Zaktualizowano 17 sierpnia o 17:19 ET: Informacje przekazane do Android Central były wewnętrzną notatką wysłaną do pracowników, a nie publicznym postem. Aby to odzwierciedlić, zmieniono brzmienie niniejszej publikacji.
Co musisz wiedzieć
- Ready at Dawn Studios, część Oculus Studios, zostanie zamknięte na stałe ze skutkiem natychmiastowym.
- Studio wyprodukowało jedne z najwyżej ocenianych gier VR wszechczasów, w tym Lone Echo, Lone Echo 2 i Echo VR, a także kilka klasyków na PSP, takich jak God of War i Daxter.
- Meta twierdzi, że pracownicy Ready at Dawn są zapraszani do składania aplikacji do innych studiów w ramach Oculus Studios.
- Redukcję tę wprowadzono, aby spełnić nowy limit budżetowy Reality Labs, a nie jako proaktywną inicjatywę oszczędzającą koszty.
Jedno z największych studiów deweloperskich VR zamknęło dziś swoje podwoje na stałe (7 sierpnia). Firma Ready at Dawn Studios stworzyła popularne gry Echo VR i Lone Echo, z których wszystkie spotkały się z uznaniem krytyków i klientów. Studio nie wydało jednak nowej gry od czasu przeniesienia Echo VR na Quest w maju 2020 r. i możliwe, że sprzedaż Lone Echo 2 mogła odegrać rolę w podjęciu decyzji, biorąc pod uwagę, że jest to gra przeznaczona wyłącznie na VR.
Meta dokonała cięć w studiu w lutym ubiegłego roku, kiedy ogłosiła, że zamyka Echo VR, mimo że liczba graczy wciąż „sięgała 10 000”, jak zauważył wówczas Andrew Bosworth, dyrektor ds. technicznych Meta. Warto zauważyć, że Meta właśnie stwierdziła w zeszłym tygodniu, że sprzedaż Quest 3 „przekracza oczekiwania” firmy w najnowszym raporcie kwartalnym dotyczącym wyników finansowych.
Z połowy lipca w raporcie stwierdzono, że Meta obcina budżet działu Reality Labs o 20% do 2026 r., a wewnętrzna notatka wysłana pracownikom Meta, wyświetlona przez Android Central, potwierdza tę tezę. Rzecznik Meta powiedział Android Central, że cięcia nie mają na celu „oszczędności pieniędzy” per se. Cięcia te mają raczej na celu zapewnienie, że Reality Labs dotrzyma nowych ograniczeń budżetowych i że Oculus Studios będzie mogło osiągnąć „lepszy długoterminowy wpływ” na rozwój VR.
Meta skomentowała również, że nie oznacza to szerszych cięć w liczbie gier własnych na Quest i że firma w dalszym ciągu angażuje się w rozwój VR.
Choć w przeszłości Reality Labs wydawało miliardy dolarów co kwartał na koszty rozwoju sprzętu XR, takiego jak Meta Quest 3, okulary Ray-Ban Meta Smart Glasses, gry VR i funkcje Meta AI, firma zaczęła nakładać rygorystyczne ograniczenia na te wydatki co kwartał. .
Ready at Dawn jest częścią Oculus Studios od czerwca 2020 r., zaledwie kilka tygodni po przeniesieniu Echo VR na oryginalną wersję Oculus Quest. Meta twierdzi, że pracownicy Ready at Dawn są zapraszani do aplikowania w innych miejscach w Oculus Studios, a firmie zależy na zatrzymaniu jak największej liczby utalentowanych programistów.
Meta wyjaśniła również, że chociaż to posunięcie skutkowałoby całkowitym zamknięciem studia, nie wystarczy, aby uruchomić kalifornijskie prawo WARN. Ustawa WARN wymaga od firm powiadamiania pracowników z wyprzedzeniem, jeśli w ciągu 30 dni zostanie zwolnionych więcej niż 50 pracowników. Wszyscy pracownicy otrzymają odprawy na poziomie podobnym do poprzednich rund zwolnień w Meta.
Meta nie udzieliła żadnego komentarza, gdy zapytano ją o możliwość portów Quest dla Lone Echo lub Lone Echo 2 przez innych programistów Oculus Studios.
More Stories
Ta ładowarka GaN o mocy 100 W jest cienka i składana
Kuo: Aktualizacja pamięci RAM do 12 GB w przyszłym roku będzie ograniczona do iPhone’a 17 Pro Max
Verdansk w końcu powraca do Call of Duty Warzone, a fani są z tego powodu zadowoleni