Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, rozpoczyna dostawy ciężkiej ciężarówki firmy Semi w swojej Gigafactory w Sparks w stanie Nevada.
Tesla Inc
Tesli Dyrektor generalny Elon Musk zaczął dostarczać kilka pierwszych produkowanych przez firmę półciężarówek w czwartek, przemawiając na scenie w zakładzie firmy w Sparks w Nevadzie z Danem Priestleyem, starszym menedżerem firmy ds. inżynierii półciężarówek.
W imieniu CNBC Wcześniej wspomnianeTesla założyła linie i rozpoczęła w tym roku produkcję Semi poza Reno w miejscu, w którym produkuje przede wszystkim ogniwa akumulatorowe, moduły napędowe i akumulatory zasilające jej samochody. Musk i Tesla w czwartek nie powiedzieli, ile oferują Semi.
Tesla pierwotnie zaprezentowała Semi Design w grudniu 2017 r. Produkcja została opóźniona między innymi z powodu pandemii Covid i problemów z zaopatrzeniem w baterie.
Podczas rozpoczęcia dostaw Musk krótko nawiązał do zawirowań z ostatnich pięciu lat i zażartował: „Przepraszam za opóźnienie”.
Później podziękował i wręczył mikrofon przedstawicielom PepsiCo Frito Layktóry jest pierwszym klientem Tesli, który otrzymał i wykorzystał do produkcji półciężarówki.
Jedną z głównych różnic między ofertą Tesli klasy 8 a innymi ciężkimi ciężarówkami jest położenie kierownicy i siedzenia kierowcy. Zamiast używać lewej strony (lub prawej strony w Europie), Tesla zaprojektował połowę z kierownicą pośrodku kabiny z ekranami dotykowymi umieszczonymi po obu stronach kierowcy.
Podczas opracowywania Tesli Semi wprowadziła na rynek inne w pełni elektryczne ciężarówki.
VolvoWłaściciel Renault Trucks Daimlera Przed Teslą produkowała i dostarczała klientom ciężkie samochody dostawcze z napędem elektrycznym tak uwięziony Nikola – którego założyciel został obalony skazany Oszustwo w ostatnich miesiącach – rozpoczęto produkcję elektrycznego vana na akumulator Spcerować.
Ale Tesla może pochwalić się niektórymi zaawansowanymi technologicznie funkcjami niedostępnymi gdzie indziej, w tym nowym systemem szybkiego ładowania i baterią o większym zasięgu niż konkurenci. System szybkiego ładowania prądem stałym dostarcza do 1 megawata i wykorzystuje chłodzenie wodą, aby zapewnić bezpieczne dostarczanie tej mocy. Tesla twierdzi, że Semi może przejechać 500 mil na jednym ładowaniu, gdy jest w pełni załadowany.
Musk ujawnił, że nowa technologia szybkiego ładowania zostanie ostatecznie zainstalowana w stacjach Tesla SuperCharging i wykorzystana do zasilania Cybertrucks, planowanej przez Teslę ciężarówki konsumenckiej. Firma planuje masową produkcję ciężkich samochodów ciężarowych o ostrych krawędziach w swoim nowym zakładzie w Austin w Teksasie.
Powrót do rys
Impreza Tesla Semi może przynieść ulgę fanom zaniepokojonym jej zaangażowaniem i skupieniem się na branży pojazdów elektrycznych.
Musk niedawno przyjął nowe obowiązki jako właściciel i dyrektor generalny Twittera, giganta mediów społecznościowych, którego nabył w ramach wykupu za 44 miliardy dolarów w październiku. Sprzedał część swoich znacznych udziałów w Tesli, aby sfinansować tę transakcję. Odkąd przejął Twittera, był zaangażowany w wiele rzeczy konflikty i różnice o płaskich.
Musk wrócił do formacji w czwartek, mówiąc o misji środowiskowej Tesli i technologii pojazdów firmy.
Powiedział, że w Stanach Zjednoczonych jest prawie 15 milionów samochodów osobowych i około 200 000 ciężkich samochodów ciężarowych. „Wydaje się, że to niewielki procent”, powiedział, ale półciężarówki odpowiadają za znaczną część szkodliwych emisji z pojazdów ze względu na ich rozmiar, wagę i fakt, że jeżdżą przez całą dobę.
Emisje te mogą mieć zdradziecki wpływ na zdrowie ludzi, którzy mieszkają w pobliżu magazynów, portów i innych dróg, na których odbywa się duży ruch ciężarówek.
Według badań transportu i jakości powietrza przeprowadzonych przez American Lung Association, pojazdy o średniej i dużej ładowności (takie jak samochody dostawcze oraz ciężarówki krótko- i długodystansowe) stanowiły około 6% floty terenowej w Stanach Zjednoczonych jako 2020 r. Pojazdy te generują znaczną ilość zanieczyszczeń, w tym 59% emisji ozonu i azotu w postaci cząstek stałych oraz 26% emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu.
Półwysep nie tylko pomoże w walce ze zmianami klimatu, powiedział Musk, ale „jest także cichy, poprawi jakość powietrza i poprawi zdrowie ludzi mieszkających w pobliżu autostrad”.
To samo można powiedzieć o innych ciężkich ciężarówkach elektrycznych, które zastępują ciężarówki z silnikiem Diesla.
Musk i inni dyrektorzy nie rozmawiali o systemach wspomagania kierowcy Tesli, które są sprzedawane jako autopilot i pełna zdolność do samodzielnej jazdy, podczas imprezy w połowie przekazania. W 2017 roku, kiedy Musk zadebiutował Semi, zachwalał przyszłość transportu bez kierowcy.
Nie rozmawiali też o tym, ile ciężarówek planują wyprodukować w przyszłym roku, ani jak zdobyć dodatkowe ogniwa baterii i surowce do ich produkcji.
Akcje w biznesie samochodowym Elona Muska zamknęły się przed wydarzeniem na poziomie 194,70 USD i nie zmieniły się znacząco w handlu po godzinach.
Oglądaj Ukończ zdarzenie dostawy tutaj.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych