28 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Porsche prowadzi Cadillaca z dwoma BMW, które mają problemy

Porsche prowadzi Cadillaca z dwoma BMW, które mają problemy

Estre prowadziła nieco ponad sześć sekund w Porsche Penske nr 6, podczas gdy niemiecki producent wdał się w zaciętą walkę z Action Express Racing Cadillac po półmetku otwierającego mistrzostwa IMSA SportsCar Championship.

Na początku 13. godziny Laurens Vanthoor objął prowadzenie w samochodzie z numerem 6 963, pozostając w samochodzie podczas postoju, natomiast AXR stracił czas, gdy Jack Aitken ustąpił miejsca Tomowi Blomqvistowi.

Szwed właśnie minął Vanthoor, gdy zabrzmiało jedenaste ostrzeżenie w wyścigu, podczas gdy sędziowie pospieszyli, aby odzyskać BMW nr 24 Driesa Vanthoora, które zatrzymało się na torze przy zjeździe z trzeciego zakrętu.

Kolejne pit stopy wstrząsnęły rankingami, a Vanthoor odzyskał prowadzenie przed René Rastem w BMW nr 25, a Blomqvist spadł na trzecie miejsce na czele stawki.

Po ponownym uruchomieniu Rast wskoczył na Porsche, aby zapewnić BMW prowadzenie w wyścigu, a w swoim debiucie w najwyższej klasie IMSA udało mu się nawet uzyskać lekką przewagę.

Jednak Rast nie był w stanie rzucić żadnego wyzwania Blomqvistowi, który z łatwością wyprzedził swoje BMW na ostatnim zakręcie, gdy Porsche Vanthoor spadło z miejsca.

Blomqvist ponownie stracił prowadzenie, zjeżdżając do boksów na początku 15. godziny, wracając na tor 13 sekund przed Porsche z numerem 6, prowadzonym obecnie przez kolegę z drużyny Vanthoora, Estre.

Zwycięzca Daytony zmniejszył przewagę do ośmiu sekund, zanim Estre zjechał do pit stopu i powrócił do stawki na szóstym miejscu, nawet za siostrą Porsche, Josefem Newgardenem.

Jednak Easterowi udało się przeskoczyć Newgarden i ponownie objął prowadzenie w wyścigu, gdy Blomqvist wrócił do alei serwisowej, aby przekazać caddie z numerem 31 Pippo Derani, co przechyliło szalę zwycięstwa na korzyść Porsche.

Wayne Taylor Racing Andretti Acura z numerem 40, który wcześniej nie brał udziału w rywalizacji, powrócił na prowadzenie okrążenia, a Colton pomógł Hercie wspiąć się na trzecie miejsce w ciągu nocy.

Acura była czwarta, ale awansowała o jedno miejsce, gdy BMW nr 25, które przez krótki czas jeździło z Rustem za kierownicą, zostało wpędzone do garażu w celu naprawy, co było podwójnym ciosem dla bawarskiej marki.

Newgarden po zatrzymaniu spadł na czwarte miejsce w Porsche nr 7, przed agentem 963 Neelem Jani (Proton) i Tijmenem van der Helmem.

Kłopoty wystąpiły w Cadillacu nr 01 w 14. godzinie po tym, jak Ranger van der Zande doczołgał się do przystanku w pobliżu zjazdu z Le Mans Chicane, zajmując dwunaste miejsce w wyścigu FCY.

Samochód, do którego wsiadł Chip Ganassi, został później wycofany z Daytona.

Era Motorsport prowadzi w mistrzostwach LMP2

Oliver Rassumsen wyprowadził oponę nr 18 Era Motorsport Oreca 07 z powrotem na prowadzenie w LMP2 po wyprzedzeniu samochodu nr 99 AO Racing, do którego wjechał Matt Brabham późną piętnastą godziną.

AO Racing wcześniej wychodziło na prowadzenie z Paulem-Loebem Chatinem za kierownicą, ale zespół Oreca ostatecznie spadł na trzecie miejsce, za samochodem nr 8 Tower Motorsports Ferdinanda Habsburga.

Ben Hanley zepchnął załogę nr 2 Untied Autosports, która jechała przez większą część wyścigu, na czwarte miejsce po przejęciu obowiązków kierowcy od Nico Pinota.

Ferrari prowadzi w GTD Pro

W GTD Pro Ferrari powróciło na szczyt w swojej klasie dzięki przejazdowi Daniela Serry w Risi Competizione 296 GT3 nr 62.

Fabryczny kierowca Ferrari wyprzedził Corvette Z06 GT3.R Tommy’ego Milnera i objął prowadzenie, a Sheldon van der Linde w BMW M4 GT3 nr 1 Paula Millera awansował na trzecie miejsce.

Daniel Juncadella w Corvetcie nr 3 prowadził trio, ale zjechał do pit stopu pod koniec 15. godziny i powrócił do stawki na czwartym miejscu.

Mercedes uzyskał wynik 1-2 w standardowej klasie Pro-am GTD, a Indy Dontje w AMG GT3 nr 57 prowadził maszynę nr 32 Kentona Kocha.

Inception McLaren, który prowadził w połowie wyścigu, spadł na trzecie miejsce, a Olli Milroe jeździł teraz numerem 70 720S GT3.