20 września, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Prezes Tesli, Elon Musk, rozpoczyna pierwsze dostawy półciężarówek

Prezes Tesli, Elon Musk, rozpoczyna pierwsze dostawy półciężarówek

Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, rozpoczyna dostawy ciężkiej ciężarówki firmy Semi w swojej Gigafactory w Sparks w stanie Nevada.

Tesla Inc

Tesli Dyrektor generalny Elon Musk zaczął dostarczać kilka pierwszych produkowanych przez firmę półciężarówek w czwartek, przemawiając na scenie w zakładzie firmy w Sparks w Nevadzie z Danem Priestleyem, starszym menedżerem firmy ds. inżynierii półciężarówek.

W imieniu CNBC Wcześniej wspomnianeTesla założyła linie i rozpoczęła w tym roku produkcję Semi poza Reno w miejscu, w którym produkuje przede wszystkim ogniwa akumulatorowe, moduły napędowe i akumulatory zasilające jej samochody. Musk i Tesla w czwartek nie powiedzieli, ile oferują Semi.

Tesla pierwotnie zaprezentowała Semi Design w grudniu 2017 r. Produkcja została opóźniona między innymi z powodu pandemii Covid i problemów z zaopatrzeniem w baterie.

Podczas rozpoczęcia dostaw Musk krótko nawiązał do zawirowań z ostatnich pięciu lat i zażartował: „Przepraszam za opóźnienie”.

Później podziękował i wręczył mikrofon przedstawicielom PepsiCo Frito Layktóry jest pierwszym klientem Tesli, który otrzymał i wykorzystał do produkcji półciężarówki.

Jedną z głównych różnic między ofertą Tesli klasy 8 a innymi ciężkimi ciężarówkami jest położenie kierownicy i siedzenia kierowcy. Zamiast używać lewej strony (lub prawej strony w Europie), Tesla zaprojektował połowę z kierownicą pośrodku kabiny z ekranami dotykowymi umieszczonymi po obu stronach kierowcy.

Podczas opracowywania Tesli Semi wprowadziła na rynek inne w pełni elektryczne ciężarówki.

VolvoWłaściciel Renault Trucks Daimlera Przed Teslą produkowała i dostarczała klientom ciężkie samochody dostawcze z napędem elektrycznym tak uwięziony Nikola – którego założyciel został obalony skazany Oszustwo w ostatnich miesiącach – rozpoczęto produkcję elektrycznego vana na akumulator Spcerować.

Ale Tesla może pochwalić się niektórymi zaawansowanymi technologicznie funkcjami niedostępnymi gdzie indziej, w tym nowym systemem szybkiego ładowania i baterią o większym zasięgu niż konkurenci. System szybkiego ładowania prądem stałym dostarcza do 1 megawata i wykorzystuje chłodzenie wodą, aby zapewnić bezpieczne dostarczanie tej mocy. Tesla twierdzi, że Semi może przejechać 500 mil na jednym ładowaniu, gdy jest w pełni załadowany.

READ  Wycofanie Forda Explorera skłania Departament Transportu do zbadania sprawy

Musk ujawnił, że nowa technologia szybkiego ładowania zostanie ostatecznie zainstalowana w stacjach Tesla SuperCharging i wykorzystana do zasilania Cybertrucks, planowanej przez Teslę ciężarówki konsumenckiej. Firma planuje masową produkcję ciężkich samochodów ciężarowych o ostrych krawędziach w swoim nowym zakładzie w Austin w Teksasie.

Powrót do rys

Powiedział, że w Stanach Zjednoczonych jest prawie 15 milionów samochodów osobowych i około 200 000 ciężkich samochodów ciężarowych. „Wydaje się, że to niewielki procent”, powiedział, ale półciężarówki odpowiadają za znaczną część szkodliwych emisji z pojazdów ze względu na ich rozmiar, wagę i fakt, że jeżdżą przez całą dobę.

Emisje te mogą mieć zdradziecki wpływ na zdrowie ludzi, którzy mieszkają w pobliżu magazynów, portów i innych dróg, na których odbywa się duży ruch ciężarówek.

Według badań transportu i jakości powietrza przeprowadzonych przez American Lung Association, pojazdy o średniej i dużej ładowności (takie jak samochody dostawcze oraz ciężarówki krótko- i długodystansowe) stanowiły około 6% floty terenowej w Stanach Zjednoczonych jako 2020 r. Pojazdy te generują znaczną ilość zanieczyszczeń, w tym 59% emisji ozonu i azotu w postaci cząstek stałych oraz 26% emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu.

Półwysep nie tylko pomoże w walce ze zmianami klimatu, powiedział Musk, ale „jest także cichy, poprawi jakość powietrza i poprawi zdrowie ludzi mieszkających w pobliżu autostrad”.

To samo można powiedzieć o innych ciężkich ciężarówkach elektrycznych, które zastępują ciężarówki z silnikiem Diesla.

Musk i inni dyrektorzy nie rozmawiali o systemach wspomagania kierowcy Tesli, które są sprzedawane jako autopilot i pełna zdolność do samodzielnej jazdy, podczas imprezy w połowie przekazania. W 2017 roku, kiedy Musk zadebiutował Semi, zachwalał przyszłość transportu bez kierowcy.

Nie rozmawiali też o tym, ile ciężarówek planują wyprodukować w przyszłym roku, ani jak zdobyć dodatkowe ogniwa baterii i surowce do ich produkcji.

Akcje w biznesie samochodowym Elona Muska zamknęły się przed wydarzeniem na poziomie 194,70 USD i nie zmieniły się znacząco w handlu po godzinach.

Oglądaj Ukończ zdarzenie dostawy tutaj.