„Najbardziej wykształceni pracownicy prawdopodobnie odczują największy wpływ” – stwierdziła w niedawnym raporcie firma konsultingowa w zakresie zarządzania.
Generatywna sztuczna inteligencja to rodzaj sztucznej inteligencji zdolnej do generowania obrazów, tekstu i innych treści.
Oczekuje się, że technologia ta zwiększy produktywność, obniży koszty i stworzy nowe możliwości wzrostu w wielu branżach.
Technologia sztucznej inteligencji istnieje już od ponad 50 lat, ale od czasu uruchomienia chatbota OpenAI ChatGPT w listopadzie 2022 r. generatywna sztuczna inteligencja szybko stała się tematem rozmów zarówno wśród pracodawców, jak i pracowników.
ChatGPT, chatbot OpenAI oparty na sztucznej inteligencji, opiera się na dużym modelu językowym, który pomaga użytkownikom znajdować odpowiedzi na pytania, ulepszać artykuły lub CV, a nawet tworzyć obrazy i filmy. Wywołało to debatę na temat potencjału sztucznej inteligencji w zakresie zrewolucjonizowania przemysłu i pracy, a może nawet spowodowania zwolnienia.
Wraz z szybkim przyjęciem technologii eksperci na ogół zgadzają się, że pracownicy mogą dotrzymać kroku wymaganiom zmieniającego się krajobrazu, ucząc się, jak „podnosić” lub „przekwalifikowywać się”.
Prawie trzech na pięciu pracowników umysłowych twierdzi, że co tydzień korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji. Wprowadziło to poziom ulepszenia i automatyzacji zadań, które wcześniej uważano za odporne na takie zakłócenia.
Olivera Wymana
Oliver Wyman co miesiąc przeprowadza ankiety wśród ponad 200 000 osób w 20 krajach, aby zebrać dane na temat postaw wobec generatywnej sztucznej inteligencji i innych trendów.
the Zostań Odkryłem, że pracodawcy traktują priorytetowo określone umiejętności, jeśli chodzi o utrzymywanie pracowników na stałym poziomie.
Oto pięć zestawów umiejętności, które pomogą Ci pozostać istotnym w zmieniającym się krajobrazie:
- Analityczne myślenie
- Kreatywne myslenie
- Przywództwo i wpływ społeczny
- Sztuczna inteligencja i duże zbiory danych
- Ciekawość i uczenie się przez całe życie
Dzięki badaniom nad generatywną sztuczną inteligencją firma konsultingowa zidentyfikowała rozbieżność między postrzeganiem przez pracowników i pracodawców tego, które umiejętności będą najwyższym priorytetem.
„Podczas gdy pracownicy bardziej skupiają się na szkoleniach ze sztucznej inteligencji i dużych zbiorów danych, pracodawcy bardziej skupiają się na myśleniu analitycznym” – powiedział CNBC Make It rzecznik Olivera Wymana.
W dobie sztucznej inteligencji myślenie analityczne jest kluczowe, ponieważ chociaż technologia może efektywnie przetwarzać i analizować dane, nadal wymaga nadzoru człowieka, aby syntetyzować wyniki i wyciągać świadome wnioski.
Twórcze myślenie to kolejna cecha charakterystyczna dla człowieka, którą ludzie powinni traktować priorytetowo. Chociaż sztuczna inteligencja generacji ma zdolność skutecznego generowania nowych pomysłów, pisania artykułów, a nawet tworzenia muzyki, należy pamiętać, że zdolność ta opiera się na danych, na których sztuczna inteligencja była szkolona.
„Generatywnej sztucznej inteligencji brakuje niuansów kontekstowych i oceny etycznej, które ludzie muszą stosować w analizach” – powiedział CNBC Make It rzecznik Olivera Wymana. „Brakuje ludzkiej zdolności do dokonywania intuicyjnych skoków, łączenia odmiennych pomysłów i generowania naprawdę nowych rozwiązań”.
Oczekuje się, że sztuczna inteligencja generacji zautomatyzuje bardziej „rutynowe” zadania, które wcześniej stanowiły ważną część codziennej pracy, dzięki czemu pracownicy będą mieli więcej czasu na zadania wymagające większej liczby ludzi lub wiedzy.
Badanie wykazało, że zadania wymagające „umiejętności ludzkich” – takie jak prowadzenie pojazdu lub zadania wymagające wiedzy lub doświadczenia – zajmą większość dnia pracy.
Ponieważ sztuczna inteligencja dogłębnie zmieniła pracę w ciągu ostatniego roku, podkreślamy również „obecną umiejętność”, w przypadku której popyt rośnie z roku na rok: zdolność adaptacji.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych