Według dwóch osób zaznajomionych z jego działalnością, Vice, bujny dystrybutor mediów cyfrowych, który zwabił gigantów, takich jak Disney i Fox, do inwestowania przed spektakularną spiralą spadkową, jest bliski bankructwa.
Zdaniem trzech osób zaznajomionych ze sprawą, które nie zostały upoważnione do formalnego omawiania potencjalnego bankructwa, wniosek może zostać złożony w nadchodzących tygodniach.
Firma szukała kupca i być może go znalazła, aby uniknąć ogłoszenia upadłości. Według osoby zaznajomionej z dyskusjami, ponad pięć firm wyraziło zainteresowanie nabyciem Vice. Szanse na to są jednak coraz mniejsze – powiedziała jedna z osób zaznajomionych z możliwością bankructwa.
Złożenie wniosku o upadłość byłoby ponurym pocieszeniem w burzliwej historii Vice, nowego intruza medialnego, który chciał zastąpić korporację medialną, zanim przekonał ją do zainwestowania setek milionów dolarów. W 2017 roku, po rundzie finansowania od firmy private equity TPG, Vice został wyceniony na 5,7 miliarda dolarów. Ale dzisiaj, według większości relacji, jest wart niewielką część tego.
Jedna osoba powiedziała, że w przypadku bankructwa największy posiadacz długu Vice, Fortress Investment Group, może przejąć kontrolę nad firmą. Vice będzie nadal działać normalnie i przez 45 dni wystawiać na aukcjach sprzedaż firmy, z Fortress na pierwszym miejscu jako najbardziej prawdopodobnym nabywcą.
W przeciwieństwie do innych inwestorów Vice, w tym Disneya i Foxa, Fortress ma znaczne zadłużenie, co oznacza, że jest spłacane w pierwszej kolejności w przypadku sprzedaży. Osoba ta powiedziała, że Disney, który już zarejestrował swoją inwestycję, nie otrzymuje zwrotu.
„Vice Media Group zaangażowała się w kompleksową ocenę alternatyw strategicznych i planistycznych” – powiedział Weiss w poniedziałkowym oświadczeniu. „Spółka, jej zarząd i interesariusze nadal koncentrują się na znalezieniu najlepszego kursu dla firmy”.
Vice zaczęło się jako magazyn punkowy w Montrealu ponad dwie dekady temu. Przez lata rozrosła się do globalnej firmy medialnej ze studiem filmowym, agencją reklamową, efektownym programem w HBO i biurami w odległych stolicach świata. Disney, po zainwestowaniu setek milionów w Vice, rozważał zakup firmy w 2015 roku za ponad 3 miliardy dolarów, według dwóch osób zaznajomionych z rozmowami.
Transakcja nigdy się nie zmaterializowała, a Vice ostatecznie uległo bessie dla firm zajmujących się mediami cyfrowymi. Firma od lat próbuje osiągnąć zysk, ale konsekwentnie jej się to nie udaje, tracąc pieniądze i raz za razem zwalniając pracowników.
W zeszłym tygodniu powiedziała Vice Staff, że zamyka Vice World News, globalną inicjatywę dotyczącą globalnych konfliktów i łamania praw człowieka. Zamknięcie globalnej operacji informacyjnej było ciosem dla personelu, który uważał, że oszałamiające relacje departamentu są zgodne z korzeniami Vice w dziennikarstwie gonzo, które zostały ugruntowane, gdy współzałożyciel Shane Smith relacjonował z ryzykownych miejsc, takich jak Korea Północna.
Szukając kupca w ostatnich miesiącach, Vice miał do czynienia z rotacją w swoich kierowniczych szeregach. Były dyrektor generalny firmy, Nancy Dubuque, odszedł w tym roku po prawie pięciu latach pracy w firmie. Jesse Angelo, globalny prezes firmy ds. wiadomości i rozrywki, również opuścił firmę.
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych