1 grudnia (Reuters) – Tesla Inc (TSLA.O) Dyrektor generalny Elon Musk przekazał w czwartek PepsiCo pierwszą ciężką połowę biznesu (PEP.O) Bez dostarczania aktualnych prognoz cen ciężarówek, planów produkcji czy ilości ładunku, który można przewieźć.
Pojawiając się na scenie podczas imprezy w fabryce Tesli w Nevadzie, Musk powiedział, że zasilana bateryjnie ciężarówka o dalekim zasięgu zmniejszy emisje z autostrad, wyprzedzi istniejące modele z silnikiem Diesla pod względem mocy i bezpieczeństwa oraz przewyższy technologię szybkiego ładowania, z której będzie korzystać Tesla w swojej produkcji. . Następny odbiór Cybertruck.
„Jeśli jesteś kierowcą ciężarówki i chcesz mieć najlepszą platformę na drodze, to jest to”, powiedział Musk, zauważając, że minęło pięć lat, odkąd Tesla ogłosiła, że opracowuje w pełni elektryczną ciężarówkę. Jednak eksperci branżowi pozostają sceptyczni co do tego, czy elektryczne wózki akumulatorowe mogą ekonomicznie poradzić sobie z ciężarem przewożenia ciężkich ładunków na setki kilometrów.
W pierwszym ujawnieniu Tesli Muskowi od czasu przejęcia Twittera – przejęcie, którego niektórzy inwestorzy obawiają się, stało się rozproszeniem uwagi – firma nie ogłosiła cen Semi, nie podała szczegółów na temat różnych typów ciężarówek, które początkowo przewidywała, ani nie przedstawiła prognoz dostaw do PepsiCo lub innych klientów. Tesla powiedział, że zacznie używać Semi do wysyłania części do swojej fabryki w Fremont w Kalifornii.
W 2017 roku Tesla powiedział, że wersja semi-pół-pół o zasięgu 300 mil będzie kosztować 150 000 USD, a wersja o zasięgu 500 mil 180 000 USD, ale ceny elektrycznych samochodów osobowych Tesli gwałtownie wzrosły od tego czasu.
Robyn Denholm, szefowa Tesli, powiedziała niedawno, że producent samochodów może wyprodukować w tym roku 100 półproduktów. Musk powiedział, że Tesla zamierza wyprodukować 50 000 ciężarówek w 2024 roku.
PepsiCo, które zrealizowało pierwszą dostawę ciężarówek Tesli w celu dostarczenia przekąsek uczestnikom wydarzenia inauguracyjnego w Nevadzie, zamówiło 100 ciężarówek w 2017 roku.
Brewera Anheusera Busha (ABI.BR)United Parcel Service Inc (UPS.N) i Wal-Mart (WMT.N) To wśród innych firm, które zarezerwowały połowę. Tesla nie podała szczegółów dotyczących zamówień lub dostaw do klientów, ani oszacowania całkowitego kosztu posiadania dla przyszłych nabywców, który można by porównać z alternatywami dla silników Diesla.
Nieskuteczny
Musk powiedział, że półciężarówka przeprowadzała próby między fabryką Tesli Sparks w Nevadzie a jej fabryką we Fremont w Kalifornii. Tesla powiedział, że ukończył marsz o długości 500 mil na jednym ładowaniu, z ciężarówką i ładunkiem o łącznej wadze 81 000 funtów.
Tesla nie ujawniła wagi półpustej ciężarówki, której kluczowy analityk specyfikacji miał nadzieję się dowiedzieć i która jest ważnym czynnikiem wpływającym na wydajność elektrycznych ciężarówek.
Musk mówił w przeszłości o możliwości w pełni autonomicznych ciężarówek. Tesla nie podała szczegółów na temat tego, jak systemy wspomagające kierowcę Tesli będą działać w zmniejszeniu o połowę ujawnionym w czwartek lub w przyszłych wydaniach.
Prezentacja zakończyła się w połowie bez zadawania pytań przez Muska, jak to często robi na imprezach Tesli.
„To nie jest imponujące – przenoszenie przesyłki chipów (średnia waga paczki 52 g) w żaden sposób nie może być rozstrzygającym dowodem słuszności koncepcji” – powiedział Oliver Dixon, starszy analityk w firmie konsultingowej Guidehouse.
Tesla początkowo wyznaczyła cel produkcyjny Semi na 2019 rok, który po raz pierwszy ujawniono w 2017 roku. Od tego czasu konkurenci zaczęli sprzedawać własne ciężarówki zasilane akumulatorami.
Daimlera (MBGn.DE) Transportowiec, Volvo (VOLVb.ST)Nikoła (NKLA.O) i Renaulta (RENA.PA) Jest jednym z konkurentów Tesli w opracowywaniu alternatyw dla samochodów ciężarowych z silnikami spalinowymi.
Walmart (WMT.N)Na przykład powiedział, że testuje ciężarówki eCascadia Freightlinera i Tre BEV firmy Nikola w Kalifornii.
„jak gepard”
Musk powiedział, że Semi jest w stanie ładować z mocą 1 megawata i ma technologię chłodzenia cieczą w kablu ładującym w zaktualizowanej wersji Tesli Supercharger, która zostanie udostępniona Cybertruckowi. Cybertruck ma wejść do produkcji w 2023 roku.
Tesla powiedział, że półklasowe ciężarówki stanowią tylko 1% sprzedaży samochodów w USA, ale 20% wszystkich emisji pojazdów.
Tesla powiedział, że inne przyszłe pojazdy będą wykorzystywać w połowie rozwiniętą technologię układu napędowego, nie podając szczegółów. Musk powiedział, że półciężarówka wykorzystuje trzy silniki elektryczne opracowane dla wydajnej wersji Modelu S Tesli, z których tylko jeden pracuje z prędkością autostradową, a dwa wspomagają, gdy ciężarówka musi przyspieszyć, co sprawia, że ciężarówka jest bardziej energooszczędna. .
„Ta rzecz ma niesamowitą moc jak na ciężarówkę z silnikiem Diesla” – powiedział Musk. „To jest jak słoń poruszający się jak lampart”.
Na slajdzie pokazanym w ramach prezentacji Muska Tesla pokazał obraz opracowywanej futurystycznej „robotaksówki” z makietą przyszłego samochodu przykrytą plandeką.
Oferta została złożona po zamknięciu akcji Tesli na poziomie 194,70 USD. Akcje spadły w tym roku o około 45% i straciły około 500 miliardów dolarów wartości rynkowej, do około 615 miliardów dolarów.
Wśród czynników wymienianych przez inwestorów jest sprzedaż akcji Tesli przez Muska w celu sfinansowania przejęcia Twittera, oznaki, że spowolnienie globalnej gospodarki zaczyna osłabiać popyt na drogie samochody Tesli oraz ostrzeżenia firmy, że może go nie zaspokoić. Celem jest zwiększenie liczby urodzeń o 50% w tym roku.
Dodatkowe raporty Akash Sriram w Bengaluru i Hyunju-jin w San Francisco; Montaż autorstwa Kennetha Maxwella
Nasze standardy: Zasady zaufania Thomson Reuters.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych