5 listopada, 2024

Świat Biotworzyw

Informacje o Polsce. Wybierz tematy, o których chcesz dowiedzieć się więcej

Mistrz IndyCar Palou ogłosił, że będzie w zespole McLaren w 2023 r.

Mistrz IndyCar Palou ogłosił, że będzie w zespole McLaren w 2023 r.

INDIANAPOLIS (AP) – mistrz IndyCar Alex Ballou, który podpisał kontrakty z dwoma różnymi zespołami wyścigowymi na 2023 i Chip Ganassi Racing zostaje pozwany i ogłosił w czwartek: „Będę w rodzinie McLaren w przyszłym roku”.

Ciąg dalszy dramatów o przyszłości Palu Z większą ilością zakrętów i zakrętów niż Hiszpan zmierzy się w sobotnim wyścigu na torze Indianapolis Motor Speedway. Ganassi w tym tygodniu złożył pozew w Sądzie Najwyższym Hrabstwa Marion w Indianapolis który wymienia jako pozwanych zarówno Palou, jak i ALPA Racing, które są wymienione jako „podmiot wyścigowy” Palou.

Kwestią sporną jest umowa, którą Ganassi zawarł z 25-letnim kierowcą. Właściciel zespołu mówi, że dokonał swojego wyłącznego wyboru nad Palo, aby sprowadzić go z powrotem w przyszłym roku na trzeci sezon; Ballou mówi, że poinformował CGR o odejściu i podpisał kontrakt z zespołem McLaren Racing.

Szef McLarena, Zak Brown, nie zdecydował, czy użyje Palu jako trzeciego miejsca w IndyCar, czy w Formule 1, ale Palo po raz pierwszy od czasu rozpoczęcia sagi 12 lipca. Zdecydowanie stwierdził, że w przyszłym sezonie będzie nosił McLaren Orange Papaya.

„Jesteśmy rozczarowani, że Chip Ganassi Racing będzie próbował odmówić Alexowi możliwości rywalizacji w Formule 1, a tym bardziej dzięki publicznym wnioskom do sądu CGR i bieżącym komentarzom do prasy w tej sprawie”, prawnik Palou, Rachel Epstein z Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan, powiedział w czwartek. „Mamy nadzieję, że strony rozwiążą tę sprawę polubownie, ale jeśli nie, czekamy na rozwiązanie tej sprawy w prywatnym arbitrażu, zgodnie z żądaniem CGR”.

Epstein jako pierwszy przyznaje, że strzał w Formule 1 jest głównym powodem, dla którego Ballou chce opuścić Ganassi. Ballou nie ujawnił zbyt wiele na temat powodów, dla których wyskoczył z bolidu numer 10 po zaledwie dwóch sezonach.

Nigdy wcześniej nie jeździł ani nie testował bolidu F1, ale posiada super licencję wymaganą przez FIA, aby wziąć udział w największych światowych seriach wyścigów samochodowych. Zapytany, czy to zdolność McLarena do włączenia go do Formuły 1, spór o wynagrodzenie, czy coś innego, co odciągało go od Ganassiego, Ballou odmówił odpowiedzi. Ale czy chce jeździć samochodem Formuły 1?

READ  Tyler Steen, Moro Ojomo aktywnie kontra Rams – NBC Sports Philadelphia

Powiedział: „Każdy chce”.

Jak on to zrobił?

Nie jestem prawnikiem. Jestem kierowcą wyścigowym – wzruszył ramionami Baloo.

Cały tor obserwuje pozycję Palou, ponieważ kierowcy nie są pewni, czy bolid nr 10 Ganassiego będzie otwarty.

Sytuacja pojawiła się zbyt późno dla debiutanta Calluma Ellota, który w kwietniu rozpoczął rozmowy z Juncos Hollinger Racing na temat przedłużenia kontraktu, które zostało oficjalnie ogłoszone w czwartek. 23-letni Brytyjczyk, który brał udział w programie rozwoju Formuły 1 Ferrari, powiedział, że inne zespoły kontaktowały się z nim w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Dla Illota jest już za późno, aby przejść do większego programu.

„Ostatnie dwa tygodnie były zabawne przez cały tor, jak sądzę. Dotrzymuję słowa” – powiedział Ellot. Oczywiście było duże zainteresowanie ze strony innych, ale od samego początku byłem bardzo szczery, jeśli ktoś się do mnie zwracał”.

Palo z pewnością wygląda, jakby spodziewał się, że jego obecne miejsce w Ganassi będzie dostępne w przyszłym roku dla innego kierowcy, ale w międzyczasie jest w trakcie kolejnego wyścigu o tytuł. Stracił teren w ostatni weekend podczas podwójnego wyścigu Iowa Speedway i ruszył do szóstego sobotniego wyścigu w tabeli, 44 punkty za liderem i kolegą z zespołu Marcusem Ericssonem.

Zapytany, czy mimo wszystko mógłby wygrać mistrzostwo, Ballou powiedział: „Będzie wspaniale, gdy wygram”.

Ericsson powiedział, że będzie nadal rozmawiał z Ballou i pracował ze swoim kolegą z zespołu, dopóki nie zostanie mu nakazane, aby przestać, ale CGR odciął Ballou dostęp do danych zespołu. On i Ganassi nie rozmawiali, odkąd opad zaczął się trzy wyścigi temu.

„Ludzie będą mieli opinie, ale nie obawiam się, że ludzie pomyślą, że jestem potworem, ponieważ jestem w środku tego, ponieważ pod koniec dnia tak naprawdę nie wiedzą, co się dzieje” – powiedział Ballou.

READ  Oceny handlowe MLB: ocena handlu Orioles-Brewers Corbin Burnes

Wśród tych, którzy nie są pewni charakteru Palou, jest gwiazda Arrow McLaren SP, Pato O’Ward, który w przyszłym roku może zostać kolegą z zespołu IndyCar z Palou.

Kontrakt Palou dotyczy konkretnie McLaren Racing, co oznacza, że ​​Brown może z niego korzystać w dowolnym miejscu w zakładzie. O’Ward ma kontrakt z Arrow McLaren – i obaj kierowcy chcą spróbować F1.

„Myślę, że wielu kierowców myślało, że wiemy, kim on jest” – powiedział Oward. „Czuję, że zamierza powiedzieć wiele rzeczy, ale potem robi dokładnie odwrotnie, co nie jest tajemnicą. Wszyscy to widzieliśmy. Brzmi to jak odwrócona psychologia, więc cokolwiek mówi, oczekuj absolutnej różnicy”.

___

Więcej AP Motorsports: https://apnews.com/hub/auto-racing i https://twitter.com/AP_Sports