28 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Ruch statków po zderzeniu tankowca nie ma wpływu na Kanał Sueski

Ruch statków po zderzeniu tankowca nie ma wpływu na Kanał Sueski

KAIR (Reuters) – W środę na Kanale Sueskim w Egipcie ruch statków odbywał się normalnie, podają dwa źródła żeglugi w Egipcie, po tym jak dwa tankowce, które wcześniej zderzyły się, rozdzieliły się.

Firma zajmująca się śledzeniem statków MarineTraffic powiedziała w środę, powołując się na świadków, że dwa tankowce, tankowiec LNG pod banderą Singapuru BW Lesmes i tankowiec Borei z produktami naftowymi pływający pod banderą Kajmanów, na krótko zderzyły się w kanale.

Źródła nie podają żadnych innych szczegółów zdarzenia.

Jednakże egipski kanał Al-Qahera News w poście na platformie mediów społecznościowych X, znanej wcześniej jako Twitter, zacytował szefa Zarządu Kanału Sueskiego, Osamę Rabie, który powiedział, że statek, który zepsuł się na szlaku żeglugowym, zaczął holować, nie podając dalszych szczegółów.

Według danych śledzenia statków Refinitiv Eikon o godzinie 5:00 (02:00 GMT) BW Lesmes płynął na północ, ale był holowany na południe przez holownik. Tymczasem dane wykazały, że Bree była zakotwiczona i kierowała się na południe około 12 kilometrów (7,5 mil) od południowego krańca kanału.

Upływ czasu na mapie śledzenia udostępnionej przez MarineTraffic pokazał, że Burri zjechał na bok i uderzył w bok BW Lesmes już o 20:40 GMT, po czym cofnął i dał sygnał na wprost.

BW Group i TMS Tankers, które obsługują Burri, nie odpowiedziały natychmiast na prośby o komentarz.

Osoba, która odebrała telefon w pomieszczeniu operacyjnym Zarządu Kanału Sueskiego, gdy skontaktował się z nią Reuters, powiedziała, że ​​nie może udzielić żadnych informacji na temat tankowców. Zapytany o to, nie podał swojego imienia. Władze nie wydały jeszcze oficjalnego komunikatu.

Kanał Sueski to jedna z najbardziej ruchliwych dróg wodnych na świecie i najkrótszy szlak żeglugowy pomiędzy Europą a Azją.

Przez kanał przepływa około 12% światowego handlu. Podczas silnych wiatrów w 2021 r. ogromny kontenerowiec Ever Give utknął na nim, wstrzymując ruch w obu kierunkach na sześć dni i zakłócając światowy handel.

(Sprawozdania Yousry’ego Mohameda, Mohameda El-Gebali, Nafisy El-Taher, Inasa El-Ashry i Florence Tan; Sprawozdania Mohameda El-Gebali; Sprawozdania Yousry’ego Mohameda, Mohameda El-Gebali, Nafisy El-Taher, Enasa El-Ashry’ego i Florence Tan) Redakcja: Cynthia Ostermann i Christian Schmollinger

Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.

Uzyskaj prawa licencyjneotwiera nową kartę