rozmiar czcionki
Związek zawodowy United Auto Workers stwierdził, że nie poczyniono wystarczających postępów w negocjacjach pracowniczych z Fordem, General Motors i General Motors.
Stellantis
,
Podobnie jak w zeszłym tygodniu, jest gotowa podać więcej celów w piątek.
Prezydent UAW Sean Fine ma ogłosić w piątek o 10:00 czasu wschodniego inne kroki, takie jak „cele dotyczące nowych strajków przeciwko firmom uniemożliwiającym znaczny postęp” – powiedział rzecznik związku.
„UAW wyznaczył nowy termin na 29 września na godzinę 12:00 czasu wschodniego na osiągnięcie porozumienia z producentami samochodów” – powiedział rzecznik.
Inwestorzy nie powinni być tym wszystkim zaskoczeni. Ten strajk prawdopodobnie nie zakończy się przez kilka tygodni.
W zeszły piątek firma Fine ogłosiła, że pracownicy UAW opuszczą 38 części i obiekty dystrybucyjne w obu
General Motors
(symbol giełdowy: GM) i
Stellantis
(STLA).
silnik forda
(F) został uratowany dzięki postępowi w negocjacjach z tą spółką.
Części i placówki dystrybucyjne były zaskoczeniem dla Wall Street, która spodziewała się działań przeciwko większej liczbie zakładów montażowych. Strajk UAW rozpoczął się 15 września w jednym zakładzie montażowym każdego z producentów samochodów z Detroit-Three.
Miejsca strajków mogą służyć jako miara postępu rozmów pracowniczych. Na przykład, jeśli związek uderza w fabryki produkujące pickupy, takie jak kompleks Forda w Kansas City, jest to znak, że związek chce zadać producentom samochodów większy ból. Ciężarówki generują ogromne zyski dla wszystkich trzech firm.
Jeśli w tym tygodniu Ford zostanie uwzględniony w jakichkolwiek dodatkowych celach strajku, może to oznaczać, że związek jest niezadowolony z decyzji firmy o wstrzymaniu budowy zakładu produkującego akumulatory w Michigan. Ford stwierdził, że istnieje wiele powodów wstrzymania prac budowlanych, nie podając szczegółów. Do powodów można zaliczyć wyrażenie przez rząd federalny zaniepokojenia chińską firmą, od której Ford licencjonuje technologię akumulatorów. To największy producent akumulatorów na świecie,
Amperex Contemporary Technology Co., Ltd
(300750.China), powszechnie znany jako CATL. Słabszy niż oczekiwano popyt na pojazdy elektryczne Forda również może odegrać pewną rolę, podobnie jak struktura kosztów fabryki, która prawdopodobnie będzie celem wysiłków UAW na rzecz uzwiązkowienia.
Ford, GM i Stellantis nie odpowiedziały natychmiast na prośbę o komentarz w środę.
UAW strajkuje od nieco niecałych dwóch tygodni, ale analitycy nie spodziewają się szybkiego rozwiązania. W niedawnym raporcie analityk Wells Fargo Colin Langan zauważył, że możliwe jest 45 dni. W 2019 roku UAW strajkował przeciwko GM przez 40 dni.
Strajk ten był bardziej kosztowny zarówno dla spółki, jak i związku. UAW rozpoczął strajk przeciwko całej firmie, liczącej szacunkowo 40 000 lub 50 000 pracowników. Wywarło to presję na fundusz strajkowy UAW.
W tej chwili, gdy strajkuje mniej niż 20 000 pracowników, presja finansowa na szacunkowo 140 000–150 000 członków związku w Detroit 3 powinna być mniejsza. Ogranicza to również szkody ponoszone przez producentów samochodów. Strajk w 2019 r. kosztował GM utracone zyski o około 3,6 miliarda dolarów. Biorąc pod uwagę kontynuację produkcji i mniejszą liczbę pracowników, liczba ta w 2023 r. pozostanie znacznie niższa.
Są jeszcze inne powody, dla których inwestorzy nie powinni oczekiwać szybkich rozwiązań. Po pierwsze, obie strony mają główne punkty sporne. Związek chce znacząco podnieść płace, po części aby zrekompensować wcześniejsze ustępstwa poczynione w trudnych czasach w branży motoryzacyjnej. Nie zapominaj, że General Motors ogłosił upadłość podczas kryzysu finansowego w latach 2008-2009. Jednocześnie przedsiębiorstwa obawiają się konkurowania z spoza Unii przedsiębiorstwami zajmującymi się pojazdami elektrycznymi, m.in
Tesli
(TSLA), w związku ze wzrostem udziału pojazdów elektrycznych w sprzedaży nowych samochodów. To znacznie bardziej skomplikowany czas dla branży i prawdopodobnie żadna ze stron nie ustąpi szybko ze swoich podstawowych żądań.
Innym powodem, dla którego strajk może trwać nieco dłużej, jest natura ludzka: nie ma sensu strajkować przez kilka dni, biorąc pod uwagę wagę żądań pracowników. Nierealistyczne wydaje się także to, że obu stronom uda się wkrótce wypełnić pozornie dużą lukę negocjacyjną.
Akcje Forda i General Motors spadły odpowiednio o około 17% i 16% od początku lipca, kiedy na pierwszy plan wyszły kwestie pracownicze. the
Standard & Poor’s 500
W tym samym okresie spadł o około 2%.
Akcje Stellantis wzrosły o około 7%, ale działalność Stellantis jest bardziej globalna niż GM czy Ford. Jest to jeden z powodów, dla których notowania akcji spółki nie są zgodne z notowaniami dwóch pozostałych producentów samochodów. Jej akcje są również tańsze, a ich akcje są wyceniane na mniej niż czterokrotność szacunkowych zysków za 2024 rok. Akcje GM i Forda notują odpowiednio niecałe 5 i 7 razy mniej.
Ze względu na zaostrzenie negocjacji w ciągu ostatnich kilku dni te trzy akcje nie przyniosły nic znaczącego. Inwestorzy prawdopodobnie będą czekać, co będzie dalej.
Napisz do Ala Roota na adres [email protected]
„Nieuleczalny student. Społeczny mediaholik. Niezależny czytelnik. Myśliciel. Alkoholowy ninja”.
More Stories
Akcje Nvidii spadają z powodu spowolnienia wzrostu i obaw związanych z produkcją NVIDIA
Foot Locker opuszcza Nowy Jork i przenosi się do St. Petersburga na Florydzie, aby obniżyć wysokie koszty: „efektywność”
Yelp pozywa Google za naruszenie przepisów antymonopolowych