- Jade Rodriguez powiedziała, że jej rodzina zaplanowała „surrealistyczną” podróż do Japonii z okazji 21. urodzin jej syna.
- Ale po tym, jak Southwest odwołało lot z Tucson do LAX, spóźnili się na lot do Tokio.
- „Gdybyśmy zostali powiadomieni wcześniej, byśmy pojechali i zdążyli” – powiedział Rodriguez Insiderowi.
Rodzina z Arizony jest „zszokowana” i „zrozpaczona” po tym, jak odwołanie lotu Southwest w ostatniej chwili spowodowało, że przegapili lot do Japonii i pozostawili tysiące dolarów.
Jade Rodriguez powiedziała Insiderowi, że ona, jej mąż i dwoje dzieci planują „surrealistyczną” podróż do Tokio w Japonii, ponieważ jej 20-letni syn powiedział, że właśnie tam chce świętować swoje 21 urodziny 2 stycznia. zamierzam odwiedzić Disneyowskie Tokio i Pokemon Cafe w Tokio, pociągiem do Kioto i zwiedzaniem zabytkowych świątyń.
Planowali wystartować z Tucson w Boże Narodzenie do Los Angeles, gdzie mieli złapać lot nad Oceanem Spokojnym. Mówią, że powiedziano im, że ich lot jest nieco opóźniony, ale nic nie wskazywało na to, że istnieje poważne ryzyko, że w ogóle nie wystartuje, i nie byli świadomi Ciągłe zakłócenia na południowym zachodzie już odczuwały.
Ale kiedy przybyli na lotnisko w Tucson, napotkali zamieszanie i nieporozumienia ze strony linii lotniczej.
Pracownicy Southwest powiedzieli, że nadal pracują nad zebraniem załogi, ale powiedzieli pasażerom, że i tak powinni sprawdzić swój bagaż. „To było po prostu wielkie nieporozumienie. Jedna stewardesa mówiła:„ Nie dostaniemy się do LAX ”, a inna mówiła, żebyśmy sprawdzili nasze torby” – powiedział Rodriguez. „To było kompletne zamieszanie”.
Po wszystkich sprzecznych informacjach lot został ostatecznie odwołany na około siedem godzin przed planowanym startem lotu American Airlines z Los Angeles do Tokio. Podróż z Tucson do Los Angeles trwała około siedmiu i pół godziny.
„Gdybyśmy zostali powiadomieni wcześniej, przylecielibyśmy i zdążylibyśmy” – powiedział Rodriguez, dodając, że próbowali wszystkiego, co mogli, aby załatwić nam kolejny lot, ale nie byli w stanie sprawić, by to zadziałało.
Ich lot można zmienić najwcześniej w środę, ale będzie to 20 godzin podróży i będzie obejmowało pokrycie różnicy w kosztach lotu. Pozostawiłoby im to również tylko około pięciu dni w Japonii, zmieniając ich plan podróży o 8 dni.
„Jesteśmy po prostu zdruzgotani. Jesteśmy po prostu w szoku” – powiedział Rodriguez, dodając, że od piątku nie rozpakowali wszystkich swoich rzeczy, ponieważ wciąż walczyli z sytuacją.
Teraz starają się odzyskać jak najwięcej z lotu, w tym z Southwest, American Airlines, hotelu w Japonii i Tokyo Disney, gdzie faktycznie kupili bilety, między innymi wydatkami.
Rodriguez powiedział, że otrzymali sprzeczne informacje z Southwest, z jednym e-mailem, że otrzymają pełny zwrot pieniędzy, podczas gdy inny powiedział, że otrzymają tylko kredyty lotnicze do wykorzystania w przyszłości.
Wykupili ubezpieczenie podróżne na lot American Airlines do Japonii i mają nadzieję, że oznacza to pokrycie pełnej ceny. Ale Tokyo Disney, które nie jest własnością The Walt Disney Company, generalnie nie zwraca pieniędzy.
W sumie Rodriguez powiedział, że wyszli z około 7000 $.
Nadal mają nadzieję na zmianę terminu podróży w przyszłym roku, w zależności od tego, ile mogą zwrócić lub zmienić termin, ale nie są pewni, kiedy będą mogli odbyć podróż, która będzie odpowiednia dla całej rodziny.
Rodriguez jest nauczycielką, więc miała ten okres wolny od pracy, ale prawdopodobnie spróbuje zrobić sobie przerwę na wiosnę, ponieważ jej czas wolny nie pokrywa się z czasem wolnym jej syna. Jej mąż, emerytowany członek armii, ale nadal prowadzi lekcje w bazie, zwolnił się z pracy na czas wyjazdu i będzie musiał spróbować ponownie, jeśli urlop zostanie przełożony.
Rodriguez powiedział, że jej najstarszy syn jest studentem college’u, który jest „oddany” ROTC, programowi, który szkoli studentów do służby wojskowej, więc ma ograniczony czas, w którym może wybrać się na wycieczkę. Jest także wielkim fanem Disneya i Pokemonów, co byłoby dla niego punktem kulminacyjnym wycieczki, więc kiedy w ostatniej chwili zaproponowali, że zabiorą go gdzie indziej, po prostu powiedział „nie”.
Rodriguez powiedziała, że w przyszłości może rozważyć wykupienie ubezpieczenia podróżnego na całą podróż, zamiast tylko dużych podróży międzynarodowych, mimo że mają już podróżne ubezpieczenie medyczne za pośrednictwem wojska. Powiedziała również, że wie, że inni mogli mieć trudniejsze doświadczenia z chaotycznymi odwołaniami lotów.
„Jestem wdzięczna, że mieszkamy tak blisko rodziny” – powiedziała. „Ale to było naprawdę druzgocące”.
Rodzina była wśród tysięcy Amerykanów, którzy Rezygnacja z lotu W tym tygodniu po tym, jak było na południowy zachód załamanie operacyjne. Linia lotnicza odwołała w poniedziałek ponad 2900 lotów, co stanowi ok Połowa wszystkich odwołanych lotów tego dnia na całym świecie. niepokój Przebij się przez branżę turystycznąco prowadzi do niedoboru wypożyczalni samochodów i wyższych cen biletów lotniczych.
Poproszony o komentarz, rzecznik Southwest powiedział: „Przepraszamy wszystkich naszych klientów, których dotknęło to zakłócenie. Klienci, których loty zostały odwołane, mają prawo do zwrotu kosztów i są zachęcani do składania wniosków o rozsądny zwrot kosztów dodatkowych. będą rozpatrywane indywidualnie”.
Rzecznik powiedział również, że poszkodowani pasażerowie mogą uzyskać pomoc poprzez Portal zakłóceń w podróży na ich stronie.
Tokyo Disney, którego właścicielem jest Oriental Land Co., nie było od razu dostępne w celu uzyskania komentarza. The Walt Disney Company, która licencjonuje własność intelektualną Tokyo Disney, nie odpowiedziała natychmiast na prośbę Insidera o komentarz.
Masz wskazówkę dotyczącą wiadomości lub historię podróży do podzielenia się? Skontaktuj się z tym reporterem pod adresem [email protected].
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych