W czwartkowe popołudnie w pobliżu West 96th Street na Manhattanie pociąg metra przewożący około 300 osób zderzył się z nieczynnym pociągiem, powodując wykolejenie się nieczynnego pociągu – poinformowali urzędnicy Metropolitan Transportation Authority.
Według urzędników MTA, trasa północna nr. 1 pociąg zderzył się z drugim pociągiem jadącym z mniejszą prędkością, raniąc 24 osoby, w tym czterech pracowników transportu. Żadne z obrażeń nie jest uważane za poważne.
Przedstawiciele MTA powiedzieli na czwartkowej konferencji prasowej, że nie wydaje się, aby katastrofa była związana z awarią sprzętu.
Do zdarzenia doszło, gdy pociąg nr 1 zatrzymał się na 79. St., ponieważ przepiórki włączyły hamulce – podali urzędnicy MTA. Pociąg był wyłączony z ruchu i powoli jechał do centrum miasta, a gdy minął 96. ulicę, pociąg wiozący 300 pasażerów skręcił przed nim na lokalny tor. Władze poinformowały, że wydano wszystkie zezwolenia na kursowanie pociągu pasażerskiego.
Na czwartkowej konferencji prasowej na stacji Richard Davey, prezes New York City Transit, oddziału MTA obsługującego metro, powiedział, że w uszkodzonym pociągu pociągnięto kilka linek hamulca awaryjnego. Rzecznik władz powiedział, że MTA wszczęło dochodzenie w sprawie przyczyn wypadku.
„Na szczęście nic poważnego się nie stało” – powiedział p. powiedział Davey. „Oczywiście dwa pociągi nie powinny się ze sobą zderzać. Dotrzemy do sedna sprawy.
Oprócz 300 osób w pociągu pasażerskim strażacy i pracownicy MTA ewakuowali kolejnych 300–400 pasażerów z pociągu znajdującego się za nim, gdy na stacji zabrakło prądu – powiedział. powiedział Davey.
Po wykolejeniu usługi na trasach 1, 2 i 3 zostały zawieszone na większości Manhattanu.
MTA podało, że od godziny 18:30 pociąg linii nr 1 w kierunku północnym między ulicami 42. a 137. nie został wznowiony. Opublikowany W mediach społecznościowych.
Pan. powiedział Davey. „Jest tam trochę zamieszania” – powiedział. „Przywrócenie działania tej usługi zajmie nam trochę czasu”.
Wyraził nadzieję, że usługi zostaną przywrócone w godzinach szczytu w piątek rano, ale nie może tego zagwarantować.
Lucas Mann, lat 17, uczeń specjalnej szkoły muzycznej niedaleko Lincoln Center, jechał pierwszym wagonem pociągu nr 1, kiedy on i inni pasażerowie „poczuli wielki szok”.
„Bałem się” – dodał.
Purvi Thacker (41 l.) powiedziała, że jechała pociągiem linii nr 2 jadącym na północ, kiedy po zderzeniu pociągi jadące na północ nagle zahamowały na 86. ulicy. Inni pasażerowie zniecierpliwili się i otworzyli okno, gdy zabrakło prądu. Niektórzy opuścili zatrzymany pociąg i udali się po torach.
„To było frustrujące” – powiedziała pani Thacker, mieszkanka Manhattanu. „Było bardzo gorąco”.
Wykolejenia metra są rzadkie od 2017 r., kiedy doszło do zakłóceń w kilku usługach. W tamtym czasie incydenty ujawniły, jak bardzo zaniedbano konserwację, a po zmianie wydajność systemu radykalnie wzrosła.
Ostatnie wykolejenie pociągu z udziałem pasażerów miało miejsce 20 września 2020 r., kiedy to pociąg A wykoleił się w okolicach 14th Street. Na pokładzie było ponad 100 osób, z których trzy odniosły lekkie obrażenia.
System tranzytowy Nowego Jorku przeżywa okres stabilności w związku z odbudową po pandemii koronaawirusa. Liczba pasażerów wzrosła, a finansowanie państwa zrównoważyło finanse co najmniej do 2027 r. Miasto ma zacząć zbierać miliardy dolarów w ramach programu opłat za zatory, aby generować przychody z modernizacji metra i autobusów. Sieci.
Duża część tych prac polega na wprowadzeniu krytycznych ulepszeń w systemie sygnalizacji, który utrzymuje pociągi w ruchu.
Mariame Diallo (15 l.) powiedziała, że jechała pociągiem nr 3, za pociągiem nr 1.
Kiedy ona i inni pasażerowie czekali przez około godzinę, aby wysiąść z pociągu, niektórzy ludzie na pokładzie otworzyli drzwi tunelu, aby zejść z torów.
Pani Diallo, która wracała ze szkoły do domu, powiedziała, że prawie wsiadła do pociągu nr 1, kiedy ten się rozbił. Zamiast tego czekała na następny pociąg, którym miała pojechać z trzema koleżankami z klasy.
„Myślę, że trzymanie się przyjaciół się opłaca” – powiedział.
Erin Nolan i Emma G. Fitzsimmonsa Dodany raport.
„Introwertyk. Ewangelista alkoholu. Ekspert od mediów społecznościowych. Nieuleczalny myśliciel. Miłośnik Twittera”.
More Stories
JP Morgan spodziewa się w tym roku obniżyć stopę bazową o 100 punktów bazowych
Krokodyl i rekin pożarły prehistoryczną krowę morską, odsłaniając skamielinę
W obliczu rosnącego zaufania Demokratów Harris i Walls wyruszają w podróż autokarową po Gruzji