Nowa gra Sonic firmy Sega jest opracowywana przez Arzest, japońskie studio prowadzone przez twórcę oryginalnej maskotki Naoto Ohshimę, powiedział VGC.
Ohshima, któremu przypisuje się zaprojektowanie Sonica i dostarczenie grafiki do najstarszych gier serii, powróci ze swoim pierwszym wpisem w serii od ponad 20 lat z Sonic Superstars.
Prezes Sonic Team, Takashi Iizuka, powiedział w wywiadzie udzielonym podczas Summer Game Fest w sobotę, że firma pierwotnie zamierzała ponownie współpracować z programistą Christianem Whiteheadem, który wyreżyserował Sonic Mania z 2017 roku, ale plany się nie powiodły.
Następnie Iizuka zwrócił się do Ohshimy, który pracował nad oryginalnym Sonic the Hedgehog i innymi wpisami w latach 90., aby sterował kolejną grą 2D ze swoim zespołem programistów, najbardziej znanym z tworzenia tytułów takich jak Hey! Wyspa Pikmin i Nowa Wyspa Yoshi.
Iizuka potwierdził, że twórcy Sonic Mania, Headcannon i Christian Whitehead, nie byli zaangażowani.
„Kiedy tworzyliśmy Sonic Mania i gra się skończyła, a Chris skończył, odbyliśmy rozmowę z Chrisem i zespołem na temat tego, jaka powinna być następna gra 2D” – wyjaśnił.
„Mieliśmy kilka koncepcji i pomysłów między zespołami, ale nie mogliśmy rozpocząć projektu. Więc zniknął na chwilę z Chrisem i zespołem.
„Przyjaźnię się z wieloma moimi starymi kolegami z klasy i rozmawiałem z Ohshimą-san o tym, jak razem stworzyli grę Sonic i czy byłby zainteresowany. Jest oryginalnym twórcą Sonic the Hedgehog, więc my rozmawiał o tym, czy jego firma Arzest byłaby zainteresowana pracą nad grą Sonic
„Więc były pomysły z Chrisem i zespołem, które upadły. Sonic Superstars jest rozwijany przez Arzest, ale Sonic Team w Japonii pracuje z nimi nad projektem i kilkoma innymi elementami. Arzest i Ohshima-san są w 100% twórcami gier ”.
Iizuka wyjaśnił, że czuje, że może zaufać zespołowi Ohshimy ze względu na ich cenne doświadczenie w pracy nad oryginalnymi grami Sonic. Ohshima jest najbardziej znany jako twórca projektu postaci Sonica, ale Iizuma powiedział, że niewiele osób wiedziało, że zaprojektował również wiele poziomów.
To, co naprawdę wnosi Ohshima-san, to jego doświadczenie z klasycznym dźwiękiem, zdobyte podczas pracy nad Sonic 1 i Sonic CD. Ma zrozumienie, jak stworzyć prawdziwą klasyczną grę Sonic.
„Wiele osób myśli, że Ohshima-san po prostu przyszedł i pomyślał, jak wyglądałby Sonic, narysował postać i to wszystko. Ale oprócz rysowania i tworzenia postaci zajmował się także projektowaniem poziomów w Sonic 1. Więc ma to doświadczenie w tworzeniu gry Sonic, ponieważ zaprojektował poziom dla oryginalnej gry”.
Ponadto Iizuka ujawnił, że kompozytor Sonic 3, Jun Senoue, poprowadzi lektora w Superstars
„Kiedy mówimy o ludziach wciąż pracujących nad klasycznymi grami Sonic, nie ma wielu osób aktywnie pracujących nad tworzeniem gier, które pozostały z tej naprawdę małej grupy.
„Ale są trzy osoby. Ja, Ohshima-san, a trzeci to Jun Senui z firmy Sega, który tego dnia stworzył muzykę do Sonic 3. Jest również zaangażowany w rozwój Sonic Superstars”. John jest dyrektorem muzycznym gry i naprawdę koncentruje się na tym, aby brzmiała jak klasyka.
„Ale najwyraźniej nie siedział sam, tworząc całą tę muzykę: współpracuje z wewnętrznymi zespołami w Sega, aby tworzyć muzykę w klasycznym otoczeniu Sonic, a także pracuje w zespołach zewnętrznych, takich jak Tee Lopes, który pomagał w Sonic Mania”.
Sonic Superstars pozwala graczom kontrolować Sonica, Tailsa, Knucklesa lub Amy Rose, a po raz pierwszy w grze Sonic dostępna będzie również obsługa kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.
Gra zostanie wydana jesienią 2023 roku w wersji cyfrowej i fizycznej na PS5, PS4, Xbox Series X/S, Xbox One, Switch i PC.
„Subtelnie czarujący nerd popkultury. Irytująco skromny fanatyk bekonu. Przedsiębiorca”.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni