27 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Prezesi Walmart, JPMorgan i GM rozmawiali o potencjalnym spowolnieniu

Prezesi Walmart, JPMorgan i GM rozmawiali o potencjalnym spowolnieniu

Mary Barra, dyrektor generalna General Motors, przemawia podczas wizyty prezydenta Stanów Zjednoczonych w zakładzie montażu pojazdów elektrycznych General Motors Zero w Detroit, Michigan, 17 listopada 2021 r.

Mandel Ngan | AFP | Obrazy Getty’ego

W związku ze zbliżającym się rokiem 2023 i możliwością zbliżającej się recesji, amerykańskie firmy przygotowują się na spowolnienie wydatków konsumpcyjnych.

Dyrektorzy generalni dużych firm, w tym Walmart i General Motors, dołączyli do programu „Squawk Box” CNBC we wtorek rano, aby porozmawiać o inflacji, stopach procentowych, geopolityce i tym, co to wszystko oznacza dla ich perspektyw na nowy rok.

Oto, co powiedzieli:

Jamie Dimon, JPMorgan

Jamie Dimon, dyrektor generalny JPMorgan: Inflacja zmniejsza bogactwo konsumentów i może spowodować recesję

Rosnące stopy procentowe, rekordowa inflacja, presja geopolityczna i inne czynniki mogą połączyć się w recesję, c. B. Morgana Chase’a Dyrektor wykonawczy Jamie Dimon powiedział CNBC.

Powiedział, że oszczędności i pomoc rządowa podczas pandemii pomagają utrzymać stabilność portfeli konsumentów, ale inflacja i wysokie stopy procentowe „podkopują wszystko”.

Prezes przewidział, że wysokie wydatki konsumpcyjne w 2022 r. nie utrzymają się dużo dłużej i podkreślił ryzyko związane z wyższymi stopami procentowymi, ponieważ Fed pracuje nad ograniczeniem inflacji.

Zawirowania geopolityczne w tym roku, w tym wojna na Ukrainie i napięty handel z Chinami, również należą do „burzowych chmur” zegarków Dimon. Zauważył, że wraz z silniejszym dolarem międzynarodowy handel czymś takim jak ropa naftowa będzie nadal rósł, ponieważ słabsze waluty będą zmuszone wyrównać różnicę.

„Kiedy patrzysz w przyszłość, te rzeczy mogą wykoleić gospodarkę i spowodować umiarkowaną lub poważną recesję, o którą ludzie się martwią” – powiedział Dimon. „To może być huragan. Po prostu nie wiemy”.

Mary Barra, dyrektor generalny

Konsument jest nadal silny, ale planujemy konserwatywny rok 2023, mówi Mary Barra, dyrektor generalny General Motors.

silniki ogólne Dyrektor generalna Mary Barra przewiduje trudności gospodarcze w przyszłym roku, ale jeszcze nie biła na alarm o recesji.

„Nie nazwałbym tego recesją”, powiedział Parra CNBC, „to coś, co ekonomiści muszą zrobić”. „Ale w tej chwili wciąż widzimy bardzo silnego konsumenta”.

Jednak producent samochodów Postępuj ostrożnie Aby być przygotowanym na możliwe załamanie popytu, podobne do czego Inne branże widziały. W czasie pandemii, kiedy konsumenci wydawali mniej na podróże i usługi, niektóre branże odnotowały wzrost popytu i były zaskoczone, gdy popyt ten później zniknął.

Barra powiedział, że GM przygotowuje się na „dość konserwatywny rok 2023” pod względem kosztów, aby uniknąć awarii.i Ale nadal widzi utrzymujący się „stłumiony popyt” spowodowany pandemią.

Barra spodziewa się również, że problemy spowodowane pandemią, takie jak niedobory półprzewodników i napięte łańcuchy dostaw, utrzymają się do 2023 r., pomimo poprawy w każdym kwartale.

Douga McMillona z Walmartu

Amerykański konsument pozostaje zestresowany i znajduje się pod presją inflacyjną, mówi dyrektor generalny Wal-Mart, Doug McMillon

Walmart Dyrektor generalny Doug McMillon nie chce recesji, ale uważa, że ​​złagodzenie inflacji dla jego klientów może być złem koniecznym.

„Mamy kilku klientów, którzy są bardziej świadomi budżetu i od miesięcy znajdują się pod presją inflacji” – powiedział McMillon. „Czy Fed powinien zrobić to, co musi zrobić, nawet jeśli lądowanie jest o wiele trudniejsze, niż byśmy chcieli? Myślę, że należy zająć się inflacją”.

Chociaż Wal-Mart nadal odnotowuje wysokie wydatki, McMillon to zauważył Bardziej konserwatywne wydatki W niektórych kategoriach, takich jak elektronika i gry.

Wal-Mart zauważył, że problemy kadrowe z czasów pandemii zaczęły ustępować wraz z podniesieniem płac, ale McMillon zauważył, że na poziomie kasjera nadal istnieje presja zatrudnienia. W przypadku poważnej recesji McMillon dopilnował, aby Wal-Mart nie uciekał się do cięć kadrowych.

„Klienci i członkowie muszą być obsłużeni, więc zwiększy to liczbę naszych pracowników. Wzrost prawdopodobnie będzie nadal wysoki” – powiedział McMillon.

Scotta Kirby’ego, United Airlines

Scott Kirby, dyrektor generalny United Airlines: Spodziewamy się łagodnej recesji, ale podróże wciąż biją rekordy

Zjednoczone linie lotnicze Dyrektor generalny Scott Kirby powiedział CNBC, że jego firma wchodzi w rok z optymizmem, ale w 2023 r. może nastąpić „łagodna recesja wywołana przez Fed”.

Podróże służbowe to przywilej stabilna regeneracja załamania ery pandemii, ale Kirby powiedział, że popyt na pasażerów spada, co może wskazywać na „zachowanie przed recesją”.

I chociaż branża znajduje się w „ósmej rundzie” ożywienia Covid, Kirby powiedział, że nadal boryka się z pozostałymi problemami związanymi z pandemią, takimi jak niedobory pilotów i gwałtownie rosnące ceny paliwa.

Na razie linie lotnicze czerpią korzyści z pracy hybrydowej, a zwiększona telepraca daje ludziom większą elastyczność w podróżowaniu, powiedział Kirby.

United nadal utrzymuje pozytywne perspektywy, ponieważ jego przychody stale rosną. Kirby powiedział, że firma „wraca do marż zysku zbliżonych do najwyższych”.

„Gdybym nie oglądał CNBC rano – co robię – słowo recesja nie byłoby w moim słowniku” – powiedział Kirby. „Nie widać tego w naszych danych”.

Lance Fritz, Union Pacific

Gospodarka USA wyraźnie zwalnia, mówi prezes Union Pacific, Lance Fritz