Nike opublikowało we wtorek wyniki finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego 2023, pokazujące wzrost przychodów i spadek dochodu netto.
Przychody firmy zajmującej się obuwiem i odzieżą sportową w trzecim kwartale wzrosły o około 14% rok do roku do 12,39 miliarda dolarów. Firma odnotowała przychody w wysokości 10,87 miliarda dolarów w tym samym trzymiesięcznym okresie ubiegłego roku.
Dyrektor finansowy Matthew Friend powiedział Przygotowane komentarze Nike poinformowało, że firma „zapewniła wysoką sprzedaż świąteczną z kontynuacją rozpędu w nowym roku kalendarzowym” w Ameryce Północnej, gdzie kwartalne przychody wzrosły o 27%.
W 2023 roku NIK przestanie używać skóry kangura do produkcji swoich butów
Inne regiony, które odnotowały wzrost, to Europa, Bliski Wschód, Afryka, Azja i Pacyfik oraz Ameryka Łacińska. Wielki region ChinZ drugiej strony zanotował jednocyfrowy spadek przychodów.
Zysk netto Nike w trzecim kwartale wzrósł do 1,24 mld USD z 1,40 mld USD w roku fiskalnym 2022, przy rozwodnionym zysku na akcję zwykłą w wysokości 0,79 USD. Rozwodniony wskaźnik EPS oznaczał spadek o 9% rok do roku.
Według Associated Press przychody i rozwodniony EPS przekroczyły szacunki analityków.
NIKE stoi w obliczu ataku kradzieży z magazynów na półki sklepowe
Nike powiedział, że jego marża brutto wyniosła 43,3%. W przypadku spadku o 330 punktów bazowych w kwartale firma wskazała na „wyższe przeceny związane z likwidacją zapasów; utrzymujące się niekorzystne zmiany kursów walutowych netto; wyższe koszty produkcji oraz wyższe koszty zapasów i logistyki”, zgodnie z komunikatem o zarobkach.
Zapasy firmy zajmującej się obuwiem i odzieżą sportową wzrosły w tym roku dwucyfrowo do 8,9 miliarda dolarów, w porównaniu z 7,7 miliarda dolarów odnotowanych w trzecim kwartale ubiegłego roku. Friend powiedział w komunikacie o zarobkach, że Nike „poczynił ogromne postępy w zakresie zapasów, ponieważ zapewnia Nike zrównoważony i wysoce rentowny wzrost”.
March Madness: Ile drużyn sponsorowanych przez NIKE, ADIDAS i UNDER ARMOUR rywalizuje?
„Napędzany atrakcyjnymi innowacjami produktowymi, głębokimi relacjami z konsumentami i przewagą cyfrową, która napędza rozpęd marki, nasz sprawdzony podręcznik pozwala nam radzić sobie ze zmiennością, gdy tworzymy wartość i napędzamy długoterminowy wzrost” — powiedział dyrektor generalny John Donahoe.
Firma pochwaliła się wzrostem sprzedaży Nike Direct i Nike Brand Digital w komunikacie o zarobkach.
serce | Bezpieczeństwo | Przeszłość | zmiana | procent konwersji |
---|---|---|---|---|
NKE | NIKE INC. | 125,64 | +4,51 | +3,73% |
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji