Piątek był dniem, w którym zakończył się 14-dniowy okres zwrotu dla tych, którzy kupili komputery Spatial pierwszego dnia, i podobno Apple żywo interesuje się powodami, dla których ludzie zwracają Vision Pro.
Nowy raport opublikowany w weekend nie dał odpowiedzi na nurtujące wszystkich pytanie – jaki procent nabywców Vision Pro zwrócił swoje urządzenia? – Ale to rzuciło trochę światła na przyczyny powrotu…
Bloomberga Mark Gurman próbował dowiedzieć się, jaki był poziom zwrotów, ale w przypadku produktu, którego w jakimkolwiek sklepie sprzedawano w bardzo małych ilościach, opinie nie były zbyt pomocne.
Apple nie komentuje wskaźnika zwrotów Vision Pro, ale dane ze źródeł w sklepach detalicznych sugerują, że w porównaniu z innymi produktami prawdopodobnie waha się on pomiędzy średnią a ponadprzeciętną – w zależności od lokalizacji. Niektóre mniejsze sklepy odnotowują jeden lub dwa zwroty dziennie, ale w większych lokalizacjach zdarza się nawet więcej niż osiem zwrotów dziennie.
Wiadomo jednak, że Apple pragnie poznać przyczyny zwrotów.
Kiedy klienci zwracają Vision Pro, pracownicy sprzedaży detalicznej pytają ich, co poszło nie tak. Pracownikom polecono także zgłaszać się do kierownika po każdym powrocie, aby wszelkie wątpliwości można było zgłaszać do centrali w Cupertino w Kalifornii.
Gorman rozmawiał także z „kinastoma” osobami, które zwróciły swoje jednostki, i choć jest to bardzo mała próba, powiedział, że wiele z nich podało jeden lub więcej z tych samych pięciu powodów.
- Urządzenie jest po prostu zbyt ciężkie, zbyt nieporęczne w obsłudze, powodujące ból głowy i niewygodne.
- Obecny brak aplikacji i treści wideo nie uzasadnia ceny.
- Funkcje pracy nie zwiększają produktywności ludzi w porównaniu do zwykłego zewnętrznego wyświetlacza z komputerem Mac, a poza tym trudno jest z nich korzystać przez dłuższy czas.
- Wyświetlacze dają dużo odblasków, pole widzenia jest bardzo wąskie, a urządzenie powoduje zmęczenie oczu i problemy ze wzrokiem.
- Produkt może sprawić, że użytkownicy poczują się odizolowani od rodziny i przyjaciół. Nie ma jeszcze znaczących wspólnych doświadczeń, a Vision Pro nie może być łatwo przeniesiony na inne ze względu na potrzebę precyzyjnej kompatybilności.
Jednym z czynników, który według niego może przyczyniać się do rozczarowania, jest starannie dobrana wersja próbna oferowana przez Apple w sklepie. W niektórych sklepach aż 10–15% osób przymierza słuchawki, a następnie je kupuje, ale okazuje się, że codzienne wrażenia nie były tak ekscytujące jak wersja demonstracyjna.
Pamiętam scenę z dramatu prawniczego Prawo bostońskie Partnerka Shirley Schmidt wzywa jednego ze swoich asystentów do swojego biura w celu przeglądu i zaczyna od powiedzenia jej: „Jesteś bardzo dobrym prawnikiem”. Asystentka uśmiecha się i dziękuje jej, po czym Schmidt kontynuuje: „…ale nie wystarczająco dobrze. Wypuszczamy cię”.
Na niektórych Vision Pro wydaje się robić naprawdę wrażenie… ale nie na tyle, aby tolerować dyskomfort i cenę.
FTC: Używamy automatycznych linków partnerskich, aby zarabiać. więcej.
„Subtelnie czarujący nerd popkultury. Irytująco skromny fanatyk bekonu. Przedsiębiorca”.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni