GT
Aktualizacja o 21:17: Komitet Negocjacyjny ds. Telewizji i Teatru SAG-AFTRA powiedział dziś członkom, że od wczoraj oczekują na odpowiedź od studiów na platformie AI gildii, a także na „kompleksową kontrpropozycję” przesłaną do AMPTP pięć dni temu przez aktorów.
Jak już wcześniej powiedział Deadline, dzisiaj był jeden z tych dni bez rozmów, jednak źródła podają, że studia przeglądają wszystkie informacje o sztucznej inteligencji, które przedstawiły im związki zawodowe.
„Komitet negocjacyjny był dziś w gotowości w oczekiwaniu na odpowiedź AMPTP zarówno w sprawie przedstawionej wczoraj propozycji dotyczącej sztucznej inteligencji, jak i kompleksowej kontrpropozycji, którą przegłosowaliśmy pięć dni temu” – stwierdzono w dzisiejszym oświadczeniu Komitetu Negocjacyjnego ds. Telewizji i Teatru.
W oświadczeniu stwierdzono: „Nasz zespół nie może się doczekać jutrzejszych negocjacji z firmami”.
Jutro, w piątek, będzie 113. dzień strajku aktorów. Źródła obu stron nie będą zszokowane, jeśli rozmowy przedłużą się do końca tygodnia. Powiedziano nam, że dyrektorzy generalni studiów są w gotowości do korzystania z Zoomu lub uczestniczenia osobiście, jeśli zostanie o to poproszony.
Powiedziano nam, że gildia i studia mają dobrą opinię, jeśli chodzi o warunki podziału przychodów, jednakże szczegóły pozostały owiane tajemnicą.
Poprzednie ekskluzywne: W czwartek na froncie negocjacyjnym SAG-AFTRA panowała cisza.
Po lawinie plotek, które pojawiły się w ciągu ostatnich kilku dni, że SAG-AFTRA i AMPTP osiągnęły porozumienie, według informatora dzisiejszy dzień był „bardziej grą na czekanie”. Po środowej głośnej debacie na temat zabezpieczeń AI i nie tylko, studia milczały w 112. dniu strajku aktorów.
Chociaż obie strony miały dzisiaj rozmawiać, AMPTP nie odpowiedziała na poprawioną propozycję dotyczącą sztucznej inteligencji przesłaną w środę przez związek. Jak usłyszeliśmy, nie odpowiedziała także na, jak to określiła, „kompleksową kontrę” złożoną przez SAG-AFTRA w dniu 28 października. W związku z tym nie odbyły się dziś żadne formalne rozmowy pomiędzy głównym negocjatorem związku Duncanem Crabtree-Ireland a przewodniczącą AMPTP Carole Lombardini.
Jednakże po półtora tygodnia od ostatniej rundy wznowionych rozmów źródła po obu stronach pozostają optymistami i przestrzegają, aby nie posuwać się za daleko w dzisiejszym zakazie rozmów. „Byłbym zmartwiony, gdyby wrócili do nas za kilka godzin, myślę, że by tego nie przyjęli [the proposals] Źródło związkowe powiedziało Deadline. „Tak powinna wyglądać sytuacja, jeśli chcemy osiągnąć dobre i uczciwe porozumienie”.
Nie ma słowa na temat tego, czy zaplanowano dalsze rozmowy, chociaż oczekuje się, że AMPTP odpowie „wkrótce” – powiedział weteran branży, który ustali kalendarz.
Jeśli chodzi o inny utwór, choć nic nie jest ostateczne, wydaje się, że według źródła studyjnego obie strony osiągnęły „wygodny poziom”, jeśli chodzi o udział w przychodach finansowych płynących do wykonawców, choć szczegółów pozostaje niewiele.
Jak stało się powszechne, odkąd 24 października strony wznowiły rozmowy osobiście i wirtualnie, ani SAG-AFTRA, ani AMPTP nie odpowiedziały dzisiaj na prośby o komentarz za pośrednictwem serwisu Deadline. Jeśli tak się stanie, zaktualizujemy ten post.
Linia pikiet na ulicach zatrzymała się dzisiaj przed Foxem i trwa nadal w Universalu, ale członkowie związku maszerowali przed Netfliksem, Sony, Disneyem, Paramount, Warner Bros. Discovery i Amazonem. Crabtree-Ireland pojawił się w godzinach porannych w siedzibie Amazon w Culver City, aby trochę przejść się po kolejce.
Szacuje się, że strajk WGA na początku maja i pikieta SAG-AFTRA w połowie lipca spowodowały, że działania pracownicze kosztowały gospodarkę Kalifornii ponad 6,5 miliarda dolarów oraz 45 000 miejsc pracy w sektorze rozrywki, przy czym wiele stanowisk pracy zostało utraconych. Pracujące rodziny nie zobaczą stałej wypłaty w ciągu sześciu miesięcy.
