27 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Rankingi Google na Twitterze gwałtownie spadły w wyniku działań Elona Muska [UPDATED]

Rankingi Google na Twitterze gwałtownie spadły w wyniku działań Elona Muska [UPDATED]

Zaktualizowano 5 lipca 2023 r

Twitter zaczyna się odbudowywać.

Według danych Z Sistrix, widoczność Twittera w wynikach wyszukiwania Google wzrosła o 18% w ciągu ostatniego dnia. Wzrost nastąpił zaraz po tym, jak Twitter przestał zmuszać ludzi do logowania się w celu przeglądania tweetów.

Techcrunch On mówi Twitter po cichu usunął wymóg logowania. Teraz ludzie mogą klikać linki do Twittera w swoich przeglądarkach bez posiadania konta. Podglądy tweetów pojawiły się ponownie w aplikacjach takich jak Slack, WhatsApp i iMessage.

Dyrektor generalny Elon Musk tymczasowo wdrożył regułę logowania, aby zatrzymać zbieranie danych. Jednak reguła nieumyślnie zablokowała roboty wyszukiwarek Google, a widoczność wyszukiwania na Twitterze spadła.

Chociaż sytuacja może się zmieniać, ostatnie ruchy Twittera sugerują, że jest on na drodze do ożywienia.

Oryginalna historia jest kontynuowana poniżej.


Według kilku firm zajmujących się analizą danych, Twitter odnotowuje znaczny spadek widoczności w Google.

Informacja z siostraix Pokazuje, że wyświetlenia na Twitterze spadły w USA o 32% w ciągu jednego dnia.

Aktualności Poinformowano, że Twitter stracił od 12 do 14% swojej widoczności w wynikach wyszukiwania Google we wszystkich zapytaniach dotyczących wiadomości w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Spadek wynika z niedawnych działań nowego właściciela i dyrektora generalnego Twittera, Elona Muska, mających na celu ograniczenie liczby tweetów, które użytkownicy mogą przeglądać, w celu rozwiązania problemów ze skrobaniem danych.

Sytuacja wciąż się rozwija, a Twitter może odzyskać siły, jeśli podejmie szybkie działania w celu rozwiązania bieżących problemów.

Wielu ekspertów nazywa to jednym z największych błędów SEO ostatnich czasów.

Co się stało?

Aby ograniczyć skrobanie danych, Musk ogłosił tymczasowe ograniczenie liczby tweetów, które użytkownicy mogą przeczytać dziennie.

Początkowo limity ustalono na 6000 wiadomości dla zweryfikowanych kont, 600 dla niezweryfikowanych kont i 300 dla nowych niezweryfikowanych kont.

Jednak limity te zostały wkrótce podniesione dwukrotnie, kończąc na 10 000, 1000 i 500 wpisach.

— powiedział Musk oświadczenie. „Kilkaset organizacji uzyskało dostęp do danych na Twitterze i uważamy, że te działania są konieczne”.

Niezamierzone konsekwencje

Chociaż działania Muska mają na celu poprawę doświadczenia użytkowników na Twitterze, wpłynęły one na działanie robotów indeksujących Google.

Zbieranie danych i indeksowanie mają kluczowe znaczenie dla sposobu, w jaki Google określa rankingi wyszukiwania.

Google codziennie odczytuje dane z wielu adresów URL, aby aktualizować swój indeks. Ograniczenia Muska utrudniają Google dostęp do Twittera, co skutkuje niższą widocznością wyszukiwania.

W rezultacie zawartość Twittera rzadziej pojawia się w wyszukiwarce Google dla wielu słów kluczowych.

Nokaut dla rankingów słów kluczowych

Trwająca analiza ujawnia, że ​​Twitter stracił prawie 60 000 pozycji w rankingach słów kluczowych z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania Google, na podstawie surowych danych z rynku amerykańskiego.

