w rozmowie telefonicznej o wynikach finansowych, że straty wynikające z opłat za zwłokę „zostaną w 2024 r. w dużej mierze zrekompensowane przez inne pojazdy w ramach naszego programu kart kredytowych”. Firma nie chciała udostępnić szczegółów dotyczących tych odszkodowań.
Niektórzy wydawcy kart, tacy jak Synchrony, oświadczyli, że w nadchodzących miesiącach wprowadzą zmiany, takie jak podwyższenie rocznej stopy procentowej, aby spróbować złagodzić wpływ przepisów federalnych. Synchrony jest głównym wydawcą kart sklepowych, w tym kart Sam's Club i Lowe's.
W Coles jest trochę inaczej.
Klienci Kohla zazwyczaj mają niższe dochody gospodarstw domowych niż inni sprzedawcy detaliczni, np. Nordstrom, co zwiększa ryzyko zalegania z płatnościami i narażania się na opłaty za zwłokę, stwierdziła Lauren Hutchinson, analityk ds. badań w Bank of America.
Sprzedawca detaliczny poza centrami handlowymi Kohl's szuka zmiany pod kierownictwem dyrektora generalnego Toma Kingsbury'ego, byłego szefa sieci sklepów stacjonarnych Burlington, i częściowo polega w tym celu na kartach pod wspólną marką.
Aby zrównoważyć straty, Kohl's nalega, aby klienci przeszli z kart kredytowych sprzedawanych pod marką sklepu, z których można korzystać wyłącznie w sklepach i na stronie internetowej firmy, na karty pod wspólną marką Capital One, którymi można płacić za inne zakupy. Również.
W wywiadzie dla CNBC przeprowadzonym w połowie marca Kingsbury powiedział, że firma planowała już oferować karty pod wspólną marką, ale przyspieszyła te plany ze względu na zbliżający się górny limit opłat naliczanych przez CFPB.
Karty pod wspólną marką „pomogą zrekompensować wszelkie spóźnione zmiany opłat” – powiedział.
Kingsbury podał, że do marca Kohl's nawrócił prawie 700 000 posiadaczy kart specjalnych. Jeszcze w tym roku planuje dokonać konwersji o około 5 milionów więcej, co będzie obejmować ponad jedną czwartą z 20 milionów aktywnych posiadaczy kart.
Podkreślił także, dlaczego Kohl's – i inni sprzedawcy detaliczni – chcą wejść w biznes kart kredytowych.
Kingsbury twierdzi, że klienci kredytowi Kohl wydają średnio sześć razy więcej niż klienci, którzy nie należą do programu lojalnościowego Kohl. Oczekuje się, że dodatkowe przychody kredytowe z kart pod wspólną marką wzrosną do 250–300 mln dolarów rocznie do 2025 r. – dodał.
— Gabrielle Vonrughe z CNBC przyczyniła się do powstania tego raportu.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych