24 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

NASCAR dyskwalifikuje Austina Dillona z kwalifikacji do play-offów po jego zwycięstwie w Richmond

NASCAR dyskwalifikuje Austina Dillona z kwalifikacji do play-offów po jego zwycięstwie w Richmond

Austin Dillon zachowa swoje zwycięstwo w niedzielnym wieczornym wyścigu pucharowym na torze Richmond Raceway, ale zwycięstwo nie będzie wliczane do kwalifikacji kierowcy i właściciela samochodu do play-offów, ogłosiła w środę po południu NASCAR.

Dzięki temu Dillonowi i drużynie nr 3 brakuje miejsca w play-offach, a w sezonie zasadniczym pozostały trzy wyścigi.

Richard Childress Racing oświadczył, że jest „bardzo rozczarowany karą nałożoną przez NASCAR na zespół nr 3. Nie zgadzamy się z podjętą decyzją i planujemy odwołać się”.

NASCAR ogłosił również odjęcie 25 punktów Dillonowi, a zespół również stracił 25 punktów na rzecz właścicieli samochodów. Nadinspektor Brandon Pesic, który słyszano, jak krzyczy na Dillona za zniszczenie konkurenta, został zawieszony w trzech kolejnych wyścigach pucharowych, poinformowała NASCAR.

„Najważniejszą rzeczą jest to, że chcemy mieć pewność, że po dotarciu do Phoenix chronimy integralność play-offów, a także mistrzostw” – powiedział reporterom Elton Sawyer, wiceprezes ds. zawodów NASCAR.

„Chcemy mieć pewność, że nasi zawodnicy rozumieją, że chcemy, aby podejmowali wszystkie decyzje i chcemy, aby mogli ciężko rywalizować. Tak właśnie wygląda nasz sport od ponad 75 lat, ale chcemy też, aby zrozumieli: i myślę, że każdy z nich zdaje sobie sprawę, że to zaszło za daleko.

Sawyer powiedział, że NASCAR przed podjęciem decyzji zbadał dane SMT, nagrania z kamer samochodowych i nagrania audio z radia zespołu. Nie chciał powiedzieć, czy jedno z zachowań Dillona było bardziej rażące od drugiego, gdy na ostatnim okrążeniu rozbił Joeya Logano i Denny’ego Hamlina, aby wygrać.

„Patrzyliśmy na to z perspektywy wszystkiego, co wydarzyło się na zewnątrz, kiedy samochód (nr 3) wjechał w trzeci zakręt i uderzył w (Logano)… oraz kontakt, który miał miejsce z (Dillonem) i (Hamlinem) na zjeździe. ”

Dillon wygrał w Richmond po zderzeniu z Logano i Hamlinem na ostatnim okrążeniu. Dillon uderzył w tył samochodu Logano, powodując, że samochód Logano wjechał w ścianę. Następnie Dillon uderzył w prawy tył samochodu Hamlina, wysyłając go w ścianę, po czym przejął flagę w szachownicę.

READ  Valery Nichushkin został zawieszony na 6 miesięcy i wraca do programu pomocy zawodnikom NHL

Sawyer powiedział, że władze rozważały odmowę mu zwycięstwa, ale regulamin pucharu nie zapewniał „mechanizmu” umożliwiającego taką decyzję. Powiedział również, że działacze serii rozważali zawieszenie go – tak jak zrobili to Chase Elliott w 2023 r. i Bubba Wallace w 2022 r. za incydenty, w których rozbili konkurenta, zaczepiając go w prawy tył – ale zdecydowali się tego nie robić, twierdząc, że nałożona kara była zbyt duża wystarczy.

Kara Dillona oznacza, że ​​12 kierowców dzięki zwycięstwu zapewniło sobie miejsce w kwalifikacjach, pozostawiając cztery punkty na koncie. Zamiast zapewnić Wallace’owi ostatnie miejsce w kwalifikacjach, Chris Buescher przesunął się na tę pozycję w oparciu o remis z Rossem Chastainem. Kolejne wyścigi z tej serii odbędą się w niedzielę na Michigan International Raceway (14:30 EST w USA Network).

Sawyer wyjaśnił również, dlaczego podjęcie tej decyzji zajęło tak dużo czasu, a nie po wyścigu.

„Ostatecznie chcielibyśmy dojść do momentu, w którym decyzję podejmiemy, że tak powiem, na miejscu” – powiedział Sawyer. „Chcieliśmy mieć pewność, że najważniejszą rzeczą w tych decyzjach było podjęcie właściwej decyzji. Podjęcie błędnej decyzji w ułamku sekundy byłoby z naszej strony złe. Jako sędziowie sportowi ważne było, abyśmy podjęli czas na podjęcie właściwej decyzji, w tym przypadku podjęcie „właściwej decyzji zamiast szybkiego podejmowania decyzji, ale to stawia nas w sytuacji, w której musimy poważnie zastanowić się, jak możemy to zrobić znacznie szybciej”.

Dillon zaprezentował swoją wersję ostatniego okrążenia po niedzielnym wyścigu w Richmond.

„Udało mi się odciągnąć Joeya i zredukowałem bieg, aby wrócić na lewą stronę” – powiedział Dillon po wyścigu o kontakcie z kierowcami. „W momencie, gdy nadjeżdżał, byłem całkowicie otwarty. Próbowałem jako pierwszy dotrzeć do startu/mety.”

Dillon mówił dalej: „Patrzę tylko na linię startu/mety. To wszystko. Wiesz, że w tym momencie nie słyszałem słowa „przeklinam”? Twoje oczy robią się czerwone. Widzisz kolor czerwony i dojdziesz do końca wyścig Daytona, ostatnie okrążenie Kiedy wygrywasz tam na dystansie 500, twoje oczy widzą czerwień.

READ  Jak Anthony Richardson poprawił celność podań przed draftem do NFL 2023

„Myślisz tylko o jednej rzeczy – dotarcie jako pierwszy na linię startu/mety i kropka. Nieważne, czy ktoś wystąpi w radiu, nie ma to znaczenia. Masz na przykład jedno zadanie do wykonania, czyli dotarcie do celu linia startu/najpierw koniec.

„Wiele osób traci pracę, ponieważ nie docierają pierwsi na linię startu/mety”.

NASCAR pozostawił wyniki bez zmian w niedzielę wieczorem, chociaż Sawyer powiedział reporterom po wyścigu, że działania Dillona „były zbyt blisko mety”.

Mówiąc o możliwości odmówienia Dillonowi zwycięstwa, Hamlin powiedział w tym tygodniu w swoim programie Actions Detrimental: „Możecie powiedzieć wszystkim, że nie uważamy tego za wypadek w wyścigu, było to zamierzone, zmieniło to zakończenie wyścigu. więc ten facet nie zasługuje na „Zwycięstwo”.

NASCAR ogłosił również, że nałożył na Logano grzywnę w wysokości 50 000 dolarów za drobne wypalenie zawodowe, którego dopuścił się w strefie serwisowej Dillon po wyścigu z członkami zespołu i innymi osobami w boksie.