Po raz kolejny – i być może bez zaskoczenia – lotnisko w Atlancie króluje jako najbardziej ruchliwe lotnisko na świecie.
Według raportu Airports Council International, w 2022 roku około 93,7 miliona osób podróżowało przez międzynarodowe lotnisko Hartsfield-Jackson Atlanta (ATL), co stanowi wzrost ruchu pasażerskiego o 23,8% od 2021 roku.
Lotnisko w Atlancie było najbardziej ruchliwym lotniskiem przez 22 kolejne lata, aż w 2020 roku straciło tytuł na rzecz chińskiego międzynarodowego lotniska Guangzhou Baiyun (CAN) z powodu pandemii. W szczycie epidemii w 2020 roku chińskie lotniska zajmowały siedem z 10 najlepszych miejsc w rankingach.
Chcesz więcej wiadomości o lotniskach i liniach lotniczych? Zarejestruj się, aby otrzymywać co dwa tygodnie bezpłatny biuletyn lotniczy TPG.
Atlanta odzyskała jednak pozycję najbardziej ruchliwego lotniska na świecie w 2021 roku.
Podobnie jak w 2021 r., w tegorocznych rankingach zdominowały lotniska amerykańskie, stanowiąc połowę zestawienia ACI. Międzynarodowy port lotniczy Dallas-Fort Worth (DFW) i międzynarodowy port lotniczy Denver (DEN) zajęły odpowiednio drugie i trzecie miejsce.
Dallas-Fort Worth odwiedziło w zeszłym roku około 73 milionów pasażerów, podczas gdy Denver miał 69 milionów. Pozostałe dwa lotniska w USA na liście to międzynarodowe lotnisko O’Hare w Chicago (ORD), które zajęło czwarte miejsce, oraz międzynarodowe lotnisko w Los Angeles (LAX), które zajęło szóste miejsce na liście.
Lotniska w USA dominują w rankingach ACI od dwóch lat ze względu na szybsze ożywienie w ruchu krajowym niż w innych regionach.
Jednak międzynarodowe lotniska zyskały na popularności w 2022 r. i stanowiły połowę zeszłorocznej pierwszej dziesiątki. Lotniska amerykańskie zajęły osiem z 10 miejsc w raporcie ACI.
Port lotniczy Londyn-Heathrow (LHR), port lotniczy Dubaj (DBX), port lotniczy Stambuł (IST), port lotniczy Indira Gandhi w Delhi (DEL) i port lotniczy Paryż-Charles de Gaulle (CDG) również znajdują się na liście, co oznacza odbicie w ruchu międzynarodowym, który w dużej mierze pozostaje w tyle za lokalną.
„Podczas gdy huby lotniskowe w USA były w stanie szybciej się odbudować dzięki silnemu rynkowi krajowemu, teraz obserwujemy, jak globalne huby dołączają do wyższych rang” – powiedział Luis Felipe de Oliveira, dyrektor generalny w ACI World.
Podróże wciąż nadrabiają poziom sprzed pandemii, ale dyrektorzy generalni amerykańskich linii lotniczych spodziewają się, że popyt na podróże utrzyma się w 2023 r. Jedynym lotniskiem na liście, które w 2022 r. obsłużyło więcej pasażerów niż w 2019 r., było Denver.
„Chociaż nadal postępujemy ostrożnie w obliczu wielu przeciwnych wiatrów, które mogą wpłynąć na szybkość i skalę globalnego przywracania ruchu lotniczego, najnowsze oceny stanowią ważny kamień milowy na drodze do osiągnięcia poziomów sprzed pandemii” – dodał de Oliveira.
Powiązana lektura:
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych