5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Pionier wirtualnej rzeczywistości, John Carmack, odchodzi na pewną śmierć

Pionier wirtualnej rzeczywistości, John Carmack, odchodzi na pewną śmierć

Johna Carmackapionier technologii wirtualnej rzeczywistości, opuścił Meta po ponad ośmiu latach pracy w firmie, zgodnie z wewnętrzną publikacją recenzowaną przez The New York Times.

W poście napisanym przez pana Carmacka, lat 52, technolog skrytykował swojego pracodawcę. Powiedział, że Meta, która jest w trakcie transformacji z firmy zajmującej się sieciami społecznościowymi w firmę skupiającą się na wciągającym metaverse, działała „z połową wydajności” i miała „niesamowitą liczbę ludzi i zasobów, ale zawsze sabotujemy i marnowania wysiłku”.

„To była dla mnie walka” – napisał Carmack w poście na wewnętrznym forum w tym tygodniu. „Mam tutaj głos na najwyższych poziomach, więc czuję, że powinienem być w stanie posunąć sprawy dalej, ale najwyraźniej nie jestem wystarczająco przekonujący”.

Jako były CTO firmy Oculus, zajmującej się rzeczywistością wirtualną Kupił Facebooka za 2 miliardy dolarów W 2014 roku pan Carmack był jednym z najbardziej wpływowych głosów w rozwoju zestawów słuchawkowych do rzeczywistości wirtualnej. Pozostał w Facebooku po tym, jak dyrektor generalny Mark Zuckerberg zdecydował się zmienić firmę w zeszłym roku, aby skupić się na metaverse i przemianować Facebooka na Meta.

Jednak mimo że Meta szybko przeniósł się do obszaru, w którym pan Carmack się specjalizował, on Czasami był to niezgodny głos o tym, jak się starać. Stał się znany z wewnętrznych postów krytykujących podejmowanie decyzji i kierunek wyznaczony przez pana Zuckerberga i Andrew Boswortha, dyrektora ds. Technologii Meta. Pan Carmack pracował w firmie w niepełnym wymiarze godzin w ostatnich latach.

Pan Carmack i Meta nie odpowiedzieli na prośby o komentarz. od środka wspomniałem wcześniej O wyjeździe pana Carmacka.

Zarobki Meta mocno ucierpiały z powodu wydatków na Metaverse i spowolnienia wzrostu w mediach społecznościowych i reklamie cyfrowej. W lipcu Dolina Krzemowa ogłosiła nowość Pierwszy spadek sprzedaży jako spółka jawna. W zeszłym miesiącu Meta powiedział, że tak Zwolnij około 11 000 pracownikówczyli około 13 procent siły roboczej, co było najbardziej znaczącą redukcją zatrudnienia w firmie.

w Wywiad podcastowy W sierpniu pan Carmack powiedział, że strata Meta w wysokości 10 miliardów dolarów w dziale, w którym znajdują się inicjatywy związane z rzeczywistością rozszerzoną i rzeczywistością wirtualną, sprawiła, że ​​„mdli mnie brzuch”. Dodał, że pośrednie wysiłki firmy były hamowane przez biurokrację i obawy o różnorodność i prywatność.

W innych postach, które The Times zobaczył w tym roku, pan Carmack skrytykował funkcje firmowego zestawu słuchawkowego do rzeczywistości wirtualnej Quest. Na pożegnanie pochwalił zestaw słuchawkowy Quest 2 jako „prawie to, co chciałem zobaczyć od samego początku” pod względem kosztów i przenośnego sprzętu, chociaż nadal był krytyczny wobec jego oprogramowania.

„Zbudowaliśmy coś bardzo zbliżonego do właściwej rzeczy” – powiedział.

Pan Carmack, który powiedział, że zakończył kontrakt z VR, zakończył stwierdzeniem, że jest „zmęczony walką” i skupi się na swoim starcie. (W sierpniu ogłosił, że jego firma AI, Keen Technologies, ma Zebrał 20 milionów dolarów.)

„Wirtualna rzeczywistość może przynieść wartość większości ludzi na świecie”, napisał, „a żadna firma nie jest do tego lepiej przygotowana niż Meta”.

Przed Meta Carmack był pionierem wielu technologii grafiki komputerowej, które stały się niezbędne w tworzonych przez niego grach, w tym Quake. Dołączył do Oculus w 2013 roku jako Chief Technology Officer i zrezygnował z tego stanowiska w 2019 roku, przechodząc do pracy w niepełnym wymiarze godzin.

READ  Helldivers 2 poprawiło jeden ze swoich najpopularniejszych trików, ponieważ gracze nie używali go tak często, jak chciał Arrowhead

Panie Carmacku Widziałem też w tym tygodniu na rozprawie sądowej w sprawie próby Federalnej Komisji Handlu zablokowania zakupu Inside, startupu zajmującego się wirtualną rzeczywistością, który stoi za grą fitness o nazwie Supernatural. Agencja argumentowała, że ​​gigant technologiczny wyeliminowałby konkurencję w raczkującym regionie, gdyby pozwolono mu sfinalizować transakcję. Rozprawa ma być kontynuowana w przyszłym tygodniu.