Verstappen miał problemy podczas treningów z powodu licznych barier i wybojów na wąskim torze w Monako.
Chociaż Red Bull przezwyciężył problemy podczas zeszłotygodniowych testów na torze Imola, niewiele można było zrobić, aby dać Verstappenowi i koledze z zespołu Sergio Perezowi RB20, który mógłby pokonać Ferrari lub McLarena w kwalifikacjach.
Pierwsza wolej Verstappena w Q3 wystarczyła na trzecie miejsce, ale po uderzeniu w ścianę w pierwszym zakręcie na Ste Devote Holender nie był w stanie przejechać drugiego okrążenia, kończąc na szóstym miejscu, trzy dziesiąte za Charlesem Leclercem z Ferrari.
Ale niezależnie od tego Verstappen powiedział, że nie należy do kandydatów do startu z pierwszego miejsca samochodem, który nie radzi sobie z nierównościami.
„Próbowaliśmy wielu rzeczy w samochodzie i nic tak naprawdę nie poprawiało go, więc utknęliśmy” – powiedział Verstappen poproszony przez Motorsport.com o wyjaśnienie problemów z zawieszeniem.
„W drugim sektorze było nam bardzo źle, tylko dlatego, że nie mogłem dotknąć żadnej krawędzi, ponieważ bardzo to denerwowało samochód. Tracimy dużo czasu na okrążeniach, a jest to bardzo trudne”.
Max Verstappen w Red Bull Racing RB20
Fotografia: Eric Junius
„Zdecydowaliśmy się na bardziej miękkie elementy, ale samochód zachowuje się jak gokart, jakbym jechał bez zawieszenia, więc dużo się odbija i nie absorbuje żadnych uderzeń w krawężniki, nierówności ani zmian pochylenia koła.
„Myślę, że w ostatnim zakręcie liczba podskoczeń blisko ściany była naprawdę niewiarygodna”.
Verstappen twierdzi, że problemy Red Bulla w Monako nie różnią się zbytnio od problemów z prowadzeniem przy małych prędkościach na wyboistych nawierzchniach, z którymi borykał się w ciągu ostatnich dwóch lat w związku z mechanizmem efektu podłoża, co zostało już zapowiedziane przez trudny weekend przed Grand Prix Singapuru w 2023 roku.
Ale chociaż Red Bull zawsze miał szybszy samochód, który mógł ukryć te problemy, trzykrotny mistrz świata uważa, że teraz można to odkryć na wyboistych torach, ponieważ Ferrari i McLaren prawie zmniejszyły dystans.
„To nic nowego, borykamy się z tym problemem od 2022 roku” – wyjaśnił Verstappen.
„Oczywiście w ciągu ostatnich kilku lat mieliśmy przewagę samochodu, więc została ona nieco przyćmiona, ponieważ wygrywaliśmy na zakrętach, gdzie krawężniki i nierówności nie stanowiły aż tak dużego ograniczenia.
„Ale oczywiście, gdy wszyscy starają się nadrabiać zaległości, jeśli nie poprawisz swoich słabości, zostaniesz odkryty i tak właśnie stało się w ten weekend”.
More Stories
Prognozy wyników na tydzień 1 NFL 2024, typy na dziś: Ekspert zapewnia dokładne wyniki dla wszystkich 16 meczów
Dramatyczne starcie 49ers z drużyną Brandona Aiyuka i po drodze oznaki rozstania
W Paryżu rozpoczną się igrzyska paraolimpijskie