Sektor latających samochodów od dziesięcioleci tkwi w statycznym wzorcu między bezprecedensową obietnicą a rzeczywistością rynkową. Ale branża może zbliżać się do punktu krytycznego, a trzy grupy są teraz bliskie wprowadzenia koncepcji – i żeby było jasne, nie rozmawiamy eVTOL Samoloty, ale samochody drogowe ze skrzydłami lub wirnikami – są w produkcji.
W przeciwieństwie do eVTOL, latające samochody już pasują do istniejących struktur organizacyjnych. Z trzech modeli wprowadzanych na rynek dwa będą początkowo sprzedawane jako zestawy, co wymaga mniej żmudnego procesu zatwierdzania. 300 000 $ Wolność SportZ holenderskiego procesu PAL-V MiędzynarodowyJest testowany do zatwierdzenia przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego jako gotowa maszyna do lotu (proces, który potrwa co najmniej 18 miesięcy) i będzie wymagał licencji pilota żyroskopu. Z pierwszymi dostawami oczekiwanymi na 2024 r., ten trójkołowy pojazd będzie oferował podwójny silnik Rotax o mocy 100 KM – tylko jeden silnik będzie używany podczas podróży – co pozwoli mu działać w miastach, w których zakazane są samoloty jednosilnikowe.
Więcej Raport Roba
na ulicy AirCar firmy Klein Vision Wygląda jak futurystyczny włoski supersamochód (i będzie zbudowany zgodnie z europejskimi standardami M1 dla niskoprodukcyjnych samochodów osobowych), ale za naciśnięciem przycisku ogon się wysuwa, a skrzydła wysuwają się z ukrytej kabiny. Po tym, jak czterokołowy prototyp uzyskał aprobatę słowackich organów nadzoru jako samolot eksperymentalny, firma rozpoczęła prace nad drugą iteracją, teraz z silnikiem latającym o mocy 280 KM z RPA. sprytny. Do pilotowania samolotu, który będzie miał prędkość przelotową 186 mil na godzinę, będzie potrzebna podstawowa licencja pilota, a jego cena będzie konkurować z czteromiejscowym lotnictwem ogólnym, takim jak Cessna 172 i Cirrus SR22. Kolejnym krokiem Klein Vision będzie opracowanie kompletnego modelu certyfikowanego zgodnie z europejskimi przepisami dla lekkich samolotów CS-23, który według firmy zajmie co najmniej dwa lata zanim trafi na rynek.
samson niebow Oregonie, spodziewa się rozpocząć własne dostawy latający samochód z kierownicą W 2024, po 14 latach rozwoju. Trójkołowiec oferuje to, co jego założyciel Sam Busfield nazywa systemem Skybrid — silnik gazowy, który generuje energię dla jednego silnika elektrycznego napędzającego śmigło i dla innego (lub dwóch) silników do kół. Począwszy od 170 000 USD, Switchblade będzie sprzedawany jako zestaw w kategorii FAA dla pilotów/budów domowych, ale jest projektowany i testowany w celu spełnienia najbardziej rygorystycznych standardów certyfikacji małych samolotów. Bousfield twierdzi, że dostępnych jest ponad 2100 zamówień z 53 krajów.
Andy Wall, dyrektor sprzedaży PAL-V, potwierdza, że Liberty „może [operate] niezależne od infrastruktury lotniskowej” i że ich roczna produkcja może wzrosnąć do 10 000 sztuk – co sugeruje, że kiedy branża naprawdę wystartuje, coś jest darmowe dla każdego: samochody zamieniają się w samoloty i wzbijają się w przestworza, gdziekolwiek i kiedykolwiek. Ale właściciele najprawdopodobniej to zrobią trzymać swoje urządzenia w domu w garażu i jeździć na najbliższe lotnisko wyznaczone do startu. Poza tym nie wszyscy byli zadowoleni z latający samochód Wszędzie osiągnie wszystko, co zbliży się do poziomu przyjęcia.
„Istnieje wiele kompromisów”, mówi Richard Aboulafia, dyrektor zarządzający firmy konsultingowej z siedzibą w Waszyngtonie. Alert aerodynamiczny, z formatu latającego samochodu. „To wygodne miejsce, a do tego małe”. Zostało to mocno obalone przez Bousfielda z Samson Sky, który powiedział: „Nie uważam tego za odpowiednie miejsce. To jest przyszłość”.
Najlepszy raport z kradzieży
zapisać się na Biuletyn Rob Report. Aby otrzymywać najnowsze wiadomości, śledź nas na FacebookA ŚwiergotA Instagram.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych