MOUNTAIN VIEW, CA, 16 sierpnia (Reuters) – Alphabet Inc’s (GOOGL.O) Google łączy oczy i ramiona fizycznych botów oraz wiedzę i umiejętności konwersacyjne wirtualnych botów czatowych, aby pomóc swoim pracownikom w łatwym pobieraniu napojów bezalkoholowych i chipsów z pomieszczeń socjalnych.
Pokazani reporterom w zeszłym tygodniu mechanicy kelnerzy ucieleśniają przełom w sztucznej inteligencji, który toruje drogę łatwym do kontrolowania robotom wielofunkcyjnym, takim jak te, które wykonują indywidualne, zorganizowane zadania, takie jak odkurzanie lub stojąca straż.
Boty Google nie są gotowe do sprzedaży. Wykonują kilkadziesiąt prostych czynności, a firma musi jeszcze uwzględnić je w znanej konsumentom funkcji dzwonienia „OK, Google”.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Chociaż Google twierdzi, że stara się rozwijać w sposób odpowiedzialny, adopcja może ostatecznie zostać zatrzymana z powodu obaw, takich jak przekształcenie botów w maszyny monitorujące lub wyposażenie w technologię czatu, która może dawać obraźliwe odpowiedzi, na przykład Meta Platforms Inc. (META.O) Inni ucierpieli w ostatnich latach.
Korporacja Microsoft (MSFT.O) i Amazon.com Inc (AMZN.O) Prowadzą porównywalne badania nad robotyką.
„Minie trochę czasu, zanim naprawdę zrozumiemy bezpośredni wpływ komercyjny” – powiedział Vincent Vanhoek, starszy dyrektor ds. badań robotyki w Google.
Poproszony o pomoc w posprzątaniu wycieku, bot Google zdaje sobie sprawę, że chwycenie gąbki to praktyczna reakcja, która ma więcej sensu niż przeprosiny za zrobienie bałaganu.
Roboty w naturalny sposób interpretują wypowiadane polecenia, porównują możliwe działania ze swoimi możliwościami i planują mniejsze kroki, aby wykonać rozkaz.
Seria jest możliwa dzięki zaszczepieniu botów w technologii językowej, która przyswaja świat z Wikipedii, mediów społecznościowych i innych stron internetowych. Google powiedział, że podobna sztuczna inteligencja stanowi podstawę chatbotów lub wirtualnych asystentów, ale wcześniej nie była stosowana w botach w dużej mierze.
Ujawniła wysiłek w kwietniowym artykule badawczym. Włączenie bardziej złożonego języka do sztucznej inteligencji od tego czasu zwiększyło skuteczność poleceń botów do 74% z 61%, według wtorkowego bloga firmy.
Spółka zależna Alphabet Everyday Robots projektuje roboty, które na razie będą ograniczały się do podjadania pracowników.
Zarejestruj się teraz, aby uzyskać bezpłatny nieograniczony dostęp do Reuters.com
Raporty Parrish Dave’a. Montaż przez Kennetha Lee i Richarda Chang
Nasze kryteria: Zasady zaufania Thomson Reuters.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni