PlayStation testuje przesyłanie strumieniowe w chmurze z grami na PS5 i udostępni je abonentom PS Plus Premium.
Usługa obejmie tytuły na PS5 z katalogu gier PlayStation Plus i wersje próbne gier, a także „sponsorowane” cyfrowe gry na PS5, które już posiadają gracze.
Na razie gracze będą mogli przesyłać strumieniowo te gry tylko na konsole PS5, ujawnił Nick Maguire, wiceprezes firmy i globalny dyrektor ds. subskrypcji.
„Jesteśmy tym bardzo podekscytowani” – mówi. GamesIndustry.biz. „Nie mam dziś nic więcej do powiedzenia na ten temat, ponieważ jesteśmy w fazie testów i dostarczymy więcej aktualizacji, gdy tylko będą gotowe”.
Poza strumieniowaniem gier PS5, Sony ogłosiło, że w tym miesiącu doda więcej gier do usługi. Obejmuje to Far Cry 6, Shredder’s Revenge, Rogue Legacy 2 i Inscryption na PS4 i PS5. Dodaje także Soulstice na PS5, a także Deus Ex: Mankind Divided i Killing Floor na PS4. Gdzie indziej, WWE 2K23 debiutuje na PS4 w ramach Game Trials, a ulubiona przez fanów gra na PSP Killzone Liberation dołącza do firmowej kolekcji klasyków.
Wszystkie te wiadomości pojawiają się, gdy odnawiane są roczne subskrypcje osób fizycznych. PS Plus został ponownie uruchomiony w czerwcu ubiegłego roku i obejmował trzy różne poziomy subskrypcji. To skutecznie skłoniło firmę do połączenia dwóch ofert subskrypcji: PS Plus, która zawierała niektóre gry, ale dotyczyła głównie gry online, oraz PlayStation Now, która zawierała katalog gier, które użytkownicy mogli pobrać lub przesyłać strumieniowo.
Usługa okazała się wielkim hitem, mówi nam Maguire, podkreślając statystyki, takie jak „1 miliard godzin granych od czasu uruchomienia tego katalogu”. Mówi też, że użytkownicy usługi spędzają średnio siedem razy więcej czasu na PS Plus niż na PlayStation Now rok przed premierą.
Oddanie gier do użytku nieco później w cyklu życia […] To działa dla nas.”
„I to od szerszej bazy graczy” – dodaje. „Jesteśmy przekonani, że zależy to od jakości różnorodności, którą wprowadziliśmy do naszego portfolio gier. To sprawia, że Plus jest atrakcyjny dla tak wielu osób i nadal znajdujemy wysokiej jakości tytuły o wysokiej jakości. To znaczy, że jest coś tam dla prawie każdego”.
Maguire zwraca uwagę na niektóre z godnych uwagi tytułów w usłudze, w tym Dead By Daylight, The Legend of Dragoon, Rainbow Six: Siege i oczywiście samodzielną grę Stray, która została uruchomiona dzisiaj i jest dostępna w usłudze w lipcu.
„Stray sprowadził najwięcej graczy, którzy zdobyli ten tytuł w ciągu pierwszych 12 miesięcy” – mówi Maguire. A Ghost of Tsushima zapewnił najwięcej godzin rozgrywki. Ludzie byli naprawdę wciągnięci i naprawdę zainwestowali w tę grę. A to dzięki sile naszych tytułów PS Studios, które charakteryzowały się świetną interakcją i dużą ilością akcji.
Cztery z pierwszej dziesiątki w ciągu roku to tytuły PS Studios, czy to Spider-Man: Miles Morales, Horizon Forbidden West, a nawet Ratchet i Clank Rift Apart, które dołączyły dopiero niedawno – pną się bardzo szybko i rosną z miesiąca na miesiąc. tytuły naprawdę rezonują. Przyciągają ludzi”.
Maguire twierdzi, że PS5 jest największą platformą usługi Plus, w tym jej najdroższymi poziomami, co jest obiecujące, ponieważ baza instalacji konsoli wciąż się rozwija.
Chociaż gry własne są bardzo popularne w serwisie, Maguire mówi, że firma jest zdecydowana w swojej strategii umieszczania tylko swoich starszych gier na platformie i nie wydawania swoich tytułów w dniu i dniu.
