Kredyty obrazkowe: Roberta Baldwina
Zdecentralizowana grupa działaczy na rzecz bezpiecznych ulic z San Francisco zdała sobie sprawę, że może zakłócić ruch robotów Cruise i Waymo, umieszczając pachołek drogowy na masce samochodu, i zachęca do tego innych.
„Tydzień Cone”, jak nazywa to grupa w żartach rozpowszechnianych na Twitterze i TikToku, jest formą protestu przeciwko wszechobecności usług robo-taxi w mieście i wydaje się zyskiwać na popularności wśród mieszkańców zmęczonych awariami pojazdów i korkami blokady. Wezwanie następuje w okresie poprzedzającym a usłyszał Prawdopodobnie Waymo i Cruise rozszerzą usługi robotaxi w San Francisco.
California Commission on Public Utilities (CPUC) ma zatwierdzić rozszerzenie wdrożeń autonomicznych pojazdów pasażerskich Cruise i Waymo w San Francisco 13 lipca. Agencja nie wydaje firmom zezwoleń na poruszanie się własnymi pojazdami autonomicznymi po drogach publicznych – to domena resortu pojazdów silnikowych. Ale daje firmom możliwość pobierania opłat od pasażerów za tę usługę, co jest kluczem do zrównoważonego skalowania zautomatyzowanych przejazdów i autonomicznej dostawy.
W maju Sejm opublikował projekty uchwał zatwierdzających rozbudowę, mimo rosnącego sprzeciwu władz miejskich i mieszkańców. Przeciwnicy wezwali do wprowadzenia serii pojazdów użytkowych, które utrudniały ruch uliczny, transport publiczny i służby ratownicze, i poprosili CPUC o ostrożne poruszanie się, utworzenie warsztatów, zebranie większej ilości danych, zakazanie rozmieszczania robotów w centrum miasta i w godzinach szczytu oraz ograniczenie zwiększenie wielkości floty.
Inni przeciwnicy, tacy jak San Francisco Taxi Workers Coalition i Coalition of Independent Workers, protestowali przeciwko rozprzestrzenianiu się zautomatyzowanych botów, które według nich miałyby to zrobić. Wyeliminuj potrzebę korzystania z taksówek i kierowców samochodów osobowych.
Kampania stożek Safe Street Rebel jest próbą podniesienia świadomości i zaproszenia bardziej oburzonych mieszkańców San Franciscans do zgłaszania publicznych komentarzy do CPUC przed przesłuchaniem w przyszłym tygodniu.
„Firmy te obiecują, że ich samochody zmniejszą ruch uliczny i kolizje, ale zamiast tego zakazują autobusów, pojazdów ratunkowych i codziennego ruchu” – czytamy w jednym z filmów. Opublikowane w mediach społecznościowych. Nie mieszkali nawet z człowiekiem i psem. Współpracują z policją, aby nagrywać wszystkich przez cały czas bez niczyjej zgody. Co najważniejsze, wymaga ulic zaprojektowanych dla samochodów, a nie dla ludzi czy tranzytu. Tylko firmy motoryzacyjne nastawione na zysk mogą pozostać dominujące i utrudniać tranzytowi utrzymanie się na powierzchni”.
Chociaż powyższe stwierdzenie jest nieco hiperboliczne, istnieją fragmenty prawdy. Pojazdy Cruise i Waymo zatrzymały się już na środku dróg, blokując pojazdy uprzywilejowane, transport publiczny i ruch uliczny. Niedawno urządzenie Waymo AV uderzyło i zabiło psa, ale wypadek wydawał się nieunikniony. W 2018 roku samojezdny pojazd Uber brał udział w wypadku, w którym zginął pieszy w Arizonie, ale jak dotąd w San Francisco nie było ofiar śmiertelnych spowodowanych przez autonomiczne pojazdy. I tak, policja wykorzystała Cruz i Imo, aby uzyskać materiał filmowy, który pomógłby rozwiązać kilka przestępstw, ale nie ma dowodów na to, że firmy współpracują z organami ścigania, aby nagrywać wszystkich przez cały czas.
