23 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Próby południowych baptystów mające na celu całkowity zakaz pracy pastorek są odrzucane jako krótkotrwałe

W środę Konwencja Baptystów Południa odrzuciła poprawkę do konstytucji zakazującą kobietom zajmowania wszelkich stanowisk duszpasterskich, co ma wpływ na setki kościołów, zwłaszcza kongregacje mniejszościowe, gdzie kobiety częściej zajmują oficjalne stanowiska kierownicze.

Do przyjęcia poprawek do konstytucji wymagane jest poparcie dwóch trzecich głosów, a wniosek, aby SBC „współpracowała wyłącznie z kościołami, które nie uznają, nie wyświęcają ani w żaden sposób nie zatrudniają kobiety na pastora”, zdobył 61% do 38%. To jest.

Przeciwnicy poprawki zauważyli, że na 47 000 kościołów SBC jest tylko kilkaset kościołów SBC. W każdym przypadku. Wskazali na szeroko zakrojone wtorkowe głosowanie, które wykluczyło kościół w Aleksandrii w stanie Wirginia z „współpracy”, stwierdzając, że personel nie miałby nic przeciwko zatrudnieniu kobiety na stanowisko głównego pastora.

Druga co do wielkości grupa wyznaniowa w kraju, licząca 14 milionów członków, po konserwatywnym powstaniu w latach 80. przesuwa się na prawicę. Do lat sześćdziesiątych w seminariach południowych baptystów było tyle samo kobiet, co w seminariach liberalnych.

Pastor z Kalifornii, ks. Greg Perkins powiedział w środę dziennikowi The Washington Post, że przyjęcie poprawki będzie ciosem.

„To będzie czas modlitwy, a potem refleksji i podjęcia decyzji.[…]Jest wiele osób, które obecnie bardzo uważnie zastanawiają się nad swoim dalszym zaangażowaniem i to łamie mi serce” – powiedziała Perkins.

Perkins, w tym pastorka ds. uczniostwa i życia rodzinnego, stwierdziła, że ​​wierzy w „biblijny nakaz”, zgodnie z którym mężczyźni powinni być głównymi pastorami kościołów.

„Nie chcę, żebyśmy udali się do tego niebiblijnego miejsca, ale nie wiem, czy najlepiej nam zrobi, zawieszając na tym kapelusz” – powiedział.

Wielebny Mike Law, który zaproponował tę poprawkę, powiedział w środę delegatom w ogromnym centrum kongresowym w Arlington w stanie Wirginia, że ​​chodzi o przestrzeganie pism świętych.

„Nasza kultura może uznać ten zakaz za surowy, ale nasz Bóg jest mądry i napisał swoje słowo na rzecz pomyślności mężczyzn i kobiet” – powiedział. „Postawmy to wyjątkowo jasno – z radością oddajemy cześć niezliczonym kobietom, które służą Kościołowi na tak wiele sposobów, i jesteśmy bardzo wdzięczni. Tu nie chodzi o kobiety w posłudze. Chodzi o kobiety na urzędach biskupich.

Głosowanie w sprawie środka przeciwko zapłodnieniu in vitro zaplanowano na późniejszą środę na dorocznym posiedzeniu SBC „Niehumanitarny” Oznaką szerszych wysiłków po upadku konserwatywnych ewangelików i ruchu antyaborcyjnego jest żądanie „rządowych regulacji” tej praktyki. Roe przeciwko Wade’owi.

Głosowanie w sprawie „Etyki technologii rozrodczych i godności płodu ludzkiego” było jedną z szeregu uchwał rozumianych jako wyrazy wiary południowych baptystów; Nie są to zasady towarzyszące wykonywaniu poleceń.

W ubiegłym roku delegaci przeważającą większością głosów głosowali za wydaleniem kościołów, w których kobiety pełnią najwyższe funkcje duszpasterskie – ks. W tym ogromny kościół Saddleback Church Ricka Warrena, największy w SBC. Zwolennicy twierdzą, że poprawka jest potrzebna w tym roku, aby było jasne, że kobiety nie mogą pracować krócej Role takie jak pastor duszpasterstwa kobiet lub pastor dzieci.

We wtorkowym głosowaniu stwierdzono, że Pierwszy Kościół Baptystów w Aleksandrii „nie pozostaje we wspólnocie” z SBC, ponieważ ma „pastora dla kobiet i dzieci”.

Kim Eskridge, pierwsza baptystyczna pastorka dla dzieci i kobiet, powiedziała The Post Wednesday, że jej kościół został powiadomiony o SBC przez Law, pobliskiego pastora kościoła baptystów w Arlington.

„Moim zdaniem możemy zgodzić się na to, że się nie zgadzamy i skupić się na najważniejszej sprawie, czyli dzieleniu się przesłaniem z Panem” – powiedział Eskridge, którego kościół istniał jeszcze przed istnieniem SBC i regularną niedzielą. Uczestniczyło w nim około 800 osób.

JD Greer, Pastor z Karoliny Północnej i były prezes SBC powiedział we wtorek The Post, że debata ma charakter semantyczny i że próby dodania przykazań i zasad utrudniają współpracę między kościołami SBC i odwracają uwagę od ewangelizacji.

„To młot, który daje rozwiązanie problemu, który nie jest tym, za co ludzie go uważają” – powiedział Greer. „To właśnie jest smutne – w czasie, gdy uważam, że powinniśmy celebrować kobiety jako liderki i szukać dla nich lepszych sposobów, zaostrzamy tę kwestię i marnujemy tę energię. To zniechęca. Rozglądam się i skupiamy się na coś złego.

Głosowanie w sprawie kobiet pastorów było kodą dla okresu, który rozpoczął się w latach 80. XX wieku, kiedy konserwatyści przejęli odpowiedzialność za konferencje i zaczęli ograniczać formalne role kobiet.

W 1984 roku SBC przyjęła uchwałę stwierdzającą, że Pismo Święte uczy, że „kobietom nie wolno sprawować władzy nad mężczyznami podczas publicznego kultu”. W 1998 r. zrewidowali swoje wyznanie wiary i przesłanie – wyznanie wiary SBC – aby stwierdzić, że kobieta powinna „z wdziękiem poddać się” zwierzchnictwu męża, dodając, że „Kościół chętnie poddaje się zwierzchnictwu Chrystusa”.

W 2000 r. zrewidował swoje Wyznanie wiary i przesłanie, stwierdzając, że „kapłaństwo jest zastrzeżone dla mężczyzn posiadających kwalifikacje na podstawie Pisma Świętego”.