19 września, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

NASCAR dyskwalifikuje Austina Dillona z kwalifikacji do play-offów po jego zwycięstwie w Richmond

NASCAR dyskwalifikuje Austina Dillona z kwalifikacji do play-offów po jego zwycięstwie w Richmond

Austin Dillon zachowa swoje zwycięstwo w niedzielnym wieczornym wyścigu pucharowym na torze Richmond Raceway, ale zwycięstwo nie będzie wliczane do kwalifikacji kierowcy i właściciela samochodu do play-offów, ogłosiła w środę po południu NASCAR.

Dzięki temu Dillonowi i drużynie nr 3 brakuje miejsca w play-offach, a w sezonie zasadniczym pozostały trzy wyścigi.

Richard Childress Racing oświadczył, że jest „bardzo rozczarowany karą nałożoną przez NASCAR na zespół nr 3. Nie zgadzamy się z podjętą decyzją i planujemy odwołać się”.

NASCAR ogłosił również odjęcie 25 punktów Dillonowi, a zespół również stracił 25 punktów na rzecz właścicieli samochodów. Nadinspektor Brandon Pesic, który słyszano, jak krzyczy na Dillona za zniszczenie konkurenta, został zawieszony w trzech kolejnych wyścigach pucharowych, poinformowała NASCAR.

„Najważniejszą rzeczą jest to, że chcemy mieć pewność, że po dotarciu do Phoenix chronimy integralność play-offów, a także mistrzostw” – powiedział reporterom Elton Sawyer, wiceprezes ds. zawodów NASCAR.

„Chcemy mieć pewność, że nasi zawodnicy rozumieją, że chcemy, aby podejmowali wszystkie decyzje i chcemy, aby mogli ciężko rywalizować. Tak właśnie wygląda nasz sport od ponad 75 lat, ale chcemy też, aby zrozumieli: i myślę, że każdy z nich zdaje sobie sprawę, że to zaszło za daleko.

Sawyer powiedział, że NASCAR przed podjęciem decyzji zbadał dane SMT, nagrania z kamer samochodowych i nagrania audio z radia zespołu. Nie chciał powiedzieć, czy jedno z zachowań Dillona było bardziej rażące od drugiego, gdy na ostatnim okrążeniu rozbił Joeya Logano i Denny’ego Hamlina, aby wygrać.

„Patrzyliśmy na to z perspektywy wszystkiego, co wydarzyło się na zewnątrz, kiedy samochód (nr 3) wjechał w trzeci zakręt i uderzył w (Logano)… oraz kontakt, który miał miejsce z (Dillonem) i (Hamlinem) na zjeździe. ”

Dillon wygrał w Richmond po zderzeniu z Logano i Hamlinem na ostatnim okrążeniu. Dillon uderzył w tył samochodu Logano, powodując, że samochód Logano wjechał w ścianę. Następnie Dillon uderzył w prawy tył samochodu Hamlina, wysyłając go w ścianę, po czym przejął flagę w szachownicę.

READ  Rosenthal: Wewnątrz wymiany Seana Murphy'ego z Braves i katalizatora umowy trzech drużyn

Sawyer powiedział, że władze rozważały odmowę mu zwycięstwa, ale regulamin pucharu nie zapewniał „mechanizmu” umożliwiającego taką decyzję. Powiedział również, że działacze serii rozważali zawieszenie go – tak jak zrobili to Chase Elliott w 2023 r. i Bubba Wallace w 2022 r. za incydenty, w których rozbili konkurenta, zaczepiając go w prawy tył – ale zdecydowali się tego nie robić, twierdząc, że nałożona kara była zbyt duża wystarczy.

Kara Dillona oznacza, że ​​12 kierowców dzięki zwycięstwu zapewniło sobie miejsce w kwalifikacjach, pozostawiając cztery punkty na koncie. Zamiast zapewnić Wallace’owi ostatnie miejsce w kwalifikacjach, Chris Buescher przesunął się na tę pozycję w oparciu o remis z Rossem Chastainem. Kolejne wyścigi z tej serii odbędą się w niedzielę na Michigan International Raceway (14:30 EST w USA Network).

Sawyer wyjaśnił również, dlaczego podjęcie tej decyzji zajęło tak dużo czasu, a nie po wyścigu.

„Ostatecznie chcielibyśmy dojść do momentu, w którym decyzję podejmiemy, że tak powiem, na miejscu” – powiedział Sawyer. „Chcieliśmy mieć pewność, że najważniejszą rzeczą w tych decyzjach było podjęcie właściwej decyzji. Podjęcie błędnej decyzji w ułamku sekundy byłoby z naszej strony złe. Jako sędziowie sportowi ważne było, abyśmy podjęli czas na podjęcie właściwej decyzji, w tym przypadku podjęcie „właściwej decyzji zamiast szybkiego podejmowania decyzji, ale to stawia nas w sytuacji, w której musimy poważnie zastanowić się, jak możemy to zrobić znacznie szybciej”.

Dillon zaprezentował swoją wersję ostatniego okrążenia po niedzielnym wyścigu w Richmond.

„Udało mi się odciągnąć Joeya i zredukowałem bieg, aby wrócić na lewą stronę” – powiedział Dillon po wyścigu o kontakcie z kierowcami. „W momencie, gdy nadjeżdżał, byłem całkowicie otwarty. Próbowałem jako pierwszy dotrzeć do startu/mety.”

Dillon mówił dalej: „Patrzę tylko na linię startu/mety. To wszystko. Wiesz, że w tym momencie nie słyszałem słowa „przeklinam”? Twoje oczy robią się czerwone. Widzisz kolor czerwony i dojdziesz do końca wyścig Daytona, ostatnie okrążenie Kiedy wygrywasz tam na dystansie 500, twoje oczy widzą czerwień.

READ  Moon i Kennedy dzielą tytuł mistrza świata w skoku o tyczce

„Myślisz tylko o jednej rzeczy – dotarcie jako pierwszy na linię startu/mety i kropka. Nieważne, czy ktoś wystąpi w radiu, nie ma to znaczenia. Masz na przykład jedno zadanie do wykonania, czyli dotarcie do celu linia startu/najpierw koniec.

„Wiele osób traci pracę, ponieważ nie docierają pierwsi na linię startu/mety”.

NASCAR pozostawił wyniki bez zmian w niedzielę wieczorem, chociaż Sawyer powiedział reporterom po wyścigu, że działania Dillona „były zbyt blisko mety”.

Mówiąc o możliwości odmówienia Dillonowi zwycięstwa, Hamlin powiedział w tym tygodniu w swoim programie Actions Detrimental: „Możecie powiedzieć wszystkim, że nie uważamy tego za wypadek w wyścigu, było to zamierzone, zmieniło to zakończenie wyścigu. więc ten facet nie zasługuje na „Zwycięstwo”.

NASCAR ogłosił również, że nałożył na Logano grzywnę w wysokości 50 000 dolarów za drobne wypalenie zawodowe, którego dopuścił się w strefie serwisowej Dillon po wyścigu z członkami zespołu i innymi osobami w boksie.