22 grudnia, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Niemiecki minister spraw zagranicznych utknął w Abu Zabi po kolejnym problemie z samolotem rządowym

Niemiecki minister spraw zagranicznych utknął w Abu Zabi po kolejnym problemie z samolotem rządowym

Berlin (AFP) – Minister spraw zagranicznych Niemiec czekał w poniedziałek w Abu Zabi po tym, jak problem techniczny w jej rządowym samolocie – ostatni z serii wypadków – zmusił ją do zawrócenia na lotnisko zamiast kontynuowania lotu do Australii.

Annalina Berbock miała przybyć do Canberry w poniedziałek wieczorem, na początku wizyty w Australii, Nowej Zelandii i na Fidżi. Ale Airbus A340 niemieckich sił powietrznych musiał wrócić do Abu Zabi po przerwie na tankowanie z powodu „mechanicznego problemu z klapami do lądowania” – napisał na Twitterze rzecznik ministerstwa Sebastian Fischer.

Niemiecka agencja informacyjna (dpa) poinformowała, że ​​pilot zauważył problem kilka minut po starcie samolotu z Abu Zabi, a samolot bezpiecznie wylądował ponownie dwie godziny później po rozładowaniu około 80 ton paliwa.

Ministerstwo Barbock powiedziało, że bada opcje kontynuowania podróży przez ministra.

Był to ostatni z serii problemów z niemieckimi samolotami rządowymi, niektóre ze starzejących się, które dotknęły kilku wyższych urzędników. W maju Barbock musiał przedłużyć podróż do regionu Zatoki Perskiej o jeden dzień z powodu uszkodzenia opony samolotu podczas pobytu w Katarze.

W grę wchodzi samolot, którym Burbock leciała do Australii Incydent z 2018 roku Doprowadziło to do tego, że ówczesna kanclerz Angela Merkel i ówczesny minister finansów Olaf Scholz opóźnili lot komercyjny na szczyt G-20 w Argentynie.

W tym przypadku awaria elektrycznej skrzynki rozdzielczej miała wpływ na system radiowy i układ paliwowy, co oznaczało, że samolot nie mógł zrzucić paliwa. Zawrócił i wylądował na lotnisku Kolonia-Bonn z większością paliwa potrzebnego do lotu transatlantyckiego na pokładzie.

Od tego czasu rząd zamówił trzy nowe A350, z których dwa są już w eksploatacji.

Rzeczniczka MON Christina Ruzzi powiedziała, że ​​wspomniany A340 zostanie wycofany z eksploatacji pod koniec września, a pozostałe samoloty tego typu pod koniec przyszłego roku. Ale powiedział, że samoloty zostały wybrane zgodnie z tym, co było dostępne i potrzebne, i powiedział, że flota była „na poziomie technicznym znanej linii lotniczej”.