Dziś wcześniej globalny dyrektor finansowy Paramount Naveen Chopra powiedział podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych spółki, że finansowy wpływ strajków na spółkę wynosi „prawie 60 milionów dolarów kosztów jałowych związanych ze strajkiem. Są to dodatkowe wydatki poniesione w celu utrzymania zdolności produkcyjnych podczas strajk trwa.” Koszty te miały wpływ zarówno na nasze segmenty mediów telewizyjnych, jak i rozrywki filmowej.
Podczas tej samej rozmowy dyrektor generalny Paramount Global, Bob Bakish, wyjaśnił wpływ strajków na firmę, dodając: „Widzieliście, że niedawno wprowadziliśmy pewne zmiany w naszej ofercie filmowej, na które miał wpływ trwający strajk SAG-AFTRA. ale strajk nadal miał wpływ na scenariuszową część telewizji.
„Oczywiście wszyscy mamy nadzieję, że wkrótce wrócimy do pracy” – dodał.
Pomimo częstych informacji szef Paramount Global nie był bezpośrednio zaangażowany w negocjacje w ciągu ostatniego tygodnia.
Główni dyrektorzy generalni Gangu Czterech – Donna Langley z NBCUniversal, David Zaslav z Warner Bros Discovery, Ted Sarandos z Netflix i Bob Iger z Disneya – byli zaangażowani w sprawę w zeszłym tygodniu, ale w ostatnich dniach nie brali udziału w rozmowach, mając na myśli Crabtree-Ireland i Lombardini. . Czas pokaże, czy dyrektorzy generalni powrócą do rozmów na którymkolwiek etapie, po uzyskaniu informacji od swoich zespołów prawnych pełniących rolę liderów. Powiedziano nam jednak, że Langley, Zaslav, Sarandos i Iger pozostają w gotowości na wszelkie spotkania w ostatniej chwili i spotkania na platformie Zoom.
Studia cierpią na niepokój, chętnie wypuszczają hity kinowe i produkcje telewizyjne, zwłaszcza te, które zostały zatrzymane w połowie zdjęć, np. Deadpool 3 misja niemożliwa 8 I Gladiatorzy 2 Między innymi. Chociaż w pozostałych dwóch wypełnionych wakacjami miesiącach 2023 r. pozostało tylko kilka dni zdjęciowych, można wykonać pracę, która sprawi, że niektóre z namiotów dotrą do dat kinowych premier w 2024 r. Rzeczywiście, niezależnie od materiału filmowego, który dysponują twórcy filmu w rękach są w montażowni, montują i przygotowują przed rozpoczęciem rozmów IATSE w przyszłym roku.
Jedno jest pewne, mówią nam wszystkie strony: postęp, jaki poczynili urzędnicy i przedstawiciele w zawieraniu transakcji, utoruje drogę do przyszłorocznych rozmów IATSE i Teamsters.
Zarówno IATSE, jak i Teamsterzy często i głośno wspierają WGA i SAG-AFTRA, podkreślając solidarność związkową. Od gildii po studia, wytwórnie i osoby prywatne – wszyscy są zaniepokojeni tym, co sztuczna inteligencja może oznaczać dla nich i branży.
Crabtree-Ireland powiedział w zeszłym miesiącu Deadline na New York Comic-Con, że jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, „rodzaje barier, które chcemy postawić wokół tej technologii, nie zależą od jej zaawansowania”. Dodał o celach SAG-AFTRA: „Pomysł, zgodnie z którym wykonawca powinien mieć prawo do świadomej zgody na wykorzystanie jego wizerunku i podobizny przy tworzeniu cyfrowej repliki – każdy wykonawca powinien mieć to prawo w przypadku dowolnej formy technologii, w tym sztuczna inteligencja i narzędzia sztucznej inteligencji.”, który został opracowany w tym celu.
„Myślę więc, że bariery, które stawiamy wokół sprawiedliwego wynagrodzenia i świadomej zgody, mogą rosnąć wraz z branżą i stanem technologii” – stwierdziła Crabtree-Ireland.
Niezależnie od ochrony najlepszych talentów, kluczem dla SAG-AFTRA jest zapewnienie, że statystom i wykonawcom wymienionym na dole arkusza zaproszenia przysługują prawa do sztucznej inteligencji oraz prawa do umów ze studiami. Jednym ze specyficznych żądań, do którego związek wielokrotnie powracał, było to, aby identyczność jej członków nie powtarzała się nieskończoną liczbę razy bez należnej rekompensaty. Na razie podstawowa koncepcja wysunięta przez gildię jest taka, że sztuczna inteligencja będzie wykorzystywana i opłacana indywidualnie dla każdego projektu, aby zapobiegać nadużyciom i zapewnić rentowną karierę zawodową dla zdecydowanej większości ze 160 000 członków SAG-AFTRA.
„Twitter geek. Nieprzejednany czytelnik. Dumny fanatyk mediów społecznościowych. Subtelnie czarujący muzyczny nerd.”
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów