Wrogie przejęcie rozpoczęło się po odrzuceniu wcześniejszej oferty przejęcia JetBlue Spirit Airlines. Nowojorskie linie lotnicze powiedziały: Wydanie Wezwanie na 30 USD za akcję „All-Pay” i „Full Financing”.
Na początku tego miesiąca rada dyrektorów Spirit odrzuciła ofertę JetBlue 32 dolary za akcję. Istniejąca umowa partnerska z Frontier, Jeden z najtańszych konkurentów. Zarząd podał nieufność akcjonariuszy i „niedopuszczalne ryzyko zamknięcia” jako przyczyny odrzucenia aukcji przez JetBlue.
Ale JetBlue nadal dąży do zdobycia Spirit, niezależnie od tego, czy chce kontynuować transakcję, czy nie. Linie lotnicze twierdzą, że wchłonięcie Ducha pozwoli im lepiej konkurować z przewoźnikami „Wielkiej Czwórki”, zwiększając wielkość floty wyszkolonych i wyszkolonych pilotów.
„JetBlue oferuje większą wartość – znaczną premię w gotówce – większą stabilność i większe korzyści dla wszystkich akcjonariuszy” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny JetBlue, Robin Hayes. „Frontier oferuje niską wartość, brak wysokiego ryzyka, brak zobowiązań dotyczących odchyleń i brak opłat za odwrotne uszkodzenia, pomimo dużej liczby przerywanych pasów i własnych wyzwań regulacyjnych”.
JetBlue wzywa akcjonariuszy Spirit do głosowania przeciwko umowie Frontier. Firma powiedziała, że jest otwarta na „konsensusową transakcję za 33 USD”, ale w międzyczasie będzie kontynuować wrogie przejęcia. Razem stworzą piątą co do wielkości linię lotniczą w Stanach Zjednoczonych.
Odniesienie Spirita do zaangażowania JetBlue w American Airlines od 2000 r. było pod parasolem Sojuszu Północnoamerykańskiego (NEA), starającego się połączyć usługi w Nowym Jorku i Bostonie. NEA zamierza go stworzyć Łatwy dla podróżnych Aby skorzystać z lotów łączonych z linii lotniczych, musisz udostępnić więcej tras do obu miast.
Gdy obie firmy twierdzą, że NEA zwiększa konkurencję, wymiar sprawiedliwości Złożył skargę z powodu niedowierzania Przeciwko Sojuszowi we wrześniu 2021 r. stwierdził, że „nie tylko wyeliminuje istotną konkurencję w tych miastach, ale także zaszkodzi pasażerom linii lotniczych w całym kraju, znacznie zmniejszając bodziec dla Jet Blue do konkurowania ze Stanami Zjednoczonymi i jeszcze bardziej wzmocni i tak już wysoko skoncentrowany przemysł”.
JetBlue nazywa obawy antymonopolowe Spirita „zasłoną dymną, aby odwrócić uwagę od faktu, że jego połączenie z granicą stwarza podobne ryzyko regulacyjne, ale nie zapewnia ochrony partnerów”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji