Według władz wszyscy pasażerowie bezpiecznie opuścili pokład.
Jak wynika z oświadczenia międzynarodowego lotniska Lubbock Preston Smith, samolot Southwest wylatujący z Lubbock w Teksasie wrócił do bramki wkrótce po przerwaniu rozbiegu, gdy załoga zgłosiła możliwy pożar silnika.
W czwartek straż pożarna Lubbock Fire Rescue odpowiedziała na zgłoszenia o awarii silnika i pożarze i poinformowała, że załogi pracują nad „akcją gaśniczą”.
Według linii lotniczych samolot przygotowywał się do odlotu do Las Vegas, ale przed startem wrócił do bramki.
„Dotarliśmy do etapu przyspieszania podczas startu, tuż przed startem, słychać było huk i samolot przechylił się” – powiedziała Lisa Powell, pasażerka lotu, która rozmawiała z KABC, lokalnym oddziałem ABC News. – I zatrzymaliśmy się.
„Nie wyglądało to strasznie. Myśleliśmy, że pękła opona, ale pilot podszedł i powiedział: «Silnik po prostu coś połknął i pojawiły się płomienie»” – Powell powiedział KABC.
Powiedziała, że przed powrotem do bramy musieli poczekać około 10 minut, aż straż pożarna ochłodzi hamulce.
Władze miasta podały, że samolot był w stanie powrócić do bramki, wykorzystując własną moc.
Port lotniczy podał w oświadczeniu, że wszyscy pasażerowie mogli bezpiecznie opuścić pokład i wrócić do poczekalni, natomiast spółka Southwest pracowała nad przyjęciem klientów i przeniesieniem ich innym samolotem.
Według miasta o godzinie 19:00 czasu lokalnego pas startowy 17R był zamknięty z powodu czyszczenia i kontroli.
LFR poinformowało, że nie zgłoszono żadnych obrażeń.
Do pożaru silnika doszło zaledwie dzień po awaryjnym lądowaniu samolotu Southwest Airlines w Tampa Bay na Florydzie z powodu silnych turbulencji nad Zatoką Meksykańską, w wyniku czego dwie osoby potrzebowały opieki medycznej.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych