27 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Nowy raport zawiera niepokojące zarzuty wobec twórcy Władcy Pierścieni: Gollum

Nowy raport zawiera niepokojące zarzuty wobec twórcy Władcy Pierścieni: Gollum

W nowym raporcie na temat dewelopera gry Władca Pierścieni: Gollum, Daedalic Entertainment, postawiono szereg niepokojących zarzutów pod adresem firmy, w tym egzekwowanie niepłatnych nadgodzin, próby płacenia pracownikom poniżej płacy minimalnej oraz toksyczne środowisko pracy kultywowane przez domniemanego sprawcę przemocy. Przywództwo.

Władca Pierścieni: Gollum to jeden z największych niewypałów w grach wideo 2023 roku. W recenzji IGN z oceną 4/10 stwierdzono, że jest „pełna nudnych skradanek, kiepskiej platformówki, historii, która nie ma sensu, i nie robi wiele, aby to usprawiedliwić.” Dlaczego ktokolwiek miałby poświęcać czas na grę w tę grę.”

Po katastrofalnej premierze, podczas której została przejrzana przez krytyków i graczy oraz spotkała się z niską sprzedażą, Daedalic Entertainment zamknęło swój wewnętrzny oddział zajmujący się rozwojem i anulowało kontynuację gry Władca Pierścieni o kryptonimie „It’s Magic”. Spowodowało to zwolnienie 25 pracowników.

Teraz 40-minutowy film z niemieckiej publikacji Druga gra, zatytułowany Why Gollum Had to Fail, zarzuca poważnym niepowodzeniom zarówno Daedalic, jak i wydawcy Nacon, po rozmowach z 32 osobami pracującymi nad grą. „Panowała atmosfera strachu” – podało anonimowe źródło. IGN skontaktował się z Daedalic i Naconem z prośbą o komentarz, choć warto zauważyć, że w przypadku Gry Drugiej wydano odmowy, co pokazano na filmie.

Druga gra ujawnia, że ​​budżet produkcji Golluma wynosił około 15 milionów euro, czyli 15,9 miliona dolarów. Była to niewiarygodnie niska kwota jak na grę wideo Władca Pierścieni na poziomie trylogii i miała wpływ na wiele jej niepowodzeń.

W raporcie szczegółowo opisano także szereg tymczasowych cięć i przepisów wprowadzonych w grze przed premierą oraz stwierdzono, że wydawca Nacon użył narzędzia AI ChatGPT do napisania przeprosin wydanych po upublicznieniu błędów Golluma. Według The Second Game przeprosiny zostały wydane bez wiedzy Daedalica. Zwróć uwagę na błędną pisownię Władcy Pierścieni: Gollum w poniższym oświadczeniu:

Źródła IGN potwierdzają raport Game Two, który opisuje niskie płace, kryzys i toksyczną kulturę pracy w Daedalic jako tajemnicę poliszynela niemieckiej branży gier wideo. Druga gra twierdzi, że Daedalic wykorzystywał młodych pracowników i stażystów nie tylko ze względu na niskie zarobki, ale także brak doświadczenia w branży, co potwierdzają także źródła IGN. Na nagraniu Didalic zaprzecza, że ​​obecnie zatrudnia stażystów.

Wesley jest redaktorem wiadomości IGN w Wielkiej Brytanii. Znajdziesz go na Twitterze pod adresem @wyp100. Możesz skontaktować się z Wesleyem pod adresem [email protected] lub poufnie pod adresem [email protected].