Jednak grupa podnosi powszechny niepokój związany z wypuszczeniem samojezdnych pojazdów na drogi publiczne — brak wkładu ze strony zwykłych ludzi, którzy mają do czynienia z pojazdami na ziemi. Wysiłki Kongresu mające na celu uregulowanie samojezdnych samochodów były spóźnione o kilka lat, więc większość przepisów pochodzi od stanowych departamentów transportu i pojazdów silnikowych.
„Widzę, jak niektórzy bracia techniczni myślą ze strachem:„ Czy nikt nie myśli o pojazdach samobieżnych ?! ” ćwierkanie David Zipper, członek wizytujący w Tubman Center for State and Local Government w Harvard Kennedy School, odpowiedział na stożkowe wyzwanie. „Nie mogłem się bardziej nie zgodzić. Kalifornijskie organy regulacyjne zmuszają mieszkańców San Franciscan do zostania królikami doświadczalnymi dla trwających prac nad technologią audiowizualną. Aktywny protest jest rozsądną reakcją.
Inny sposób powiedzenia tego:
„Absolutnie nie. Nie zgadzamy się z tym” – powiedział Rebel z Safe Street.
Grupa zaprasza innych, aby poszli w jej ślady i unieszkodliwili pojazdy poprzez „delikatne umieszczenie pachołków” na masce samochodu bez kierowcy – czyli pustego. Niektórym wydaje się Prześlij prośbyJednak nie jest jasne, ile osób przesłało zdjęcia do Safe Street Rebel. Grupa nie odpowiedziała na prośbę TechCruncha o komentarz.
Waymo opisał wirusowe włamanie jako formę wandalizmu.
„To nie tylko zrozumienie, w jaki sposób AVS działa nieprawidłowo, ale jest destrukcyjne i zachęca do niebezpiecznych i lekceważących zachowań na naszych drogach” – powiedziała firma w oświadczeniu. „Będziemy zgłaszać organom ścigania każde niechciane lub niebezpieczne wtargnięcie naszych pojazdów na drogi publiczne”.
Znowu z przesadą. Definicja wandalizmu to umyślne niszczenie czyjejś własności – pomyśl o przeciętych oponach lub wybitych szybach. Waymo prawdopodobnie nie będzie miał szczęścia, oskarżając kogoś, kto umieszcza stożek na masce swojego samochodu za wandalizm.
Cruz powiedziała TechCrunch, że ma dobre wyniki w zakresie bezpieczeństwa i że, w porównaniu z ludzkim kierowcąjego autonomiczny kierowca miał o 73% mniej kolizji z wyższym ryzykiem obrażeń.
„Flota Cruise zapewnia bezpłatne przejazdy pracownikom usług późno w nocy bez bardziej niezawodnych środków transportu, dostarczyła ponad 2 miliony posiłków pozbawionym bezpieczeństwa żywnościowego mieszkańcom San Franciscan i odzyskała odpady żywnościowe z lokalnych firm” – powiedział Cruz w oświadczeniu. „Celowe blokowanie pojazdów utrudnia te wysiłki i stwarza ryzyko tworzenia korków dla lokalnych mieszkańców”.
Pomimo protestów partyzanckich mistyfikacja stożka prawdopodobnie nie miała wpływu na decyzję Kanadyjskiego Komitetu Ochrony Ludu. Istnieje wystarczające wsparcie ze strony innych interesariuszy — w tym wybieranych urzędników, rzeczników dostępności, grup przemysłu technologicznego oraz organizacji rozwoju biznesu i gospodarki — aby CPUC mogła wyeliminować opozycję. Według następnego Porządek obradWygląda na to, że agencja jest gotowa zgodzić się na udzielenie licencji na oprogramowanie.
Jeden z punktów porządku obrad brzmiał: „Proponowana usługa wycieczkowa nie powinna stwarzać znaczącego zagrożenia dla bezpieczeństwa”. To samo zdanie powtarza się w przypadku Waymo.
Ten artykuł został zaktualizowany o oświadczenie firmy Cruz.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych