26 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Panel drzwi samolotu Alaska Airlines eksploduje przed planowaną kontrolą bezpieczeństwa: raport

Panel drzwi samolotu Alaska Airlines eksploduje przed planowaną kontrolą bezpieczeństwa: raport

Kto jest właścicielem lotu Alaska Airlines? Panel drzwiowy był pęknięty Według raportu konserwacja w trakcie lotu miała nastąpić w styczniu, po tym jak niektórzy inżynierowie i technicy zaniepokoili się zapalającą się kontrolką.

Śledczy odkryli, że w zamku drzwi Boeinga 737 Max 9, gdy 5 stycznia wystartował z Portland w stanie Oregon, brakowało czterech kluczowych śrub. Na wysokości 16 000 stóp panel eksplodował, a on bezpiecznie wrócił na międzynarodowe lotnisko w Portland.

W związku z federalnym dochodzeniem w sprawie praktyk bezpieczeństwa Boeinga dziennik „The New York Times” doniósł we wtorek, że dzień przed eksplozją niektórzy inżynierowie i technicy linii lotniczych Alaska Airlines zaniepokoiła się zapalająca się lampka ostrzegawcza wskazująca problem z układem zwiększania ciśnienia w samolocie.

Gazeta podała, że ​​zamiast wycofać samolot z eksploatacji, zdecydowała się na jego dalszą eksploatację i zaplanowała przegląd konserwacyjny na noc 5 stycznia.

Departament Sprawiedliwości wszczyna dochodzenie w sprawie eksplozji samolotu Alaska Airlines: raport

Eksplozja linii lotniczych Alaska

Panel drzwi Boeinga 737-9 MAX wzbił się w powietrze po wystartowaniu lotu Alaska Airlines Flight 1282 z międzynarodowego lotniska w Portland 5 stycznia. (NTSB/Fox News)

Linia lotnicza powiedziała Associated Press, że wycofanie samolotu z eksploatacji nie było konieczne ani zalecane oraz że program obsługi technicznej „jest zgodny ze wszystkimi procesami i procedurami”.

Samolot linii Alaska Airlines eksplodował w powietrzu

Zdjęcia ze śledztwa NTSB w sprawie katastrofy Boeinga 737-9 MAX Alaska Airlines Flight 1282, która miała miejsce 5 stycznia w Portland w stanie Oregon. (NTSB/Fox News)

Fox News skontaktował się z Digital Linie lotnicze Alaska Ale nie posłuchałem od razu.

Sygnalista Boeinga, John Barnett, został znaleziony martwy kilka dni po złożeniu zeznań przeciwko firmie

Boeing stał się przedmiotem większej kontroli od czasu eksplozji lotu 1282 Alaska Airlines.

Logo Boeinga

5 stycznia Boeing stanął w obliczu wzmożonej kontroli po incydencie, podczas którego eksplodowała zatyczka w drzwiach w samolocie 737 Max 9, co wzbudziło nowe obawy dotyczące certyfikacji i tak opóźnionego modelu MAX 10. (David Ryder/Bloomberg za pośrednictwem Getty Images, File/Getty Images)

Jak podaje „The New York Times”, sześciotygodniowy przegląd procesów produkcyjnych Boeinga 737 Max przez Federalną Administrację Lotniczą wykazał, że firma nie spełniała 33 z 89 aspektów.

serce Bezpieczeństwo Przeszłość zmiana % konwersji
licencjat Boeing Co. 184,24 -8.25 -4,29%

Pobierz Fox Business, klikając tutaj

Jak podaje Reuters, Boeing odpowiedział wewnętrznie we wtorek, ogłaszając, że doda cotygodniowe kontrole zgodności na każdej stacji roboczej 737 oraz dodatkowe audyty sprzętu, aby zminimalizować problemy z jakością.

Timothy HJ z Fox Business Nerosi przyczynił się do powstania tego raportu.