22 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Oliver Stone mówi o uderzeniach SAG-AFTRA i WGA, nie widzi szybkiego rozwiązania – TERMIN

Oliver Stone mówi o uderzeniach SAG-AFTRA i WGA, nie widzi szybkiego rozwiązania – TERMIN

Oliver Stone powiedział w piątek, że był zszokowany słysząc gwiazdy Christophera Nolana Oppenheimera Wycofał się z londyńskiej premiery dzień wcześniej, gdy SAG-AFTRA oficjalnie ogłosił strajk.

„Znam wielu producentów otwierających filmy, np Oppenheimera. Chuck Roven był w Londynie. „Słyszałem, że zostanie odwołany” – powiedział Stone, zapytany, co myśli o nalocie.

„Nie wiem, czy to się udało, ale wszyscy aktorzy wyszli. To było szokujące, ponieważ naprawdę chcieli pracować i natychmiast wstrzymali wszystkie promocje, co jest wielką sprawą”.

Komentując trwający 11-tygodniowy strajk WGA, Stone zasugerował, że korzenie obecnego strajku branżowego leżą w porozumieniu zawartym w celu zakończenia pięciomiesięcznego strajku pisarzy w 1988 roku.

„Kiedy Brian Walton był przewodniczącym WGA, doszło do fundamentalnej pomyłki sądowej, kiedy się poddaliśmy. Nie byłem na linii frontu, ale wspierałem ten strajk” – powiedział Stone.

„Poddaliśmy się producentom. Uszło im na sucho zabicie jednej takiej umowy, w której wszystkie pieniądze z DVD miały datę wsteczną. Twierdzili, że są w dołku, na minusie i że muszą odzyskać pieniądze z DVD”.

„Nie pamiętam procentów, ale zabrali coś w rodzaju pierwszych 75% zniżki na górze. Biznes DVD był ogromny, szczególnie w przypadku moich filmów. Więc suma nie została podzielona sprawiedliwie.”

Stone powiedział, że trend ten utrzymuje się z nadwyżkami i dywidendami.

„Naprawdę nie ma tak dużo kaca, jak zarobki. Kac jest ważny dla niektórych pisarzy, którzy nie zarabiają tak dużo pieniędzy. Ale ludzie, którzy zarabiają pieniądze, nie dotykają zysków z filmu, tak jak robi to studio ”.

„Studio zawsze mówi ci, że tracą pieniądze, ale zawsze znajdują sposób na osiągnięcie nowego poziomu zysku przez 10 lub 15 lat… To wieczny problem branży z grupą kapitalistyczną, która płaci swoim kierownictwu coraz więcej pieniędzy i pieprzy przeciętnego pisarza”.

READ  W grze Travisa Kelce’a nawiązano do utworu „Blank Space” Taylor Swift

Patrząc wstecz na wydarzenia branżowe z przeszłości, Stone przypomniał sobie, jak strajk scenarzystów z 2007 roku początkowo doprowadził do odłożenia na półkę dramatu masakry w My Lai w 1968 roku. PinkvilleNastępnie został trwale odwołany.

„Mieliśmy trzy tygodnie do wyjazdu i został odwołany. Powiedział.

Stone powiedział, że wątpi w szybkie lub łatwe rozwiązanie obecnych sporów między scenarzystami a aktorami.

„Nie sądzę, żeby to się szybko skończyło. Ponieważ cóż, nie rozumiem ekonomii Netflixa i tych nowych facetów, ale to jest ta sama stara bzdura. Wiesz, że zarabiają pieniądze i zawsze mówią, że je tracą. To klasyczny konflikt lat 80. XIX wieku w Ameryce”.

Stone rozmawiał z Deadline na Festiwalu Filmowym w Jerozolimie, gdzie miał premierę swój dokument z 2022 roku teraz nuklearnyI Argumentując kwestię energii jądrowej jako jedynego realnego sposobu walki ze zmianami klimatycznymi.

Na podstawie książki Jasna przyszłość: jak niektóre kraje poradziły sobie ze zmianami klimatycznymi, a reszta może pójść w ich śladyDzieło miało swoją premierę w Wenecji w zeszłym roku.

Praca jest projektem pasjonującym Stone’a, który mówi, że do nakręcenia filmu zainspirował go strach przed zmianami klimatycznymi.

Nie jestem ekspertem w dziedzinie nauki i nie mam nic wspólnego z energią jądrową. Wręcz przeciwnie, można powiedzieć, że średnio wierzyłem w Jane Fondę, koncepcję Ralpha Nadera z lat 80., że energia jądrowa jest niebezpieczna” – powiedział reżyser, który jest także współautorem scenariusza z amerykańskim naukowcem Joshuą Goldsteinem.

„Ale z moich podróży po całym świecie jest dla mnie jasne, że robi się coraz goręcej, goręcej, goręcej. Byliśmy we Włoszech dwa, trzy dni temu i powiedzieli, że to był najgorętszy dzień w historii czy coś w tym rodzaju”.

Stone został także uhonorowany nagrodą za całokształt twórczości przyznawaną przez Jerozolimski Festiwal Filmowy podczas ceremonii otwarcia w czwartek wieczorem, wraz z Helen Mirren i belgijskim duetem reżyserskim Luc i Jean-Pierre Dardenne.

Ostatni raz reżyser był w kraju w 2002 roku, u szczytu drugiej intifady, by kręcić swój dokument. Niechciana osobagdzie przeprowadził wywiady z izraelskimi przywódcami Benjaminem Netanjahu, Szymonem Peresem, Ehudem Barakiem, Arielem Szaronem i palestyńskimi brygadami Al-Aqsa na temat konfliktu na Bliskim Wschodzie.

Zasugerował, że dwie dekady później sytuacja się nie zmieniła.

„To powtarzający się cykl. Byłem tu wiele razy. W latach 90. wraz z moim ówczesnym partnerem Arnonem Milchanem posadziłem tu drzewo oliwne dla pokoju i wróciłem w 2002 r. Niechciana osoba…Nie widzę różnicy. Jest po prostu gorzej. Jakby robiło się coraz cieplej. Dusi się coraz bardziej.