Sistrix poinformowało, że na Twitterze brakuje ważnych słów kluczowych, w tym „ralphs”, „metropcs”, „roblox”, „reddit”, „właściwie”, „Biały dom”, „britney spears”, „steak n shake” i „kanye west” „gm”, „lakers”, „pink”, „krispy kreme”, „colts”, „gmc”, „tenis”, „compass”, „dama”, „patriots” i „transformers”.

Twitter stracił trzecie miejsce na rzecz wyszukiwanego hasła „yankees”, które w Stanach Zjednoczonych odnotowuje miesięczną liczbę kliknięć na poziomie 1,8 miliona. Słowo kluczowe, warte około 168 000 kliknięć miesięcznie, zostało wyłączone przez espn.com.

Po tym, jak widoczność Twittera w wyszukiwarkach spadła, jego konkurenci osiągnęli zyski.

Domeny takie jak theguardian.com, cbssports.com, usnews.com, instagram.com, facebook.com, rottentomatoes.com, linkedin.com, spotify.com i espn.com poprawiły rankingi wyszukiwania,

W aktualizacji z 4 lipca Sistrix zauważył, że straty trwają, a nowe dane wskazują, że ranking Twittera dla słowa kluczowego „trump” zniknął z pierwszej dziesiątki.

Wpływ na użytkowników

W przypadku platformy takiej jak Twitter, która przeplata się z wiadomościami i dyskusjami w czasie rzeczywistym, jej pozycja w Google bezpośrednio wpływa na jej zdolność do przyciągania użytkowników i zatrzymywania stałych gości.

Jeśli nie zostanie to natychmiast rozwiązane, obecna sytuacja może mieć długoterminowy wpływ na wskaźniki wzrostu Twittera i zaangażowanie użytkowników.

Chociaż użytkownicy będą mogli uzyskać bezpośredni dostęp do Twittera, spadek widoczności wyszukiwania może wpłynąć na sposób odkrywania nowych treści.

Użytkownicy, którzy polegają na Google, aby znaleźć tweety na określone tematy, zwłaszcza te związane z brakującymi słowami kluczowymi, mogą udać się gdzie indziej.

Potencjalni użytkownicy, którzy napotykają treści Twittera za pośrednictwem wyszukiwarek, czasami dołączają do platformy. Niska widoczność może sprawić, że Twitter wyda się mniej ważny, co może wpłynąć na jego rozwój.

Zakres implikacji tego nagłego spadku widoczności badań nie jest jeszcze w pełni zrozumiały. Możemy spodziewać się, że więcej danych rzuci światło na to wydarzenie w nadchodzących dniach i tygodniach.

Na razie jest to wyraźne przypomnienie relacji między wyszukiwarkami a platformami mediów społecznościowych oraz tego, jak szybko coś może pójść nie tak.

Czy Twitter może się odbudować?

Sposób, w jaki Twitter i Google poradzą sobie z tą sytuacją, zadecyduje o powodzeniu odzyskiwania serwisu społecznościowego.

Google stosuje złożone algorytmy, które biorą pod uwagę historię witryny. Dlatego przedłużający się spadek widoczności może utrudnić Twitterowi odzyskanie utraconych pozycji nawet po rozwiązaniu problemów.

Ekosystem internetowy jest jednak dynamiczny i elastyczny. Jeśli Twitter może naprawić problemy z robotami indeksującymi Google, może stopniowo powrócić do poprzedniego stanu.

W podsumowaniu

Gwałtowny spadek widoczności Twittera w wyszukiwarce Google pokazuje, jak bardzo połączone zostały główne platformy technologiczne i jak szybko mogą wyniknąć niezamierzone konsekwencje zmian w dowolnej firmie.

Należy pamiętać, że sytuacja jest ciągła i płynna. Jeśli Twitter i Google będą w stanie natychmiast rozwiązać podstawowe problemy, Twitter może odzyskać większość utraconej widoczności w wyszukiwarkach i ograniczyć wpływ na swoją działalność i użytkowników.

Jednak przedłużające się problemy ze wzrokiem mogą stanowić większe wyzwanie.


Wyróżniony obraz: rafapress/Shutterstock