Netflix podwaja liczbę koreańskich treści po tym, jak wywarł globalny wpływ na seriale takie jak Gra w kalmaryI chwała I Fizyczne: 100.
W poniedziałek kanał poinformował w oświadczeniu skierowanym do lokalnej prasy koreańskiej, że wyda 2,5 miliarda dolarów w Korei Południowej w ciągu najbliższych czterech lat na produkcję koreańskich seriali telewizyjnych, filmów i programów bez scenariusza. Według firmy, ogromna inwestycja jest dwukrotnie wyższa niż wydatek Netflix w Korei między premierą na rynku krajowym w 2016 roku a dniem dzisiejszym.
Plany inwestycyjne zostały po raz pierwszy omówione podczas spotkania prezydenta Korei Południowej Yoon Sok-yula i współzarządzającego Netflix Teda Sarandosa w Waszyngtonie, gdzie Yoon przybył w poniedziałek z wizytą państwową.
„Byliśmy w stanie podjąć tę decyzję, ponieważ mamy wielką pewność, że koreański przemysł kreatywny będzie nadal opowiadał wspaniałe historie” – powiedział Sarandos. „Nie mam wątpliwości, że nasza inwestycja wzmocni nasze długoterminowe partnerstwo z Koreą i koreańskim ekosystemem kreatywnym” – dodał.
Spotkanie z prezydentem Korei odbyło się w domu Blaira w Waszyngtonie, a Sarandosowi towarzyszyła Bella Bagaria, dyrektor ds. treści w Netflix; Minyoung Kim, wiceprezes ds. treści na region Azji i Pacyfiku (z wyłączeniem Indii); oraz Kang Dong-han, wiceprezes ds. treści koreańskich.
według Lokalna prasa koreańskaYoon zachęcał Netflix do niedawnego zaangażowania inwestycyjnego, nazywając to „ogromną szansą” dla sektora rozrywki w Korei Południowej, a także dla Netflix.
Sarandos osobiście zapoczątkował ambicje Netflix dotyczące koreańskich treści, finansując 50 milionów dolarów dramatu science-fiction Bong Joon-ho, pisarza K, Bong Joon-ho. dobrze w 2016 roku. Od tego czasu streamer z powodzeniem osiągnął i napędza globalny wzrost koreańskich treści, wydając serię międzynarodowych hitów, takich jak Piękny domI Gra w kalmaryI skazany na zagładęa ostatnio sensacja telewizji reality 100 moje ciało I film fabularny Zabij kota.
Inwestycje Netflix w koreańskie treści okazały się szczególnie korzystne w zwiększaniu liczby subskrypcji w Azji, gdzie wzrost w segmencie wideo premium jeszcze się nie zatrzymał. Według regionalnej firmy konsultingowej MPA, w ubiegłym roku Netflix wydał 29 ekskluzywnych K-dramatów, z których 6 znalazło się wśród 10 najczęściej oglądanych tytułów w regionie Azji i Pacyfiku w 2022 roku. K-dramy były również najczęściej oglądaną kategorią treści w regionie Azji i Pacyfiku w zeszłym roku, odpowiadając za 28 procent całkowitej oglądalności w regionie, następnie 25 procent w przypadku seriali amerykańskich, 12 procent w przypadku filmów amerykańskich i 10 procent w przypadku japońskich anime, według analizy MPA.
Jednak Netflix nie jest sam w swoim trendzie wzrostowym w koreańskim sektorze treści. Według ekspertów branżowych na rynku, Disney+, Amazon Prime Video i Apple TV+ wydają dużo pieniędzy na pozyskiwanie i produkcję oryginalnych koreańskich treści, co szybko zwiększyło koszty najlepszych talentów i tytułów. Inwestują również krajowe usługi nadawcze w Korei – w tym operatorzy mający silnych lokalnych sponsorów, tacy jak Tving (wspierany przez giganta studyjnego CJ ENM, nadawcę JTBC i firmę technologiczną Naver) oraz Wavve (będący współwłaścicielem nadawców KBS, MBC, SBS i SK Telecom). ) . Dużo treści lokalnych, aby zdobyć gałki oczne w domu i regionie.
Podczas spotkania z Yoonem Sarandos opisał koreańskich twórców jako będących obecnie „w sercu globalnego kulturowego ducha czasu”.
Nadchodzi więcej…
„Twitter geek. Nieprzejednany czytelnik. Dumny fanatyk mediów społecznościowych. Subtelnie czarujący muzyczny nerd.”
More Stories
Barry Keoghan dołącza do Cilliana Murphy’ego w serialu Netflix „Peaky Blinders”.
Koreańska piosenkarka popowa Taeil opuszcza grupę śpiewającą z powodu oskarżeń o przestępstwa na tle seksualnym
„Swifties for Kamala” zbiera pieniądze od celebrytów i pieniądze na kampanię dla Demokratów