22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oto, ile członkowie UAW dostaną za rok 2023

Oto, ile członkowie UAW dostaną za rok 2023

Pracownicy Stellantis NV reprezentowani przez United Auto Workers mogą otrzymać czeki z tytułu udziału w zyskach o wartości 13 860 dolarów, chociaż niektórzy mogą otrzymać więcej, a inni mniej w zależności od przepracowanych godzin, oznajmił producent samochodów w czwartek.

Do testów kwalifikuje się około 38 000 pracowników. Wypłata stanowi spadek o 6,1% w stosunku do ubiegłorocznej kwoty 14 760 dolarów przy zatrudnieniu 40 500 uprawnionych pracowników.

Ogłoszenie to stanowiło część rocznych wyników finansowych producenta samochodów opartych na skorygowanej marży zysku operacyjnego w Ameryce Północnej, która w ubiegłym roku wyniosła 15,4%. To spadek z 16,4% w 2022 r. z powodu problemów z asortymentem zapasów producenta samochodów i utraty niecałe 800 mln dolarów zysków w wyniku strajków United Auto Workers i kanadyjskiego związku zawodowego Unifor.

Według Stellantis tegoroczne wypłaty powinny pojawić się na wypłatach uprawnionych pracowników 29 lutego.

„Ta płatność z tytułu udziału w zyskach stanowi wyraz uznania dla wysiłków naszych pracowników reprezentowanych przez UAW, którzy pomogli osiągnąć dobre wyniki finansowe opublikowane dzisiaj przez firmę Stellantis” – powiedział w oświadczeniu Carlos Zarlenga, nowy dyrektor operacyjny Stellantis w Ameryce Północnej. „Jedna z najwyższych wypłat w historii firmy wyraźnie pokazuje, że cenimy wkład naszych pracowników i zobowiązujemy się do nagradzania ich, gdy ich wyniki wspierają sukces firmy”.

Według producenta samochodów podział zysków został obliczony na podstawie umowy o pracę z 2019 r., którą Stellantis zawarł z UAW. Zgodnie z tymi warunkami firma przez lata wypłacała każdemu pracownikowi udział w zyskach w łącznej wysokości ponad 51 300 dolarów.

Dodatkowi pracownicy o niskich zarobkach, w przeciwieństwie do ich tymczasowych odpowiedników w General Motors i Ford Motor Co., nie kwalifikują się w tym roku do udziału w zyskach. Przed podpisaniem nowej umowy w zeszłym roku dodatki stanowiły 12% 43 000 pracowników Stellantis w USA, należących do związków zawodowych, chociaż UAW uzyskało sformułowanie nakazujące przejście tych pracowników na pełny etat po dziewięciu miesiącach pracy.

READ  Cytaty z poranka: Po wyjątkowo udanym miesiącu rynki odwróciły się awersją do ryzyka

Pracownicy reprezentowani przez UAW otrzymują w Ameryce Północnej do 900 dolarów za 1% marży zysku w oparciu o indywidualne godziny pracy w zeszłym roku. Oznacza to, że w zależności od tego, ilu pracowników pracuje, niektórzy mogą otrzymać ponad 13 860 dolarów, natomiast pracownicy, którzy np. mają większą liczbę absencji lub pracują w fabrykach z dłuższymi przestojami, mogą nie otrzymać ogromnego odszkodowania.

W zeszłym roku związek podkreślił zyski z udziału w zyskach w swojej umowie na 2023 r. Zgodnie z tymi warunkami, które nie mają zastosowania do ogłoszonych w czwartek wypłat, pracownicy, których zatrudnienie wygasa po 31 grudnia i przed wygaśnięciem czeków dotyczących podziału zysków, nadal kwalifikują się do rekompensaty. Ponadto wynegocjowała wynagrodzenie oparte na podziale wyników dla dodatkowych pracowników w oparciu o formułę podziału zysków.

W sumie Stellantis twierdzi, że w roku 2023 przekaże na całym świecie prawie 2 miliardy dolarów (1,9 miliarda euro) w formie udziałów w zyskach i premii zmiennych, po tym jak producent samochodów zaobserwował rekordowe przychody netto w wysokości 203,4 miliarda dolarów (189,5 miliarda euro) i rekordowy zysk netto wynoszący 20 miliardów dolarów ( 18,6 mld euro). Stellantis podał, że w zeszłym roku wypłacał 2 miliardy euro świadczeń zależnych od wyników.

„Te programy podziału zysków i zmiennego wynagrodzenia to coś więcej niż tylko odzwierciedlenie wyników i osiągnięć naszych pracowników” – powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny Stellantis, Carlos Tavares. „Są one sprawiedliwym wyrazem uznania dla ich zaangażowania w sukces jako zespół”.

Producent samochodów zapowiedział również rozszerzenie swojego planu zakupu akcji do 242 000 pracowników na całym świecie w 2024 r. W zeszłym roku firma uruchomiła program pilotażowy we Włoszech i Francji, wnosząc odpowiedni wkład w wysokości 1073 dolarów (1000 euro).

Tymczasem Stellantis zaproponował akcjonariuszom dywidendę w wysokości 1,66 dolara (1,55 euro) na akcję do czasu ich zatwierdzenia. Ogłosiła także w tym roku program skupu akcji własnych na otwartym rynku o wartości 3,22 dolara w sztabkach (3 miliardy euro).

READ  Politycy ostrzegają, że światowa gospodarka stoi przed największym wyzwaniem od dziesięcioleci

Pracownicy Stellantis reprezentowani przez UAW mogli liczyć na najwyższe wypłaty w porównaniu do konkurentów z Detroit. GM zapłaci do 12 250 dolarów około 45 000 uprawnionym pracownikom godzinowym. Płatności opierały się na zyskach producenta samochodów z Detroit w zeszłym roku w Ameryce Północnej wynoszącym 12,3 miliarda dolarów.

Płatności na rzecz Ford Motor Co. 10 416 dolarów, chociaż może być również niższa lub wyższa w zależności od przepracowanych godzin. Wynik opiera się na ubiegłorocznym globalnym skorygowanym dochodzie operacyjnym w wysokości 10,4 miliarda dolarów. Uprawnionych jest prawie 58 000 pracowników.

[email protected]

Twitter: @BreanaCNoble