„Jesteśmy zadowoleni z naszej strategii” – mówi. „Umieszczanie gier nieco później w cyklu życia oznacza, że możemy dotrzeć do większej liczby klientów po 12, 18, 24 miesiącach od ich premiery. Widzimy, że klienci wciąż ekscytują się tymi grami i wskakują w nie. Dla nas to działa. Czasami nie będzie okazją do zainwestowania w dzień i randkę, takich jak Stray, a my skorzystamy z nich, gdy tylko się pojawią. Ale dla nas pozwolenie tym [first-party] Gry w pierwszej kolejności wycofują się z platformy… To działa i nadal będzie naszą strategią na przyszłość. ”
Usługi abonamentowe były przydatne w grach opartych na usługach. Widzieliśmy, jak duzi wydawcy umieszczali gry oparte na usługach, takie jak GTA Online i Rainbow Six: Siege, na platformach subskrypcyjnych, przyciągając nowych graczy i zwiększając liczbę odbiorców tych gier (które zwykle oferują mikrotransakcje lub inne formy monetyzacji). Biorąc pod uwagę niedawne inwestycje Sony w nowe gry oparte na tej usłudze, czy możemy zobaczyć dzień i datę premiery niektórych z nadchodzących gier w PS Plus? A może członkowie PS Plus zyskują dodatkowe korzyści dzięki tym grom?
„Nieustannie pracujemy nad właściwą strategią na przyszłość” – mówi Maguire. „Jak będą ewoluować nawyki graczy i jak upewnić się, że usługa spełnia te przyszłe nawyki? W tej chwili nie mogę już o tym mówić, ale wyraźnie wciąż jesteśmy blisko tego i myślimy o roli, jaką Plus może odegrać w przyszłości. ”
„Byłem zaskoczony, że Premium okazało się mieć większy udział w bazie niż Extra”
Maguire udzielił tej samej odpowiedzi, gdy zapytaliśmy, czy usługa może trafić również na PC, biorąc pod uwagę rosnący katalog gier PC firmy.
Ostatecznie zespół słucha i uczy się na bieżąco. Maguire mówi nam, że rzeczywiście było kilka niespodzianek.
„Byłem osobiście zaskoczony, że Premium ma większy udział w bazie niż Extra. Wszyscy myśleliśmy, że Extra będzie tam, gdzie większość ludzi pójdzie na pierwszym miejscu, ale w rzeczywistości Premium był bardziej popularny i większy”, wyjaśnia. „To miła niespodzianka.
„I jestem zdumiony tym, jak podobne są rzeczy w różnych krajach i regionach. Oczywiście są pewne wyjątki, ale ogólnie pierwsza dziesiątka i pierwsza dwudziestka, z kilkoma różnymi rzędami, są generalnie takie same w różnych krajach. Istnieją kraje gdzie preferują różne tytuły, ale średnio jest to naprawdę mieszanka”.
Kiedy wystartował nowy PS Plus, pomimo wzrostu przychodów, liczba abonentów spadła. Maguire twierdzi, że jest to spowodowane spowolnieniem po pandemii, które odnotowało całą branżę gier w zeszłym roku. Mówi, że usługa w dużej mierze powróciła do wzrostu i nie ma potrzeby, aby firma zmieniała swoją obecną strategię.
„Nie wydaje mi się, żeby cokolwiek powiedziało nam, że musimy zmienić kurs” – podsumowuje. „Teraz chodzi o to, aby dowiedzieć się, jak dodać nowe funkcje, których chcą gracze, nowe gry, o które ludzie nas proszą, a których nie mamy, oraz inne korzyści, o które proszą… Jak sprawić, by usługa była aktualna i bardziej wartościowa i przyprowadź więcej ludzi.
„Interakcja tutaj była naprawdę imponująca w pierwszym roku, więcej osób, niż myśleliśmy, przyszło grać w te gry i spędziło więcej godzin, niż się spodziewaliśmy. To naprawdę przyspieszyło naszą strategię, aby znaleźć wiele różnych gier, aby była naprawdę atrakcyjna dla ludzi. Chodzi o zbliżenie się do tego i upewnienie się, że „nie jest tak, że popadamy w samozadowolenie lub że jesteśmy w tej chwili za bardzo. Myślimy o następnym kroku i próbujemy przewidzieć, czego gracze mogą chcieć za dwa lub pięć lat. To naprawdę ekscytujące.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni